logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Stereotypy w kampanii Wynagrodzenie za polecenie (Praca.pl)

  PR 18.11.2015, przeczytano 794 razy

Okazuje się, iż stereotypy mogą być efektywnie wykorzystywane w komunikacji z kandydatami na rynku pracy, jak pokazuje przykład portalu Praca.pl – twórcy kampanii „Wynagrodzenie za polecenie”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stereotypy-w-kampanii-wynagrodzenie-za-polecenie-%28praca.pl%29,26586,artykul.html

Z psychologicznego punktu widzenia stereotypy są uproszczonym przeświadczeniem dotyczącym różnych zjawisk czy grup społecznych, które ułatwiają człowiekowi funkcjonowanie w świecie. Często również stereotypy są nie tylko wykorzystywane na zasadzie funkcji poznawczych, ale również jako nośnik treści reklamowej.

Szczególnie reklama jako efektywne narzędzie marketingu często odwołuje się do stereotypów, kierując się głównie chęcią sprzedaży produktów. Pojawiają się również na rynku nietypowe kampanie z wykorzystaniem stereotypów o charakterze nie tylko reklamowym, ale również społecznym, które chcą dotrzeć z określonym przekazem informacyjnym do wybranych grup docelowych. Jedną z nich przygotował portal Praca.pl realizując niestandardowy projekt „Wynagrodzenie za polecenie”, którego grupą docelową są kandydaci na rynku pracy i ich znajomi.

Kampania promująca projekt jest oparta na serii krótkich scenek sytuacyjnych w formie spotów, w których w rolę kandydatów i pracodawców wcielają się członkowie grupy kabaretowej. Ich zadaniem jest zachęcenie ludzi do rekomendowania znajomych do pracy. Aby wzmocnić siłę przekazu, w kampanii wykorzystano stereotyp pracy po znajomości, który w kontekście społecznym kojarzy się wielu ludziom z nepotyzmem i układami. Jak pokazują jednak puenty poszczególnych odsłon spotów promujących hasło „Poleć znajomego do pracy i zgarnij 1000 zł”, obecnie w biznesie praca po znajomości jest coraz częściej postrzegana jako skutecznie funkcjonujący system rekomendacji pracowników.

Przykład kampanii portalu pokazuje, iż można skutecznie wykorzystać stereotyp w działach marketingowych, ale nie po to, aby go utrwalać jako negatywne zjawisko lecz pokazać, iż można go „odczarować” i zbudować na nim komunikację z przesłaniem.

Rekomendacja pracowników jest obecnie jedną z kluczowych form pozyskiwania kandydatów do pracy jak potwierdzają wyniki zrealizowanego przez nas badania, dlatego zdecydowaliśmy się przygotować projekt „Wynagrodzenie za polecenie”. Tworząc do niego kampanię informacyjną, postanowiliśmy wykorzystać stereotyp pracy po znajomości, aby przykuć uwagę odbiorcy i wzmocnić siłę przekazu. - mówi Michał Filipkiewicz z portalu Praca.pl. Zainteresowaniem kampanią wśród użytkowników portalu i pozytywny oddźwięk w mediach potwierdzają, iż można bazując na stereotypie zbudować skuteczną kampanię marketingową – dodaje Michał Filipkiewicz.

Kampania „Wynagrodzenie za polecenie” pokazuje jak wykorzystując stereotyp „pracy po znajomości” można aktywizować kandydatów i ich znajomych do poszukiwania zatrudnienia, a pracodawców uświadamiać, iż profesjonalne rekomendacje są dobrym źródłem pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników.

Źródło: Praca.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing sensoryczny w metawersie: wirtualne zakupy a zmysły
Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR), otwierają przed rynkiem retail zupełnie nowe horyzonty. Wraz z rozwojem metawersum – wirtualnego świata, w którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcje ze sobą i z otoczeniem – pojawia się pytanie: czy marketing sensoryczny, tak skuteczny w przestrzeniach fizycznych, może również...
Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, która w ciągu kilku lat stała się absolutnym liderem w dziedzinie dzielenia się zdjęciami, filmami i wszelkiego rodzaju treściami wizualnymi. Początkowo przeznaczony jedynie do publikowania zdjęć, Instagram przekształcił się w potężne narzędzie marketingowe, platformę do rozrywki, a także...
Ochrona twórców w dobie AI. Praktyczne wskazówki
Chciałabym przedstawić praktyczne wskazówki dotyczące zgodnego z prawem korzystania z treści stworzonych za pomocą narzędzi AI. Omówię odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich w wytworach AI oraz zaprezentuję narzędzia chroniące prawa autorskie twórców przed wykorzystaniem ich utworów do szkolenia AI.
Dobrze zorganizowany konkurs podnosi sprzedaż i angażuje konsumentów. Do tego to aktywacja łatwa pod kątem formalnym.
Film wizerunkowy – sposób na pozyskanie nowych kontaktów
To swoista wizytówka obecnych czasów dla każdej firmy. Kilka czy nawet kilkanaście lat temu taką wizytówką była strona internetowa, natomiast w dzisiejszym świecie już każda firma praktycznie ma swoją stronę, dba o nią, wie, że trzeba ją odświeżać. I takim wyróżnikiem firmy staje się film wizerunkowy. To element, który może nas...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764