logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje Vein − nowy dom postprodukcyjny

  PR 06.08.2021, przeczytano 771 razy
ilustracja

VEIN zajmuje się kompleksową postprodukcją filmową i reklamową. Założycielami są Dominik Deras (senior colorist Young Colorists United), Piotr Nowicki (senior colorist YCU), Krzysztof Dudek (co-founder & producer YCU) oraz Kuba Kaliciński (CEO agencji Kalicińscy).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-vein-%E2%88%92-nowy-dom-postprodukcyjny,392552,artykul.html

Postprodukcja obrazu filmowego w rzeczywistości zaczyna się już na samym początku, kiedy powstaje wizja filmu w głowach kluczowych realizatorów takich jak: Kreacja, Reżyser, Operator. W VEIN chcemy ich wspierać od samego początku etapu tworzenia − doradzać oraz dostarczać rozwiązania prowadzące do bezkompromisowego odtworzenia wizji twórców. To właśnie bezkompromisowa jakość i podważanie rutynowych rynkowych schematów w obszarze postprodukcji jest ideą powstania VEIN − mówi Dominik Deras, color grading studio head w VEIN. 

Na potrzeby kolor korekcji filmów fabularnych VEIN stworzyło własną salę kinową z referencyjnym projektorem, dwie sale do korekcji barwnej − każda wyposażona w referencyjny monitor, dwie montażownie i indywidualny pipeline online. Za obsługę dźwiękową będzie odpowiedzialne studio GŁOŚNO, którego departament dzieli biuro z VEIN. Dom postprodukcyjny VEIN oferuje również możliwość pracy zdalnej poprzez system STREAMBOX.

Od 2019 (w ramach YCU) roku promujemy możliwość zdalnej kolor korekcji poprzez STREAMBOX, co pozwoliło nam na realizację zagranicznych projektów z markami z USA, Singapuru, ZEA, Niemiec, Brazylii, RPA czy UK – mówi Piotr Nowicki, color grading studio head w VEIN.

Zespół VEIN

Zespół VEIN składa się z założycieli Young Colorist United: Dominika Derasa (senior colorist), Piotra Nowickiego (senior colorist) oraz Krzysztofa Dudka (producent).

Dominik Deras ma 12-letnie doświadczenie w kolor korekcji. Pracował dla takich marek jak m.in.: Porsche, Audi, Volkswagen, Honda, Samsung, Huawei, McDonalds, KFC, Intel, Microsoft, Converse, Magnum, Oppo, Budweiser, Pepsi, Coca-Cola, T-Mobile, Orange i wielu innych.

Piotr Nowicki od 6 lat zajmuje się kolor korekcją. W jego portfolio znajdują się projekty dla takich marek jak m.in.: Toyota, Audi, Oppo, Adidas, Play, Orange, Volkswagen, Skoda, Samsung, Warka, Lech, Coca-Cola, Johnnie Walker, Gino Rossi czy H&M.

Krzysztof Dudek ma ponad 10-letnie doświadczenie w kreowaniu i rozwoju biznesów
z różnych segmentów. Od ponad 4 lat związany z YCU, gdzie pełni funkcję co-foundera i producenta. Realizował projekty dla takich marek jak: Pepsi, Budweiser, Intel, Adidas, Audi, Porsche, Volkswagen, ING, Samsung, Oppo czy Microsoft,

Jako czwarty członek zarządu i współwłaściciel do zespołu VEIN dołączył Kuba Kaliciński w roli inwestora strategicznego oraz CFO. Kuba ma wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej i filmowej. Współtworzył komunikację między innymi dla: Ikea, Skoda, DHL, Alpro, Brown-Forman, Mitsubishi, E-service, Sadolin, Huawei, Payback, Danone, Costa Coffee, Unilever, Hasco-Lek, Polpharma, Comedy Central, Paramount, Channel, Kompania Piwowarska, Bakoma i wielu innych.

Nie ma znaczenia czy jest to film fabularny, reklama czy content do internetu, liczy się efekt końcowy, który oglądać i oceniać będą widzowie. Dlatego projektując VEIN od zera, w każdym aspekcie postawiliśmy na topowe rozwiązania i narzędzia – mówi Kuba Kaliciński, inwestor strategiczny i CFO w VEIN.

YCU zamieni się w fundację wspierającą artystów z branży filmowej

W związku z utworzeniem nowej spółki VEIN Young Colorists United zostanie przekształcone w fundację wspierającą artystów

Mało kto na polskim rynku postprodukcji kładzie nacisk na edukację i budowanie społeczności związanej z filmem. My chcemy obrać zupełnie inny kierunek. Dlatego zamierzamy kontynuować nasze projekty edukacyjne, takie jak „YCU Classroom”. Warto również podkreślić, że polska postprodukcja ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o standardy światowe. Planujemy rozwijać fundację nie tylko na naszym lokalnym podwórku, lecz również dzielić się postprodukcyjnym know-how na skalę globalną – mówi Krzysztof Dudek, General Manager w VEIN.

Edukowanie branży leży u podstaw działalności YCU, która od 2016 roku zajmuje się organizacją warsztatów z korekcji koloru. Ich prelekcje odbyły się m.in. podczas festiwalu Montaż Film Festival w Łodzi w 2017 oraz festiwalu filmowego w Bukareszcie w 2018 roku. W 2020 roku YCU stworzyło mini serię dokumentalną pokazującą kulisy pracy przy kolor korekcji z udziałem cenionych reżyserów i operatorów. 

Źródło: VEIN

www.veinpost.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764