logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sterowce ważną częścią historii Goodyear

  PR 05.07.2021, przeczytano 968 razy
ilustracja

Sterowce były kiedyś w czołówce lotnictwa – przewoziły pasażerów na międzykontynentalnych trasach, transportowały towary, a nawet brały udział w działaniach wojennych. Mimo iż ostatecznie zostały zdetronizowane przez samoloty, po latach odzyskują swój czar wracając w nowej roli. Sterowce są ważną częścią historii firmy Goodyear, od ponad 100 lat rozsławiając jej imię zarówno w Ameryce, jak i na Starym Kontynencie. Opatrzone w logo skrzydlatej stopy m.in. występowały w filmach, relacjonowały igrzyska olimpijskie i królewskie śluby, ale też niosły pomoc ofiarom huraganów. W najbliższych tygodniach te majestatyczne statki powietrzne mają szansę napisać nowy rozdział historii swojej obecności w Europie i w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sterowce-wazna-czescia-historii-goodyear,392152,artykul.html

Narodziny gwiazdy

Goodyear rozpoczął swoją przygodę z awiacją w 1910 r., tworząc specjalny departament aeronautyki na potrzeby współpracy z przemysłem lotniczym. W 1912 r. powstał tam pierwszy balon, a już rok później balony produkowane przez Goodyeara brały udział w krajowych i międzynarodowych konkursach.

W 1917 r. powstało specjalne lotnisko i hangar Wingfoot Lake, wybudowane na 720 akrach ziemi zakupionej w pobliżu siedziby firmy w Akron w stanie Ohio w USA. Od tego momentu trwa nieustanna historia sterowców Goodyear, które na stałe zapisały się w amerykańskiej kulturze. W pełni zasłużenie, bo były one nie tylko znakomitym „nośnikiem” reklamowym, ale także – poprzez pomysłowe kampanie i zaangażowanie w różne wydarzenia – Goodyear Blimp stał się niemal popkulturową ikoną.

Nie tylko reklama

W 1929 r. sterowiec Goodyeara o nazwie "Defender” został ochrzczony przez Amelię Earhart, słynną pilotkę, która jako pierwsza kobieta przeleciała nad Oceanem Atlantyckim. Rok później, sterowiec ten jako pierwszy statek powietrzny został wyposażony w specjalny system podświetlający logo firmy. Dzięki temu znak firmowy był widoczny na niebie nawet po zmroku.

Z kolei dwa lata później, w 1932 r. sterowiec "The Volunteer" pojawił się nad igrzyskami olimpijskimi w Los Angeles i w tym samym roku po raz pierwszy wystąpił w filmowej produkcji (co ciekawsze - był to western). Film "Hidden Valley" można w całości obejrzeć na YouTube.

Już wtedy sterowce Goodyeara budziły ogromne zainteresowanie – także znanych osób – o czym świadczy chociażby lot Charlesa Linderga, amerykańskiego pioniera lotnictwa, sterowcem „The Volunteer”.

W latach 60-tych sterowce Goodyeara po raz pierwszy relacjonowały finały Super Bowl, początkowo na sprzęcie dostarczonym przez stacje telewizyjne, następnie już na swoich urządzeniach. Coraz częściej pojawiały się też przy okazji innych wydarzeń – występowały m.in. w filmach, np. słynnym „Help!” z The Beatles czy „Hole in the Head” z Frankiem Sinatrą. Flota sterowców Goodyear zaczęła także bywać w Europie, stacjonując w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Gwiazda relacji telewizyjnych w USA

W latach 1970-1979 sterowce Goodyeara współtworzyły ponad 275 relacji telewizyjnych z najważniejszych wydarzeń ze świata sportu, w tym m.in. wyścigów Indianapolis 500, U.S. Open, PGA Golf, Daytona 500 i wspominanych finałów Super Bowl. Oprócz tego pojawiały się w różnych popularnych programach telewizyjnych, np. „The Mike Douglas Show”. Wszystko to sprawiało, że sterowce Goodyeara były nieustannie w ruchu przemierzając Amerykę i jednocześnie budząc zainteresowanie setek tysięcy mieszkańców – od większych i mniejszych miast i miasteczek, aż po amerykańskie farmy.

Ten „efekt Blimpa” trwa do dziś, a zdjęciami z jego obecności na niebie chętnie dzielą się w swoich mediach społecznościowych nawet takie osobistości jak Elon Musk („Blimp rocks”) czy też koszykarz Los Angeles Lakers, LeBron James.

W latach 80-tych Goodyear Blimp kontynuował swoje aktywne zaangażowanie w wydarzenia sportowe... i nie tylko. W 1981 r. sterowiec otrzymał zgodę na relacjonowanie Royal Wedding księcia Karola i Diany. Był w powietrzu łącznie przez 25 godzin w ciągu 3 dni i miał specjalne pozwolenie brytyjskiego parlamentu na wyświetlanie napisu „Royal Greetings” oraz nadawanie transmisji telewizyjnej dla BBC.

W 1984 r. dwa sterowce Goodyeara wspierały transmisje Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles, a więc były to de facto drugie igrzyska w Los Angeles, którym towarzyszyły statki powietrzne z logo Goodyear.

Wsparcie dla ofiar huraganu

Gdy w 1992 r. huragan Andrew uderzył w wybrzeża Florydy, Goodyear Blimp wzbił się w powietrze, aby wyświetlać wiadomości dot. bezpieczeństwa przekazywane przez władze dla mieszkańców i poszkodowanych w tym kataklizmie. Na prośbę amerykańskiego Czerwonego Krzyża, statek powietrzny wyświetlał komunikaty zarówno po angielsku, jak i hiszpańsku.

- Goodyear Blimp to kawał niesamowitej historii nierozłącznie związanej z historią firmy Goodyear. Ten doskonale rozpoznawalny statek powietrzny niemal od samego początku stał się latającą legendą i ikoną marki – początkowo w USA, a teraz już na całym świecie. – powiedział Paweł Jezierski, Group Communications Manager EEN w Goodyear Polska.

Powrót do motorsportu

W kolejnych latach Goodyear Blimp kontynuował swoje podróże, stając się latającym symbolem marki. W ostatnim czasie powrócił też do Europy, aby towarzyszyć najważniejszym wydarzeniom motorsportowym na Starym Kontynencie.

W tym roku będzie można zobaczyć go m.in. nad torem Monza, przy okazji wyścigów Pure ETCR w Kopenhadze, a także podczas legendarnej 24-godzinnej rywalizacji Le Mans we Francji.

Przemierzając Europę, Goodyear Blimp zawita także do Polski i od 31 lipca do 2 sierpnia będzie stacjonował pod Wrocławiem na lotnisku Szymanów.

W tym czasie warto obserwować niebo nad okolicami Wrocławia.

Źródło: Biuro Prasowe Goodyear

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764