logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Start rządowej kampanii emerytalnej

  PR 13.04.2012, przeczytano 971 razy

Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna poświęcona reformie emerytalnej. Kampania obejmuje swoim zasięgiem m.in. telewizję i internet. Uruchomiona została także specjalna infolinia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/start-rzadowej-kampanii-emerytalnej,15225,artykul.html

W ten sposób rząd chce poinformować Polaków o szczegółach planowanej reformy. Kampania potrwa dwa tygodnie.

Reforma emerytalna, która zakłada wydłużenie wieku emerytalnego i ograniczenie szczególnych uprawnień emerytalnych wybranych grup zawodowych, budzi duże emocje. Dlatego Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdecydowały o przeprowadzeniu ogólnopolskiej kampanii informacyjnej na ten temat.

- W przeprowadzonych badaniach opinii publicznej ponad 70 procent Polaków opowiedziało się za organizacją kampanii informacyjnej poświęconej zmianom w emeryturach. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom zorganizowaliśmy kampanię, dzięki której każdy będzie mógł dowiedzieć się więcej o planowanej reformie z różnych źródeł, z telewizji, internetu, lub rozmowy z konsultantem - powiedział minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak - Kamysz. - Kampania zakłada kilka etapów. W pierwszym ruszamy m.in. z dwoma spotami w telewizji, dedykowaną reformie stroną internetową oraz infolinią. O kolejnych etapach będziemy informować na bieżąco - dodał.

Telewizja

W pierwszym etapie kampanii, w telewizji emitowane będą dwa spoty, zrealizowane w oszczędnej, ale ciepłej formie i bazujące na symbolice. Organizatorom kampanii zależało na tym, by miały one charakter edukacyjny i merytoryczny.

Pierwszy spot pt. „DEMOGRAFIA” odpowiada na pytanie: dlaczego rząd robi reformę. Film przedstawia model typowej polskiej rodziny 30 lat temu, obecnie i za kolejnych 30 lat. Członkowie rodziny ustawiają się do wspólnej fotografii. W tym czasie lektor mówi: „Polska rodzina jeszcze 30 lat temu wyglądała zupełnie inaczej niż dziś. Średnia długość życia była niższa. Mieliśmy za to wyż demograficzny. Ten wyż wszedł dzisiaj na rynek pracy. Typowa rodzina bardzo się zmieniła. Żyjemy coraz dłużej. To dobrze - przecież kochamy naszych rodziców, babcie i dziadków. Ale rodzi się nam coraz mniej dzieci. Starzejemy się. Za kolejne 30 lat co drugi Polak będzie miał więcej niż 50 lat. Liczba osób w wieku produkcyjnym spadnie o 5 milionów. Bez reformy zabraknie nam rąk do pracy. A nasze dzieci nie utrzymają systemu emerytalnego. Reforma to nie kaprys, to konieczność.

Drugi spot pt. „STOPNIOWOŚĆ” tłumaczy kogo reforma dotyczy i w jaki sposób będzie wprowadzana. Kamera przesuwa się po twarzach kilkudziesięciu ludzi: od najstarszego do najmłodszego. Na koniec okazuje się, że osoby te ustawione są w taki sposób, że tworzą linię na wykresie. U góry wykresu znajdują się najmłodsi: nasze dzieci i wnuki. W trakcie trwania filmu lektor mówi: „Ta pani, podobnie jak wielu jej rówieśników, obawia się reformy emerytalnej zupełnie bez potrzeby. Kobiety, które dziś mają lat 59 i mężczyźni, którzy mają lat 64 przejdą na emeryturę według starych zasad. Ci nieco młodsi, popracują tylko trochę dłużej. W pełni na nowych zasadach na emeryturę przejdą dopiero kobiety, które teraz mają lat 38. Chyba, że zdecydują się na emeryturę częściową, wtedy przejdą wcześniej. Tak naprawdę w tej reformie chodzi przede wszystkim o przyszłość naszych dzieci i wnuków.”

Oba spoty odsyłają do dedykowanej reformie strony internetowej. Filmy emitowane są w TVP1, TVP2, Polsacie, TVN i TVN24. Opublikowane zostały także na kanale Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w serwisie YouTube. W spotach wystąpili aktorzy.

