logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Stopmowienienawiści – nowa kampania WP

  PR 06.09.2019, przeczytano 756 razy
ilustracja

„Dorżniemy watahę”, „Skłamał jak bura suka”, „Musimy walić przeciwnika”. Naganne wypowiedzi osób publicznych, w kampanii Wirtualnej Polski, są powtarzane przez dzieci.  W ten sposób WP zwraca uwagę na język debaty publicznej i chce wpłynąć na jego zmianę. Wirtualna Polska tworzy też własny system moderacji komentarzy publikowanych w serwisach, oparty na sztucznej inteligencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stopmowienienawisci-%E2%80%93-nowa-kampania-wp,383857,artykul.html

Wirtualna Polska przygotowała kampanię społeczną #StopMowieNienawiści. W spocie kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym także ze sceny politycznej, jakie padły w ostatnich latach. W ten sposób WP chce wpłynąć na zmianę języka w przestrzeni publicznej, skłonić odbiorców do refleksji, a samym cytowanym zwrócić uwagę, że ich słowa słyszą wszyscy, także najmłodsi. Dlatego spot kończy hasło: „Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści”. Podczas nagrywania wszystkie dzieci były pod opieką psychologa.

– W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Kampanię i wszystkie działania opracował zespół Wirtualnej Polski we własnym zakresie. Wystartują one 6 września i potrwają kilka tygodni. Spot będzie można zobaczyć w wybranych sieciach kin w całej Polsce (Helios, Multikino, CinemaCity) oraz internecie.

Zespół WP zaplanował szeroką promocję w swoich serwisach. Spot będzie pojawiał się przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści. Hasło kampanii będzie automatycznie wpisane w pole komentarzy w serwisach należących do WP. Redakcje opublikują również cykl artykułów nt. mowy nienawiści, w tym reportaże i wywiady. Zespół Wirtualnej Polski rozpoczął jednocześnie pracę nad własnym systemem moderacji opartym na sztucznej inteligencji. Będzie to autorski, najnowocześniejszy system w Polsce, a jego wdrożenie planowane jest na 2020 rok.

– WP to przestrzeń do swobodnej wypowiedzi dla każdego. Nie chcemy po prostu wyłączać możliwości komentowania, co czasami ma miejsce przy najtragiczniejszych informacjach np. o śmierci. W sierpniu nasi moderatorzy usunęli 40% zamieszczonych komentarzy, to te, które nawoływały do nienawiści, szkalowały inne osoby lub naruszały prawo. Kampania to również zapowiedź naszych własnych działań w tym zakresie – mówi Tomasz Machała.

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764