logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stop Barierom – podsumowanie ogólnopolskiej kampanii

  PR 09.12.2019, przeczytano 442 razy
ilustracja

Tysiące osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin zostało objętych kampanią społeczną STOP Barierom. Jej główne cele to m.in. przełamywanie ograniczeń, które przeszkadzają osobom z niepełnosprawnościami w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazywanie ludziom zdrowym, jak powinni się zachowywać wobec niepełnosprawnych, żeby uniknąć zakłopotania lub urażenia innych osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stop-barierom-%E2%80%93-podsumowanie-ogolnopolskiej-kampanii,385020,artykul.html

Projekt, który prowadzi Fundacja Neuron Plus, wystartował w maju 2019 roku i potrwa do końca tego roku. Kampanię skierowano w pierwszej kolejności do osób z niepełnosprawnościami oraz ich rodzin i opiekunów, ale adresatami akcji są wszystkie grupy społeczne w każdym wieku oraz instytucje i przedsiębiorstwa z sektora prywatnego, państwowego i samorządowego. Kampania ma charakter edukacyjno – informacyjny i porusza problem dostępności usług dla osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej i komercyjnej. Propaguje ponadto ideę likwidacji różnych barier przez przedsiębiorstwa i instytucje prywatne i publiczne uderzające w tę kategorię ludzi. Kampania wspiera aktywizację osób z niepełnosprawnościami do swobodnego funkcjonowania w codziennym życiu.

Kampania jest prowadzona przy użyciu nowoczesnych narzędzi informatycznych. Fundacja Neuron Plus utworzyła stronę internetową www.stopbarierom.pl, zgodną wytycznymi WCAG 2.0, z której mogą korzystać wszyscy zarówno ludzie zdrowi, jak i z niepełnosprawnością. Ważną częścią portalu jest specjalny e-niezbędnik z praktycznymi i przydatnymi informacjami dotyczącymi świadczeń, ulg i przywilejów przysługujących osobom niepełnosprawnym. Niezbędnik funkcjonuje od września br. i od tego czasu skorzystało z niego już ponad 53 000 użytkowników, a ich liczba stale wzrasta. Dodatkowe zalety narzędzia to czytelne wyjaśnienia wszystkich procedur, a także opcja pobrania na swój komputer potrzebnych druków i formularzy. Znakomitym narzędziem okazał się chat bot - wirtualny doradca, kierujący użytkowników bezpośrednio do poszukiwanych treści. To pierwszy przypadek, gdy do niesienia pomocy niepełnosprawnych wykorzystano sztuczną inteligencję. Z myślą o łatwiejszym korzystaniu z nowych rozwiązań Fundacja przygotowała dwa filmy instruktażowe, pokazujące jak krok po kroku poruszać się po e-niezbędniku i chat-bocie.

- E-niezbędnik, wirtualny doradca czy live-chaty z ekspertami Fundacji, to elementy kampanii, które bardzo mocno pokazały nam, jak wiele osób z niepełnosprawnościami czuje się zagubionych w gąszczu obowiązujących przepisów i regulacji prawnych oraz ma problem z dostępem do różnego typu informacji - z zakresu zdrowia, pracy czy edukacji – wskazuje prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus. – Projekt STOP Barierom spotkał się z dużym odzewem ze strony społeczeństwa, szczególnie osób z niepełnosprawnościami. Nie ma dnia byśmy nie otrzymywali zapytań drogą telefoniczną czy mailową z prośbą o poradę i wsparcie. A to świadczy o tym, że takie kampanie są bardzo potrzebne i w przyszłości warto je kontynuować – podkreśla przedstawiciel Fundacji.

Czasem Chat-bot nie rozwiązuje wszystkich problemów, dlatego dużym zainteresowaniem uczestników kampanii cieszyły się live-chaty prowadzone przez specjalistów Fundacji z zakresu prawa, dietetyki, rehabilitacji i wsparcia psychologicznego. Podpowiadali oni osobom z niepełnosprawnościami gdzie mogą się zgłosić po pomoc czy poradę. Dodatkowo w serwisie umieszczono na bieżąco aktualizowaną listę wydarzeń kulturalno-rozrywkowo-sportowych dla osób niepełnosprawnych oraz mapę miejsc bez barier przyjaznych osobom z niepełnosprawnościami. Znalazły się na niej oddziały i bankomaty PKO Banku Polskiego oraz kolektury Totalizatora Sportowego – interesariuszy projektu STOP Barierom.

Dużą pomoc dla zainteresowanych stanowią także filmy edukacyjne przygotowane przez Fundację z udziałem ekspertów dotyczące m.in. dostępu osób z niepełnosprawnościami do przestrzeni architektonicznej, cyfrowej oraz do świadczeń z zakresu ochrony zdrowia, które jak dotąd obejrzano blisko 260.000 razy. Ważnym elementem kampanii były też raporty z przeprowadzonych badań Desk Research z zakresu sytuacji osób niepełnosprawnych w Niemczech i Szwecji oraz na rynku usług finansowych. Aktywna komunikacja była także prowadzona na Facebooku Fundacji Neuron Plus, do której zaangażowano znanego vlogera z niepełnosprawnością – Człowieka bez Barier. Wszystkie posty dotarły do ponad 1,2 mln użytkowników, zostały polubione ponad 56.000 razy i blisko 10.000 razy udostępnione. W ramach kampanii ukazało się również ponad 200 artykułów w prasie i Internecie – w tym materiałów eksperckich, poruszających problematykę projektu.

Kampania STOP Barierom została zorganizowana przez Fundację Neuron Plus, której działalność stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności umysłowej, neurologicznej oraz genetycznej. Fundacja inspiruje i popiera działania przełamywania barier w obszarach, w których występują wszelkie problemy i ograniczenia, związane z aktywnym funkcjonowaniem osób niepełnosprawnych w społeczeństwie.

Źródło: Fundacja Neuron Plus

Dodatkowe informacje:

Kampanię wspierają: PKO Bank Polski, Fundacja PKO Banku Polskiego, Fundacja BGK, Fundacja ORLEN-DAR SERCA, Fundacja KGHM Polska Miedź, Totalizator Sportowy, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Polskie Radio, Polska Press, Super Express, Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, Platforma Brand 24, Portale Niewidzialni.eu oraz Aktywni-plus.pl.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764