logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje konkurs KRUCHOŚĆ by Artystyczna Podróż

   12.06.2024, przeczytano 672 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała 6. edycja konkursu fotograficznego Artystyczna Podróż. Tegorocznym tematem przewodnim jest KRUCHOŚĆ. Konkurs, organizowany przez profil Artystyczna Podróż i ERGO Hestię, skierowany jest do twórców publikujących swoje dzieła na platformie Instagram. Konkurs potrwa do 4 sierpnia br., a sopocki ubezpieczyciel nagrodzi autorów najlepszych zdjęć nawiązujących do szeroko pojętej tematyki kruchości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-konkurs-kruchosc-by-artystyczna-podroz,404610,artykul.html

Nietrwałość i przemijalność – najbliższe skojarzenia z tematem konkursu – były tematem prac wielu artystów na przestrzeni epok. Koniec XX w. przyniósł nam ułudę stabilizacji, której symbolem była książka „Koniec historii” Francisa Fukuyamy. Jednak świat się zmienia – geopolityczne niepokoje, które go drążą, znów zawracają nas na drogę kontemplacji kondycji naszej cywilizacji.

- Pandemia, zagrożenia dla wolności, kurczące się zasoby naturalne, zaburzone ekosystemy – wszystko to powoduje, że wiele idei, które postrzegaliśmy jako trwałe, zmieniło swój status na „kruche”. Wierzymy, że to dobry moment, żeby poprzez sztukę próbować przetwarzać nasze doświadczenia. Pokazanie kruchości i niepowtarzalności chwili to wyzwanie i doskonały wyzwalacz kreatywności – mówi Maria Rosa, Dyrektorka Biura Marketingu i PR ERGO Hestii oraz Prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.

Zasady udziału w konkursie KRUCHOŚĆ

Konkurs skierowany jest do wszystkich użytkowników Instagrama – mogą w nim brać udział zarówno zawodowi fotograficy, jak i amatorzy. Zgodnie z zasadami uczestnik, przy pomocy urządzenia mobilnego (smartfon lub tablet), powinien wykonać zdjęcie kreatywnie nawiązujące do przewodniej tematyki – kruchości – i opublikować je na Instagramie, oznaczając hashtagami #kruchoscbyap oraz #artystycznapodroz. Podczas tegorocznej edycji zgłoszenia po raz pierwszy będą również przyjmowane poprzez formularz na stronie: www.ergohestia.pl/artystycznapodroz.

Spośród zgłoszonych do 4 sierpnia 2024 r. zdjęć jury wybierze 30 finalistów. 20 sierpnia kapituła konkursowa wyłoni nagrodzone prace. Oprócz nagrody głównej przyznane zostaną dwa wyróżnienia. Tegoroczną nagrodą główną jest artystyczna podróż na Maderę o wartości 20 tysięcy złotych oraz tablet Samsung Galaxy Tab S9 Ultra smartfon Samsung Galaxy S24 Ultra. Dwaj wyróżnieni uczestnicy otrzymają smartfony Samsung Galaxy S24 Ultra. Wernisaż konkursu odbędzie się 9 listopada 2024 r. w Gdańsku podczas Festiwalu Inside Seaside. 

Zwycięzców wyłoni jury

W tegorocznej. 6 edycji zwycięskie zdjęcia wyłoni jury konkursu, w skład którego wchodzą Artur Borowiński, Prezes Zarządu STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA, Maria Rosa, Prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, Marta Śliwicka, współzałożycielka profilu Artystyczna Podróż, Magdalena Kąkolewska z Fundacji Artystyczna Podróż Hestii oraz fotograf architektury Aleksander Małachowski, znany na Instagramie jako @hashtagalek.

- Tematami trzech ostatnich edycji konkursu były woda, kolory i asymetria. Szósta edycja kieruje narrację na nieco inne tory. Kruchość bywa podobnie abstrakcyjna, ale może też być wręcz boleśnie namacalna, wyrażająca od wieków towarzysząca sztuce łacińską sentencję „tempus fugit”. Jestem bardzo ciekawa, jak kreatywnie rozwiną tę ideę uczestnicy – podkreśla Maria Rosa.

Konkurs Artystyczna Podróż promuje najzdolniejszych artystów na Instagramie. Organizowany jest na profilu @artystycznapodroz od 2016 r. Profil zgromadził do tej pory 25,3 tys. obserwujących, a hashtag #artystycznapodroz został wykorzystany już ponad 597,5 tys. razy.

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, posiadająca 1,22 miliarda użytkowników. W Polsce korzysta z niej około 29% populacji, najczęściej osoby w wieku 25-34 lata. Każdego dnia na tej platformie publikowanych jest średnio 100 milionów nowych zdjęć. Instagram przyczynia się do upowszechniania fotografii mobilnej i wyrażania osobowości poprzez obrazy. Jest przestrzenią dla różnorodnych historii – od kreatywnych, fotograficznych esejów aż po opracowywanie strategii biznesowych. Przede wszystkim jednak umożliwia każdemu z nas tworzenie sztuki poprzez uwiecznianie chwil dzięki coraz lepszym technologiom fotografii, jakie oferują nasze urządzenia mobilne.

ERGO Hestia od lat wspiera utalentowanych artystów w ramach strategii ESG. Od 2021 roku Fundacja Artystyczna Podroż Hestii prowadzi konkurs Literacka Podróż Hestii dla autorów i autorek klasycznych form literackich przeznaczonych dla młodego czytelnika, wydanych w Polsce i napisanych w języku polskim. Sztuka promowana jest nawet w działaniach reklamowych sopockiego ubezpieczyciela – cała strategia komunikacji online ERGO Hestii w warstwie wizualnej wzbogacona jest o zdjęcia wykonane przez polskich artystów fotografików.

Źródło: ERGO Hestia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764