logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Start zgłoszeń do konkursu Innovation Award 2015

  PR 15.01.2015, przeczytano 1283 razy

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu Innovation Award, wcześniej szeroko znanego jako Media Trendy. Oprócz nazwy, ewoluuje również formuła tego jedynego w Polsce wydarzenia, doceniającego i skoncentrowanego na innowacyjności w komunikacji marketingowej i marketingu oraz obszarach z nimi związanych. Prace można zgłaszać od 15 stycznia do 6 marca 2015 r. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/start-zgloszen-do-konkursu-innovation-award-2015-,23664,artykul.html

W DNA innowacyjności wpisana jest zmiana, dlatego też projekt – znany wcześniej pod marką Media Trendy, zmienił się w Innovation AD (Innovation Award – konkurs i Innovation Day – konferencja). Poza zmianą samej nazwy, zgodnie z jej duchem dokonywane są duże przekształcenia formuły całego wydarzenia. Konkurs i konferencja mają inspirować, zachęcać do podejmowania ryzyka oraz edukować rynek w zakresie wdrażania innowacji, a co za tym idzie zmieniać na lepsze naszą rzeczywistość. Od dzisiaj Innovation AD jest najważniejszą platformą dla wszelkich innowacji, otwartego myślenia w dziedzinie komunikacji marketingowej i marketingu w Polsce.

– Ideę zmiany nazwy projektu oddaje już różnica w znaczeniu słów „trendy” i „innowacja”. Trendy to dopiero kierunek rozwoju, zaobserwowany i spodziewany tor nadchodzących przemian. Innowacja jest najsilniejszym z trendów naszych czasów i to nie tylko w marketingu, ale w każdej dziedzinie życia. Zawartość semantyczna słowa „innowacja” niesie znacznie więcej skojarzeń z aktywnym działaniem niż słowo ‘trendy”. I oto nam chodzi! Chcemy prowokować, inspirować nasze środowisko biznesowe do aktywnego wprowadzania nowych rozwiązań. Dziś przewidywanie trendów, a nawet nadążanie za nimi – to już za mało. Innowacja je kreuje! – powiedziała Zofia Sanejko, VP UM Poland, członek Komitetu Organizacyjnego Innovation AD.

Wyróżniać się w marketingu, to być „dysrupcyjnym” – łamać schematy i tym samym zmieniać reguły gry na rynku. Innowacyjność pozwala to osiągnąć. Sednem konkursu Innovation Award jest innowacja na płaszczyźnie komunikacji marketingowej i marketingu, rozumiana jako wykorzystanie dokonań rozwoju nauk ścisłych i społecznych, technologii i inżynierii, tak aby w nowy sposób docierać z komunikatem do konsumenta. To użycie nowych lub połączenie znanych już narzędzi w celu stworzenia nowej jakości w komunikacji, produkcie lub usłudze. W konkursie Innovation Award nagradzane są innowacyjne rozwiązania, które pojawiły się w marketingu i komunikacji marketingowej, niezależnie od kanału, narzędzia czy zasięgu. Filozofia konkursu odrzuca podział na ATL, BTL, digital i inne standardowe dziedziny. Innowacji nie limituje skala działań, innowacyjne może być zarówno wykorzystanie technologii na poziomie POS, jak i zastosowanie zupełnie nowego rozwiązania z dziedziny nanotechnologii [sic!]. 

 

– Nowa nazwa w sposób naturalny nawiązuje do nagradzanego obszaru, czyli innowacyjności, nieodłącznie związanej z podejmowaniem ryzyka, przełamywaniem granic, przełamywaniem nawyków, patrzeniem poza horyzont. Zmiana nazwy pociąga za sobą również zmianę kategorii konkursu. Przyjęty niegdyś podział dziś wydawał się sztuczny, nie odzwierciedlał już rzeczywistości, nie przystawał do tego, co robimy na co dzień, i co oceniamy w konkursie. Teraz wszystko wokół nas może stanowić medium, nie ma już jednoznacznego podziału. Zdefiniowane na nowo kategorie same w sobie stanowią silnik napędzający do innowacyjnego myślenia o komunikacji – powiedziała Agnieszka Kosik, CEO MediaCom, członek Komitetu Organizacyjnego.