Strona internetowa

Pod adresem www.emerytura.gov.pl znajdują się szczegółowe informacje na temat reformy. Serwis podzielony został na kilka zakładek: „Dlaczego reforma jest potrzebna”, „Na czym polega reforma”, „Jak reforma wpłynie na Ciebie”. Do pobrania są projekty ustaw oraz prezentacja na temat reformy. W serwisie znajdują się także działy: „Aktualności”, „Najczęściej zadawane pytania”, a także poglądowy kalkulator emerytalny. Na www.emerytura.gov.pl znajduje się także prosta aplikacja, która oblicza miesiąc i rok przejścia na emeryturę.

Media społecznościowe

Na profilu KPRM w serwisie Facebook uruchomiona została specjalna zakładka o emeryturach oraz opublikowana została krótka wypowiedź premiera Donalda Tuska: „Witajcie na profilu Kancelarii Premiera, miejscu, w którym codziennie wyrażacie swoje opinie o pracach rządu. Zależy nam, żeby prowadzić z Wami szczerą i otwartą rozmowę, zwłaszcza teraz, gdy trwają prace nad ważnymi reformami, w tym emerytalną. Chcę, żebyście byli na bieżąco, więc specjalnie dla Was na Facebooku rusza zakładka o emeryturach, a w niej czaty z ekspertami, kalkulator emerytalny, materiały multimedialne, czyli wszystko o tej trudnej reformie. Ten profil jest właśnie po to, byście mogli dowiedzieć się więcej o pracach rządu, rozwiać swoje wątpliwości i rozmawiać z nami. Aktualne informacje znajdziecie również na Twitterze, Blipie i YouTube. Dziękuję za Wasze zainteresowanie naszym profilem i zapraszam do komentowania oraz lajkowania”. W zakładce znajdują się spoty, krótkie teksty i infografiki dotyczące reformy, a także aplikacja pokazująca w jaki sposób na przestrzeni kilkudziesięciu lat zmienia się polskie społeczeństwo. W tym miejscu będą się także odbywać czaty z ekspertami. Informacje na temat reformy na bieżąco można śledzić również na profilach KPRM w serwisach Twitter http://twitter.com/#!/PremierRP, BLIP http://premier.blip.pl/ oraz YouTube http://www.youtube.com/KancelariaPremiera.

Czaty z ekspertami

W zakładce poświęconej reformie emerytalnej na profilu KPRM w serwisie Facebook organizowane będą czaty z ekspertami.

Wątpliwości na temat reformy emerytalnej wyjaśniać będą za pośrednictwem specjalnej infolinii konsultanci z ZUS, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Pod numer 801 88 99 44 dzwonić można w godz. 8.00 – 18.00 od poniedziałku do soboty. Osoby dzwoniące po godzinach funkcjonowania infolinii usłyszą komunikat głosowy.

Źródło: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Garden of Words Group w nowej identyfikacji wizualnej
Grupa Agencji Garden of Words jako jeden z liderów w branży, stale rozwija swoją działalność, oferując wszechstronne kompetencje w obszarze zintegrowanej komunikacji. Dynamicznemu rozwojowi towarzyszą zmiany w identyfikacji wizualnej grupy. Garden of Words Group zyskała między innymi odświeżone logo, nową stronę internetową i zaktualizowany layout (m.in. kolorystyka,...
Agencja reklamowa Hand Made kolejny rok będzie odpowiedzialna za kompleksową obsługę marki w obszarze BTL i digital. 
Główka Pracuje w kampanii Ingka Centres
Ingka Centres, firma zarządzająca obiektami handlowymi rozpoczyna kampanię pod nazwą Główka Pracuje, w ramach której stworzyła nową, interaktywną przestrzeń ‒ Umysłową Siłkę. Siłka oferuje różnorodne aktywności poprawiające sprawność umysłową, by efektywniej przyswajać wiedzę oraz przetwarzać i zapamiętywać informacje. Umysłowa Siłka...
Freelancehunt: Rośnie liczba firm bazujących na freelancerach
Około 20% firm zarejestrowanych na miedzynarodowym portalu Freelancehunt.com zatrudnia więcej freelancerów niż pracowników na etat. Dotyczy to również Polski. Przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po freelancerów ze względu na dużą dostępność i wybór specjalistów, gwarancję skuteczności oraz zdecydowanie niższe koszty...
Panasonic Connect Co., Ltd. zaopatrzy Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024, trwające od 26 lipca do 11 sierpnia oraz następujące po nich Igrzyska Paraolimpijskie, od 28 sierpnia do 8 września, w najnowocześniejsze technologie audiowizualne. Jako jeden z kluczowych sponsorów, Panasonic dostarczy zaawansowane projektory i monitory profesjonalne, sprzęt do produkcji transmisji live i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764