4 października ruszyła piąta edycja konkursu TIMECODE AKCJA ANIMACJA, którego celem jest umożliwienie zaistnienia w branży kreatywnej zdolnym twórcom i twórczyniom animacji reklamowej. Konkurs odbywa się pod hasłem CSR, a jego organizatorem jest dom produkcyjny Timecode Film Production.
Zadanie uczestników polega na stworzeniu, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z czterech ścieżek dźwiękowych, opracowanych przez partnera kreatywnego konkursu – agencję AdValue Engaged. Autorem tekstów jest Czesław Plawgo (senior copywriter, AdValue Engaged). Konkursowe ścieżki dźwiękowe zostały nagrane przez UCHO STUDIO i są dostępne na stronie: www.timecodeakcjaanimacja.pl
- CSR to nie tylko silny trend, to już̇ element świadomego brandingu. Głównym celem marek nie jest już jedynie rozwój i większe przychody, ale także widoczny, pozytywny wpływ na otoczenie. Konsumenci chcą̨ wiedzieć́, jakie wartości są̨ bliskie danej marce, jakie działania wspiera, a jakim się̨ sprzeciwia; oczekują̨ od marek zaangażowania w kwestie społeczne i coraz częściej będą̨ wybierać́ brandy, z którymi się̨ utożsamiają̨. Marki mają tę świadomość́ i zwiększają̨ swoje zaangażowanie w projekty z obszaru CSR. To czego często im brakuje, to pomysłu jak o tym w atrakcyjny sposób opowiedzieć́. Dlatego w tym roku przekazujemy to zadanie w ręce młodych twórców, wychowanych na social mediach i nowych technikach animacji. Niech opowiedzą̨ o działaniach CSR naszych partnerów. W tym roku zaprosiliśmy do współpracy właśnie takie marki, którym zrównoważony rozwój i ochrona środowiska nie są obojętne. Są to: Asseco, Rossmann, Ergo-Hestia i Clovin. - powiedział Tomasz Dławichowski, CEO Timecode Film Production, organizator konkursu.
Spośród zgłoszonych prac, jury składające się z ekspertów w dziedzinie animacji, motion designu, grafiki oraz komunikacji marketingowej, wybierze pięciu półfinalistów, którzy zostaną zaproszeni na warsztaty kreatywne. Podczas spotkań z przedstawicielami partnerskich agencji, uczestnicy drugiego etapu będą dalej pracować nad swoimi animacjami. Następnie jury przyzna Grand Prix, a partnerzy własne wyróżnienia.
Prace oceniać będą:
- Andrzej Pągowski - artysta grafik, Kreacja Pro.
- Bartłomiej Szołajski – Creative Director, AdValue Engaged
- Ruslana Nedashkivska - Senior Art Director, AdValue Engaged
- Małgosia Drozdowska i Agnieszka Klimczak – Creative Partners, FCB & Milkman
- Agnieszka Koćmierowska - Senior Art Director, McCann
- Kuba Matyka - Creative Director/Experience Director, MELT
- Anna Szkałuba – Art Director & Motion Designer
- Beata Śliwińska „Barrakuz” - Visual & Graphic Designer
- Olga Wroniewicz - Reżyserka, graficzka, PJATK
- Vladi Kravets - Motion Designer, Feeders
- Łukasz Słotwiński – Founder and Creative Director, s2dio
- Adam Sternik – Senior copywriter, VMLY&R
- Katarzyna Seredyńska – Dworzyńska – Postproducer, Grey
- Filip Tomann – Partner, Timecode Film Production.
Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł, a fundatorem nagród rzeczowych jest marka Wacom. Laureat tegorocznej edycji otrzyma nagrodę główną: 10 000 zł oraz tablet Wacom Intuos M. Dodatkowo każda z marek partnerskich przyzna własne wyróżnienia po 3 000 zł. Zwycięzców poznamy 15 grudnia.
Za nową odsłonę identyfikacji wizualnej 5 edycji konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA odpowiada s2dio a start wsparty jest zrealizowanym w nowej stylistyce spotem promocyjnym.
Źródło: Timecode Film Production