logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje 25. konkurs Galerii Plakatu AMS

   15.10.2024, przeczytano 496 razy
ilustracja

Rozpoczyna się jubileuszowa edycja Galerii Plakatu AMS, najważniejszego konkursu na plakat w Polsce, wzbogacona o kategorię dodatkową – motion. Konkurs, który od dwóch dekad niezmiennie angażuje i skłania do refleksji nad istotnymi kwestiami społecznymi, tym razem stawia pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Partnerem głównym 25. edycji jest dywizja Memory firmy Samsung.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-25.-konkurs-galerii-plakatu-ams,406110,artykul.html

Zadaniem uczestników jest zastanowienie się nad wyzwaniami, możliwościami i granicami, jakie niesie ze sobą rewolucja cyfrowa oraz zaprojektowanie plakatu ilustrującego ten fenomen. W tej edycji, oprócz klasycznej formy plakatu, organizatorzy wprowadzili odrębną kategorię – motion, czyli 10-sekundową animację. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej odsłony konkursu do 12 listopada 2024 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne oraz zestawy składające się z produktów marki Samsung. Wybrane prace będą prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS.

W Galerii Plakatu AMS już po raz 25. stawiamy pytanie. Tym razem zachęcamy do refleksji nad tym, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS. – Nasz konkurs od dwudziestu lat właśnie temu służy – zadaje pytania i zachęca do poszukiwania odpowiedzi, których wyrazem są plakaty – dodaje.

Partnerem głównym 25. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Samsung, który przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób odpowie na pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Praca powinna odzwierciedlać rolę, jaką technologia odgrywa w codziennym życiu twórców – zarówno profesjonalnych, jak i amatorów.

W erze cyfrowej kreatywność nie zna granic, a dostęp do zaawansowanych technologii umożliwia każdemu twórcy wyrażenie siebie w pełni. Produkty Samsung wspierają nie tylko profesjonalnych artystów, ale każdego z nas, którzy dzięki innowacjom możemy realizować swoje wizje na niewyobrażalnym do niedawna poziomie – mówi Agata Woźniak, marketing manager w dywizji Memory firmy Samsung – To nie narzędzia definiują twórcę, lecz jego pasja, a my jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej cyfrowej rewolucji – dodaje.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2024 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.

Werdykt jury poznamy do 12 grudnia 2024 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2025 r.

Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, doradczyni zarządu ds. CSR w AMS;
  • Natalia Borawska, Creative Director VML;
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
  • Anna Frydrych, artystka, projektantka graficzna, aktywistka, absolwentka UW i ASP w Warszawie, laureatka konkursów i przeglądów graficznych;
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
  • Krzysztof Jarzębski, Well Done Kris, Art Director, ilustrator, content creator;
  • Maciej Kamiński, dyrektor dywizji Memory w Samsung w Polsce i regionie CEE;
  • Aleksander Małachowski, Hashtagalek, fotograf architektury, magister sztuki, współtwórca kursu fotografii ProjektFotografia.pl, autor słynnej pracy "Polska Gościnność";
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym 25. edycji jest firma Samsung, partnerem wspierającym Green Parrot, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Radio TOK FM, Chilizet, sieć kin Helios, Grupa Agora oraz Press.

Źródło: AMS

Dodatkowe informacje:

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyły się dwadzieścia cztery edycje konkursu:

1. Zapraszamy do... – promocja miast i regionów Polski
2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem
3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy
4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych
5. 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu
6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej
7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu
8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach
9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą
10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie
11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej
12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
13. Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
14. Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
15. Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
16. Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
17. Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
18. Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
19. Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia
20. Zwierzę też człowiek – zwrócenie uwagi na prawa zwierząt do godnego życia
21. Jedenaste: Nie produkuj śmieci – apel o ograniczenie produkcji odpadów
22. (Nie)bezpieczne pasy – wspólna odpowiedzialność kierowców i pieszych za bezpieczeństwo na przejściach
23. Najważniejszy projekt to TY – aby życie było bogatsze i pełniejsze, trzeba zacząć od rozwijania samego siebie
24. Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak? – jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace wyłania niezależne jury.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

16 zwycięzców 16. edycji „Świeć się z Energą”
Wojewódzki etap plebiscytu „Świeć się z Energą” dobiegł końca, przed nami runda finałowa. W rywalizacji wzięło udział 345 miast, jednak tylko jedno z każdego województwa będzie mogło powalczyć o tytuł Świetlnej Stolicy Polski. Każdy z 16 laureatów regionalnych dzięki akcji Energi wygrał możliwość przekazania pomocy charytatywnej o...
CSR Poland Awards 2025 – ostatni moment na zgłoszenia
Jeśli Ty lub Twoja firma zrealizowaliście w ubiegłym roku projekt z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub ESG, wolontariat pracowniczy czy też program dla lokalnej społeczności, pokażcie, jaki macie wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce. Można to zrobić poprzez zgłoszenie się do 3. edycji konkursu CSR Poland Awards, organizowanego przez Fundację...
Mój Gdańsk 2024. Najciekawsze zdjęcia konkursowe
Muzeum Gdańska ogłosiło wyniki piątej edycji konkursu fotograficznego „Mój Gdańsk”, który cieszył się rekordowym zainteresowaniem. Do udziału zgłosiło się 128 uczestników, którzy nadesłali łącznie 1115 zdjęć. Fotografie przedstawiające życie miasta i jego mieszkańców rywalizowały w trzech kategoriach: „Ludzie”,...
Performance Marketing Diamonds EU - 7. edycja konkursu
Już 9 stycznia 2025 roku startuje VII edycja Performance Marketing Diamonds EU! To wyjątkowa okazja dla agencji performance, kreatywnych, kontentowych, wydawców, domów mediowych i marek, aby zgłosić swoje kampanie realizowane w 27 krajach Unii Europejskiej. Jedyny w Polsce konkurs o międzynarodowym zasięgu, który wyróżnia najlepsze projekty w obszarze performance marketingu i...
Zwycięzcy konkursu Amica „Dodaj Kolor!”
Konkurs „Dodaj Kolor!” dobiegł końca, a internauci zdecydowali, która w najbardziej kreatywny sposób ukazuje interpretację pojęcia ekologii. Spośród wielu inspirujących zgłoszeń wybrano trzy najlepsze prace. Zwycięski projekt już wkrótce zostanie odwzorowany na pralce Amica. Urządzenie zostanie wystawione na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, gdzie będzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764