logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje kampania T-mobile „Pewni w Sieci”

  PR 21.10.2022, przeczytano 200 razy
ilustracja

W ostatnich latach wiele sfer naszego życia przeniosło się do przestrzeni wirtualnej. To w niej coraz częściej pracujemy, kształcimy się, załatwiamy sprawy urzędowe i łączymy się z przyjaciółmi. Sieć to dziś spora część naszego życia. Jednocześnie z badań wynika, że aż 80% Polaków nie potrafi ocenić, czy odwiedzana przez nich strona jest bezpieczna1. Z tego powodu jako T-Mobile zdecydowaliśmy się na stworzenie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”. Dzięki niej każdy, niezależnie od wieku i kompetencji cyfrowych – będzie mógł poczuć się w internecie pewnie i bezpiecznie. Kampanię „Pewni w sieci” patronatem medialnym objęła Wirtualna Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-kampania-t-mobile-_pewni-w-sieci_,397696,artykul.html

Mieszkańcy bloków i podmiejskich domków, seniorzy i uczniowie szkolni, zwolennicy kawy z mlekiem i miłośnicy czarnego espresso – jesteśmy różni, ale wszyscy spędzamy czas w internecie. Sieć nas łączy i pozwala na swobodę działania. Jej niezwykły potencjał pozwala nam osiągać kolejne cele, jednak bywa, że stanowi także narzędzie dla internetowych przestępców. A ci, wraz z dynamicznym rozwojem wirtualnego świata, stają się coraz bardziej aktywni. Tylko w 2021 roku Polska zajęła 5. miejsce pod względem narażenia na próby łamania haseł do komputerów osób pracujących zdalnie2. O szybkim wzroście liczby incydentów cybernetycznych świadczy także wskaźnik dotyczący ataków phishingowych, których w całym 2021 roku było o 196% więcej niż w roku 20203. Tymczasem 4 na 5 Polaków nadal nie ma wystarczającej wiedzy, aby ocenić, czy odwiedzana przez nich strona jest bezpieczna4. Statystyki jasno wskazują – każdy z nas prędzej czy później natknie się na internetowego oszusta, nie wszyscy możemy jednak sobie z taką sytuacją poradzić.

- Nie ma wątpliwości, że w ostatnich latach cyberataki są coraz częstsze i coraz bardziej niebezpieczne. T-Mobile tworzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami, którzy od lat dbają o bezpieczeństwo naszych klientów. Chcemy też zatroszczyć się o to, by każdy – niezależnie od tego, czy jest klientem naszej sieci czy nie – mógł poczuć się w internecie bezpiecznie. Właśnie dlatego zorganizowaliśmy ogólnopolską kampanię edukacyjną „Pewni w sieci”. – podkreśla Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka departamentu komunikacji korporacyjnej w T-Mobile Polska. Chcemy dzielić się wiedzą, która dziś jest wyjątkowo potrzebna – dodaje.

Poruszone w kampanii zagadnienia obejmują najpowszechniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni, takie jak phishing, smishing, spoofing czy dezinformacja i fake newsy. Inicjatywa omawia ponadto tematy ochrony danych i prywatności w sieci, bezpiecznych zakupów online, silnych haseł, socjotechnik oraz bezpiecznych urządzeń. Na akcję edukacyjną składa się m.in. cyberkurs w formie sześciu krótkich filmów edukacyjnych, prowadzony przez popularyzatora nauki Karola Wójcickiego, w którym rozmawia on z ekspertami o rozmaitych aspektach cyberbezpieczeństwa. Są nimi Adam Haertle, redaktor portalu ZaufanaTrzeciaStrona.pl, Renata Kania, która jest specjalistką ds. bezpieczeństwa w T-Mobile, Piotr Stanisławski, współtwórca strony i kanału na YouTube Crazy Nauka, dr Sylwia Gliwa, ekspertka w obszarze dezinformacji, Dorota Głowacka z Fundacji Panoptykon, a także Paweł Dobrzański, zajmujący w T-Mobile stanowisko dyrektora ds. bezpieczeństwa.

Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek cyberkursu, w którym Adam Haertle, redaktor portalu ZaufanaTrzeciaStrona.pl wyjaśnia zasady tworzenia bezpiecznych haseł.

Odcinki będą odsłaniane raz w tygodniu, co środę, na stronie projektu www.pewniwsieci.pl, jak również na oficjalnym kanale YouTube T-Mobile Polska.

Na stronie projektu znaleźć można również serię artykułów edukacyjnych. Wszystkie materiały w obrębie kampanii „Pewni w Sieci” łączy przystępny sposób przekazywania treści, zrozumiały dla każdego.

Cyberbezpieczeństwo w T-Mobile

Zaangażowanie w kampanię w obszarze cyberbezpieczeństwa to nieprzypadkowy wybór – jako T-Mobile zajmujemy się nim od lat. Swoją wiedzę w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego wykorzystujemy w codziennej pracy, ale także w projektach edukacyjnych, które w kontekście rosnącej roli internetu pozostają wyjątkowo istotne. W ramach akcji „Sieć Pokoleń” ułatwiamy seniorom dostęp do technologii. Było to tym ważniejsze, że program umożliwił połączenie osób starszych z ich bliskimi w niełatwym czasie pandemii. Odrębną akcją edukacyjną był projekt „Na Wygranej Pozycji” skierowany do młodzieży,  którym wraz z popularnymi twórcami internetowymi dostarczaliśmy wiedzę dotyczącą bezpiecznego korzystania z internetu.

Źródło: T-Mobile

www.t-mobile.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitor graficzny Eizo Coloredge CS2400S
EIZO wprowadza do sprzedaży 24.1” monitor graficzny nowej generacji ze złączem USB-C
Doubleverify likwiduje pierwszy wielkoskalowy schemat oszustw dotyczących emitowania reklam na platformach audio
DoubleVerify, wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru, danych i analiz mediów cyfrowych, ogłosiła właśnie odkrycie „BeatSting”, pierwszego wielkoskalowego schematu oszustw związanego z emisją reklam w zasobach reklamowych audio. Od czasu, gdy laboratorium DV Fraud Lab po raz pierwszy zidentyfikowało tę rodzinę oszustw w 2019 roku, szacuje się, że reklamodawcom ukradziono w...
Agencja Red8 wybrana przez firmę Velvet CARE do opracowania nowej platformy komunikacji dla swojej marki Velvet - lidera w kategorii markowych produktów higieny papierowej na polskim rynku.
Durex wchodzi w świat gamingu i oferuje sekspozytywne poradnictwo na Discordzie
Marka poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpieczniejszego i bardziej odpowiedzialnego seksu, sięgając po kolejne kanały komunikacji z młodymi odbiorcami. Tym razem chce dotrzeć do społeczności gamingowej, która jest obecna na cieszącej się rosnącą popularnością platformie Discord.
Oreo prezentuje limitowaną edycję ciastek przygotowaną we współpracy z Xboxem
Oreo i Xbox przedstawiają limitowaną wersję ciastek z emblematami tego giganta branży gamingowej i zapraszają do ogólnopolskiej loterii konsumenckiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764