logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stena Line uruchamia inteligentnego chatbota

  PR 06.02.2019, przeczytano 181 razy
ilustracjastrzałka

Stena Line wprowadza inteligentnego chatbota dla branży przewozów promowych. Chatbot o imieniu Stina wspomoże obsługę klienta, zapewniając asystę w rezerwacji wyjazdu, a także odpowiadając na pytania przez całą dobę. Inteligentny chatbot to krok milowy dla Stena Line w dążeniu do stania się pierwszym na świecie operatorem promowym, działającym w oparciu o technologie kognitywne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stena-line-uruchamia-inteligentnego-chatbota,381121,artykul.html

Inteligentny chatbot to uczący się, wirtualny asystent klienta. Stina może przekazywać informacje dotyczące czasu odpłynięcia czy aktualnych cen biletów oraz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania - przez całą dobę i cały rok. Przykładowo może udzielić informacji dotyczących zabrania ze sobą zwierząt domowych na pokład, czy też może podpowiedzieć, jak zmienić rezerwację i kiedy zameldować się na terminalu przed odpłynięciem. Wyjątkowość chatbota ​​Stina przejawia się także w tym, że nie tylko potrafi pomóc w wykonaniu rezerwacji na dane wypłynięcie, ale także śledzi możliwość jego opóźnienia.

- Podczas rozmowy chatbot Stina pomoże klientowi znaleźć miejsce i czas podróży, a następnie włączy go do naszego internetowego systemu rezerwacji, aby sfinalizować zamówienie. Jest to wyjątkowa usługa na rynku przewozów promowych i tylko jedna z kluczowych cech sprawiających, że chatbot Stina jest bardziej „smart” od innych. Do tego należy dodać unikalną zdolność śledzenia opóźnień w czasie rzeczywistym. - mówi Anders Hellberg, szef działu Customer Acquisition & Conversion w Stena Line.

Ponieważ prace nad rozwojem chatbota Stina wciąż trwają, na początek Stena Line wprowadziła tę usługę na rynek brytyjski. W tej chwili klienci odwiedzający sekcję "Pomoc" na stronie www.stenaline.co.uk lub korzystający z aplikacji Stena Line TravelMate witani są przez mówiącą po angielsku Stinę. Gdy Stena Line będzie zadowolona z rozwoju chatbota, zostanie on wprowadzony na inne rynki - i stanie się wielojęzyczny.

- Docelowo chcemy, aby Stina mówiła w języku każdego z krajów, gdzie pływamy. Po angielskim następne w kolejce do wdrożenia są język szwedzki i niemiecki. Jednocześnie pracujemy nad wprowadzeniem poleceń głosowych, aby nasi klienci mogli rozmawiać ze Stiną tak, jak rozmawia się z Siri lub Google. Skupiamy się także nad tym, aby chatbot wspierał naszych klientów w całym procesie rezerwacji, od początku aż do płatności. - dodaje Anders Hellberg.

Jak Stina stała się taka „smart”?

Poza solidną platformą techniczną opartą na IBM Watson, kluczową rolę odgrywają także szczegółowe informacje zebrane z centrów obsługi klienta firmy. Kiedy ta wiedza była na miejscu, do gry weszła sztuczna inteligencja. Za każdym razem Stina pyta klienta, czy jest zadowolony z udzielonej odpowiedzi. Na podstawie tych informacji uczy się automatycznie, bez udziału człowieka.

- Jest to jeden z wielu świetnych przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji do zwiększenia naszej wydajności i do poprawy komfortu obsługi klienta. Z chatbotem Stina robimy kolejny krok w kierunku stania się pierwszym na świecie kognitywnym operatorem promowym - mówi Jari Virtanen, Chief Transformation Officer w Stena Line.

Źródło: Stena Line

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyborcza.pl z newsletterem eko i ofertą prenumeraty
"Gazeta Wyborcza" namawia wszystkich do bycia eko i zwrócenia uwagi na kwestie ochrony środowiska naturalnego - od piątku 19 lipca br. można otrzymywać jej nowy newsletter ekologiczny, w którym Adam Wajrak i inni dziennikarze piszą, co robić, by zapobiec katastrofie klimatycznej. To kolejny element projektu "Wyborcza na zielono" oraz szerokiej kampanii redakcji pod hasłem "Klimat...
Wills Integrated i Koda Bots wdrażają chatbota dla Moico
Wrocławskie firmy jednoczą siły i wspólnie wprowadzają na rynek chatbota dla MOICO - lokalnego dostawcy Internetu. Narzędzie ma przede wszystkim usprawnić obsługę klienta, wspomóc procesy zakupowe i informować o planowanych pracach modernizacyjnych. Nietypowym sposobem na promocję bota ma być gra miejska, dzięki której uczestnicy - wspólnie z wirtualnym...
Publico24 Newsstand, multiplatformowy kiosk z dostępem do tysięcy wydań tytułów prasowych wprowadził nowe udogodnienie. Od kwietnia tego roku, indywidualni użytkownicy mają możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji. Do ich dyspozycji jest ponad 80 magazynów i gazet, a oferta jest stale powiększana o nowe tytuły.
Tiktok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek
Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do...
Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764