logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje pilotażowy program rezydencji art+design+science

   14.10.2019, przeczytano 540 razy
ilustracja

Science Now wraz z partnerami zapraszają do udziału w pilotażowej edycji pierwszej w Polsce rezydencji artystyczno-naukowej wzorowanej na formacie „European Digital, Art and Science Network”.

 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-pilotazowy-program-rezydencji-art%2Bdesign%2Bscience,384352,artykul.html

Celem projektu jest połączenie sztuki i projektowania z nauką. W ten sposób powstanie platforma dla podejmowania istotnych społecznie wyzwań z wykorzystaniem kompetencji kreatywnych i artystycznych. Uczestnicy tegorocznej edycji programu zostaną podzieleni na zespoły, w ramach których przy wsparciu mentorów i ekspertów rozwiną koncepcje kreatywne. Na koniec programu młodzi twórcy przedstawią je w formie prototypów. 

Prace będą realizowane w czterech obszarach tematycznych: miasto dźwięków (city of sounds), alert klimatyczny (climate emergency), statek kosmiczny Ziemia (spaceship Earth) oraz sztuczna inteligencja (AI for good).

Mentorami w ramach programu są uznani polscy i zagraniczni przedstawiciele sektora kreatywnego oraz nauki, m.in. Marco Steinberg — projektant, architekt, współtwórca Helsinki Design Lab i były wykładowca Harvard Design School, Francesca Desmarais — projektantka, badaczka Copenhagen Institute Of Interaction Design oraz Pedro Russo — prof. Uniwersytetu w Lejdzie, ekspert w obszarze public outreach & social impact. Zespół uzupełniają eksperci naukowi wyłonieni spośród stypendystów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz instytucji partnerskich programu.

Partnerami i patronami merytorycznymi programu są m.in.: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej (FNP), Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia (NOSPR), Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP), Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU), Koalicja na rzecz Polskich Innowacji (KPI) oraz Polska Agencja Kosmiczna (POLSA).

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorem projektu jest Science Now — studio specjalizujące się w projektowaniu strategicznym, komunikacji naukowej oraz rozwoju nowych przedsięwzięć biznesowych na styku nauki, edukacji, sztuki i rozrywki. Projekt pilotażowej edycji programu dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu rozwój sektorów kreatywnych. 

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Większy dział Tech&Lab 180heartbeats + Jung v Matt
Paweł Malinowski i Adam Selwon dołączyli do zespołu kompetencyjnego TECH &LAB agencji 180heartbeats + Jung v Matt.
Epson wprowadza na rynek swoje pierwsze w historii 12-kolorowe drukarki i proofery
Firma Epson wprowadziła na rynek swoje pierwsze 12-kolorowe drukarki wielkoformatowe oferujące najszerszą w historii przestrzeń kolorów z 99% pokryciem skali Pantone1. Gwarantując wymagane na potrzeby profesjonalnego proofingu niezawodne odwzorowanie kolorów i wymaganą w druku wysokonakładowym wydajność, drukarki SureColor SC-P7500 (24-calowa) i SC-P9500...
VMLY&R Poland z kampanią 360 stopni dla marki Lay’s dla 33 krajów Europy i Azji
„Wkręć się w filmy z Lay’s" (eng. „Sink into the movies with Lay’s”) to hasło nowej, regionalnej kampanii tej marki, przygotowanej przez agencję VMLY&R Poland. Działania swoim zasięgiem obejmą 33 kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Azji.
Konkurs konsumencki w Biedronce w ramach kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”
Trwa 41. sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich, a równolegle z nim, prowadzona jest druga odsłona kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”. W ramach długofalowej akcji wystartował właśnie ogólnopolski konkurs konsumencki w sieci sklepów Biedronka. Na miłośników narciarskich rozgrywek i czekoladowych słodkości czekają liczne atrakcyjne nagrody,...
Rebranding Crunlight
Marka przekąsek Crunlight przechodzi rebranding. Pierwsze produkty z asortymentu są już dostępne w nowych, wyrazistych opakowaniach w kolorze fuksji. Odświeżony wygląd zyskało również logo. Całość działań służy podkreśleniu głównego przesłania marki – Crunlight to przekąska dla kobiety takiej, jak Ty!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764