logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stena Line uruchamia inteligentnego chatbota

  PR 06.02.2019, przeczytano 162 razy
ilustracjastrzałka

Stena Line wprowadza inteligentnego chatbota dla branży przewozów promowych. Chatbot o imieniu Stina wspomoże obsługę klienta, zapewniając asystę w rezerwacji wyjazdu, a także odpowiadając na pytania przez całą dobę. Inteligentny chatbot to krok milowy dla Stena Line w dążeniu do stania się pierwszym na świecie operatorem promowym, działającym w oparciu o technologie kognitywne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stena-line-uruchamia-inteligentnego-chatbota,381121,artykul.html

Inteligentny chatbot to uczący się, wirtualny asystent klienta. Stina może przekazywać informacje dotyczące czasu odpłynięcia czy aktualnych cen biletów oraz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania - przez całą dobę i cały rok. Przykładowo może udzielić informacji dotyczących zabrania ze sobą zwierząt domowych na pokład, czy też może podpowiedzieć, jak zmienić rezerwację i kiedy zameldować się na terminalu przed odpłynięciem. Wyjątkowość chatbota ​​Stina przejawia się także w tym, że nie tylko potrafi pomóc w wykonaniu rezerwacji na dane wypłynięcie, ale także śledzi możliwość jego opóźnienia.

- Podczas rozmowy chatbot Stina pomoże klientowi znaleźć miejsce i czas podróży, a następnie włączy go do naszego internetowego systemu rezerwacji, aby sfinalizować zamówienie. Jest to wyjątkowa usługa na rynku przewozów promowych i tylko jedna z kluczowych cech sprawiających, że chatbot Stina jest bardziej „smart” od innych. Do tego należy dodać unikalną zdolność śledzenia opóźnień w czasie rzeczywistym. - mówi Anders Hellberg, szef działu Customer Acquisition & Conversion w Stena Line.

Ponieważ prace nad rozwojem chatbota Stina wciąż trwają, na początek Stena Line wprowadziła tę usługę na rynek brytyjski. W tej chwili klienci odwiedzający sekcję "Pomoc" na stronie www.stenaline.co.uk lub korzystający z aplikacji Stena Line TravelMate witani są przez mówiącą po angielsku Stinę. Gdy Stena Line będzie zadowolona z rozwoju chatbota, zostanie on wprowadzony na inne rynki - i stanie się wielojęzyczny.

- Docelowo chcemy, aby Stina mówiła w języku każdego z krajów, gdzie pływamy. Po angielskim następne w kolejce do wdrożenia są język szwedzki i niemiecki. Jednocześnie pracujemy nad wprowadzeniem poleceń głosowych, aby nasi klienci mogli rozmawiać ze Stiną tak, jak rozmawia się z Siri lub Google. Skupiamy się także nad tym, aby chatbot wspierał naszych klientów w całym procesie rezerwacji, od początku aż do płatności. - dodaje Anders Hellberg.

Jak Stina stała się taka „smart”?

Poza solidną platformą techniczną opartą na IBM Watson, kluczową rolę odgrywają także szczegółowe informacje zebrane z centrów obsługi klienta firmy. Kiedy ta wiedza była na miejscu, do gry weszła sztuczna inteligencja. Za każdym razem Stina pyta klienta, czy jest zadowolony z udzielonej odpowiedzi. Na podstawie tych informacji uczy się automatycznie, bez udziału człowieka.

- Jest to jeden z wielu świetnych przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji do zwiększenia naszej wydajności i do poprawy komfortu obsługi klienta. Z chatbotem Stina robimy kolejny krok w kierunku stania się pierwszym na świecie kognitywnym operatorem promowym - mówi Jari Virtanen, Chief Transformation Officer w Stena Line.

Źródło: Stena Line

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe...
Nowe kanały w WP Pilot, wśród nich CNN i Cartoon Network
Do oferty WP Pilot, platformy umożliwiającej oglądanie telewizji online, dołączyło sześć nowych kanałów. Cztery z nich należą do grupy WarnerMedia: CNN International, Cartoon Network, Boomerang, TNT. Użytkownicy WP Pilot mogą oglądać również Tele5 oraz Polonia1.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764