Nagrody i wyróżnienia w konkursie nie będą limitowane, jak dotychczas – każda praca, jeśli osiągnie odpowiednia liczbę punktów będzie uhonorowana. Nowe kategorie są ułożone w taki sposób, aby porównywać rozwiązania, a nie kampanie:

I. INTERAKCJA

II. PERSONALIZACJA

III. UŻYTECZNOŚĆ

IV. TOUCHPOINT

V. INIGHT

VI. INTEGRACJA

VII. TECHNOLOGIA

– Rewolucja w kategoriach konkursowych to koniec wyższości materialnej formy i nośnika nad ideą. W końcu w centrum uwagi znajduje się ten, na którego nakierowane są wysiłki marketerów: konsument. On nie dzieli sztucznie świata na offline i online, nie analizuje komunikatów w podziale na poszczególne media. Jego potrzeby nie zmieniają się w zależności od tego, czy ogląda film w telewizji czy jest na Facebooku. Współczesny odbiorca oczekuje od marek przede wszystkim zrozumienia jego oczekiwań i motywacji, możliwości łatwej, dwustronnej komunikacji, uznania jego indywidualności, nadążania za nim w podróży przez wszystkie touchpointy, ułatwiania życia dzięki technologii. I innowacje w takich właśnie obszarach chcemy nagradzać w konkursie – powiedziała Agnieszka Szysz, Business Development Director z ZenithOptimedia Group, członek Komitetu Organizacyjnego.

Konkurs skierowany jest do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, marketingu i innych z nimi związanych, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących rozwiązań. Powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie rozwiązania. 

Po raz pierwszy zostaną wręczone nagrody „Game Changer”: Człowiek Roku, Firma Roku, Wydarzenie Roku, dla osób, firm i wydarzeń, które swoimi innowacyjnymi działaniami zmieniły obraz rzeczywistości. Swoje typy będzie można zgłaszać przez dedykowana stronę internetową. Spośród kandydatur, które zdobędą najwięcej głosów Jury konkursu wybierze zwycięzców.

Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Innovation Award, 13 maja 2015 roku w Teatrze Polskim w Warszawie.

Więcej na: www.innovationad.pl 

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żabka przyznała nagrodę specjalną w 24. konkursie Galerii Plakatu AMS
Grupa Żabka przyznała nagrodę specjalną 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Otrzymała ją Katarzyna Panek. Przyznano także dwa wyróżnienia, które trafiły do Anny Czochary i współautorek drugiej pracy – Agaty Gołębiewskiej oraz Natalii Majchrzak. Konkurs już od prawie dwóch dekad...
Złote Spinacze 2023 rozdane!
Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.
42 brązowe, 23 srebrne i 5 złotych statuetek Effie Awards 2023
Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne Jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, Dyrektorki Google Polska, która...
German Design Awards 2024 dla baterii kuchennych Omnires
Bateria z intuicyjnym systemem do filtrowania wody, zaprojektowana przez Paulinę Shacalis, otrzymała prestiżową nagrodę w międzynarodowym konkursie German Design Awards 2024. Jury doceniło ten minimalistyczny projekt, który jest przykładem innowacyjnego myślenia marki i świadomego podejścia do projektowania.
Reprezentantki UW ze srebrem w mistrzostwach świata PR
W listopadzie trzydzieści drużyn z Azji, Europy, Afryki i Ameryki Północnej rywalizowało ze sobą w organizowanym przez ICCO (International Communication Consultancy Organization) konkursie dla młodych, kreatywnych specjalistów Public Relations.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764