logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje pilotażowy program rezydencji art+design+science

   14.10.2019, przeczytano 1076 razy
ilustracja

Science Now wraz z partnerami zapraszają do udziału w pilotażowej edycji pierwszej w Polsce rezydencji artystyczno-naukowej wzorowanej na formacie „European Digital, Art and Science Network”.

 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-pilotazowy-program-rezydencji-art%2Bdesign%2Bscience,384352,artykul.html

Celem projektu jest połączenie sztuki i projektowania z nauką. W ten sposób powstanie platforma dla podejmowania istotnych społecznie wyzwań z wykorzystaniem kompetencji kreatywnych i artystycznych. Uczestnicy tegorocznej edycji programu zostaną podzieleni na zespoły, w ramach których przy wsparciu mentorów i ekspertów rozwiną koncepcje kreatywne. Na koniec programu młodzi twórcy przedstawią je w formie prototypów. 

Prace będą realizowane w czterech obszarach tematycznych: miasto dźwięków (city of sounds), alert klimatyczny (climate emergency), statek kosmiczny Ziemia (spaceship Earth) oraz sztuczna inteligencja (AI for good).

Mentorami w ramach programu są uznani polscy i zagraniczni przedstawiciele sektora kreatywnego oraz nauki, m.in. Marco Steinberg — projektant, architekt, współtwórca Helsinki Design Lab i były wykładowca Harvard Design School, Francesca Desmarais — projektantka, badaczka Copenhagen Institute Of Interaction Design oraz Pedro Russo — prof. Uniwersytetu w Lejdzie, ekspert w obszarze public outreach & social impact. Zespół uzupełniają eksperci naukowi wyłonieni spośród stypendystów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz instytucji partnerskich programu.

Partnerami i patronami merytorycznymi programu są m.in.: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej (FNP), Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia (NOSPR), Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP), Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU), Koalicja na rzecz Polskich Innowacji (KPI) oraz Polska Agencja Kosmiczna (POLSA).

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorem projektu jest Science Now — studio specjalizujące się w projektowaniu strategicznym, komunikacji naukowej oraz rozwoju nowych przedsięwzięć biznesowych na styku nauki, edukacji, sztuki i rozrywki. Projekt pilotażowej edycji programu dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu rozwój sektorów kreatywnych. 

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764