logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje Run For The Oceans – akcja, która rusza nawet Warszawską Syrenkę

  PR 28.05.2021, przeczytano 733 razy
ilustracja

Rusza globalna inicjatywa Run For The Oceans, która powraca, aby motywować ludzi na całym świecie do walki z zanieczyszczeniem plastikiem. W wideo promującym akcje symbolicznie znika Warszawska Syrenka, aby lokalnie uświadomić ludziom, że plastik to nie miejska legenda. Za każdy zarejestrowany kilometr w aplikacji adidas Running w okresie 28 maja–8 czerwca, adidas i organizacja Parley oczyszczą równowartość 10 plastikowych butelek z plaż.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-run-for-the-oceans-%E2%80%93-akcja%2C-ktora-rusza-nawet-warszawska-syrenke,391679,artykul.html

Wyobraź sobie świat bez oceanów albo Warszawę, w której zamiast pomnika Syrenki, która według legendy zadeklarowała nas chronić, na postumencie mamy plastikową butelkę. Jeśli sami się nie uratujemy, to nie uratuje nas nikt. Syrenka znika z postumentu w wideo przygotowanym przez markę adidas symbolicznie, pokazując nam, że zanieczyszczenie plastikiem to nie miejska legenda. To poważny problem i jeśli w miarę szybko się nie ockniemy, to w 2050 roku obudzimy się w świecie, w którym zamiast ryb w oceanach będzie tylko plastik. I tu wkracza adidas, mówiąc: Nie stój bezczynnie! Biegaj!

Każdego roku produkuje się około 350 milionów ton nowego plastiku, który z czasem rozpada się na mikrocząsteczki - jeśli nie zostaną przechwycone, trafiają do mórz i oceanów. W efekcie, rocznie zanieczyszczamy je 8 milionami ton plastikowych odpadów. Plastik niszczy piękno tego ekosystemu i przede wszystkim jest śmiertelnym zagrożeniem. I to nie tylko gatunki morskie cierpią z powodu plastiku, który im fundujemy. Żrący plastik, taki jak polistyren (styropian), wytwarza niebezpieczne toksyny, gdy w wodzie rozkłada się na mniejsze cząsteczki. Rezultatem tego jest alarmująca obecność rtęci i innych zanieczyszczeń w zjadanych przez nas rybach i owocach morza. Nowe badania wskazują także na związek zanieczyszczenia plastikiem oceanów ze zmianami klimatycznymi. Plastik to nie miejska legenda, to realny problem, z którym musimy walczyć już dziś i to globalnie.

Od 2017 roku adidas i Parley wspólnie organizują Run For The Oceans - ogólnoświatową akcję, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń płynących z zanieczyszczenia plastikiem oraz zachęcenie do podjęcia wspólnych kroków, by temu zapobiegać. Tym samym marka pomaga w wyeliminowaniu plastikowych odpadów, jednocząc ludzi na całym świecie. Dotychczas, w Run For The Oceans wzięło udział ponad 3 miliony osób, przebiegając 25,5 miliona kilometrów oraz zbierając 2,5 miliona dolarów, które pomogły Parley rozwinąć swoje inicjatywy i programy edukacyjne. W 2019 roku udział w nich wzięły 92 szkoły, które stanowią obecnie centra edukacyjne, jak również punkty zbierania odpadów w lokalnych społecznościach. W programie uczestniczyło już ponad 70 000 rodzin i dzieci.  

To jednak dopiero początek globalnej inicjatywy. Jak ogłoszono w marcu tego roku, nowa strategia marki "Own the Game" skupia się w dużej mierze na rozwoju aktywności adidas w zakresie zrównoważonego rozwoju, a Run For The Oceans odgrywa w niej znaczącą rolę. Do 2025 roku w biegu ma wziąć udział łącznie 40 milionów ludzi z całego świata.

Połączmy nasze siły i weźmy udział w Run For The Oceans. Wystarczy pobrać darmową aplikację adidas Running i dołączyć się do akcji już teraz. Liczy się każdy kilometr przebiegnięty i zarejestrowany w aplikacji w okresie 28 maja–8 czerwca.

Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację globalnej strategii, przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz lokalnych działań contentowych, współpracę z influencerami i partnerami mediowymi.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764