logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso: bezpieczne opakowania na żywność ważniejsze niż kiedykolwiek

  PR 11.05.2020, przeczytano 1061 razy
ilustracja

W ciągu zaledwie kilku miesięcy, a nawet tygodni koronawirus zmienił styl życia wielu osób, zmuszając ich do przedefiniowania wielu kwestii, wcześniej uważanych za naturalne. W tym kontekście Stora Enso deklaruje stałe podejmowanie wysiłków i działań, zmierzających do zapewnienia ochrony konsumentom m.in. poprzez dostarczanie na rynek bezpiecznych materiałów opakowaniowych. Wiele z nich – jak podkreśla firma – jest wykorzystywanych przez „wrażliwe” branże: medyczną, środków higieny osobistej czy spożywczą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso%3A-bezpieczne-opakowania-na-zywnosc-wazniejsze-niz-kiedykolwiek,386953,artykul.html

Pandemia koronawirusa spowodowała, że surowce i rozwiązania opakowaniowe, dedykowane tym szczególnym gałęziom przemysłu znalazły się w centrum uwagi. Wyroby, zazwyczaj oferowane w supermarketach bez żadnych zabezpieczeń, są obecnie odpowiednio pakowane, by zapewnić kupującym wysoki poziom bezpieczeństwa i higieny. Kawiarnie – jeśli działają - przestały serwować napoje w naczyniach wielokrotnego użytku, preferując kubki papierowe – także ze względów higienicznych. Wiele osób pozostaje w domach, co zwiększyło zapotrzebowanie na oferowane na wynos posiłki restauracyjne.

Jak podkreśla Stora Enso, troska o zdrowie uświadomiła wielu osobom genezę opakowań dla gastronomii, które zostały stworzone, by poprawić poziom higieny.  W Stanach Zjednoczonych papierowe kubki pojawiły się na rynku już na początku 20. stulecia, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się różnych chorób. Współczesne opakowania na gotową żywność wykorzystywane są przez punkty gastronomiczne czy restauracje do dostarczania posiłków i napojów , jak też do transportowania jedzenia np. w specjalnych wózkach, zamykanych opakowaniach, owijkach i workach.

Stora Enso podkreśla, że papier i karton dedykowane opakowaniom na żywność i napoje od dekad uznawane są za higieniczne i wygodne w użytkowaniu.. Są one – jak dodaje skandynawski producent – bezpieczne dla przechowywanych w środku produktów i – w przypadku tej firmy – produkowane zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju, tj. z zastosowaniem odnawialnych i odzyskiwalnych surowców, bazujących na włóknach pierwotnych. Stora Enso posiada certyfikowane systemy śledzenia łańcucha dostaw, umożliwiające monitoring surowców wykorzystywanych w jej zakładach produkcyjnych. Firma wdrożyła również certyfikowane systemy zarządzania higieną w swoich fabrykach, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa wytwarzanym materiałom i podkreślające jej zaangażowanie w dostarczanie opakowań spożywczych o właściwym poziomie ochrony na co dzień, nie tylko w czasach pandemii.

Stora Enso dodaje, że oferowane przez nią produkty spełniają najwyższe standardy pod względem zdrowotnym i prawnym, ale wskazuje też na inne – poza technicznymi – korzyści wynikające z zastosowania surowców odnawialnych. Zdaniem firmy opakowanie odzwierciedla bowiem wartości i proekologiczne ambicje właścicieli marek, umożliwiając umieszczenie na nim informacji docierających do konsumentów. Tu bowiem przewaga rynkowa surowców odnawialnych staje się jeszcze bardziej czytelna: niższy poziom tzw. śladu węglowego (niż w przypadku materiałów bazujących na surowcach kopalnych), wysoki stopień odzyskiwalności oraz redukcja ilości odpadów.

Branża gastronomiczna przeżywa obecnie trudne chwile z uwagi na czasowe zamknięcia restauracji i punktów gastronomicznych, co ma zapewnić większy dystans społeczny. W tym kontekście – jak podkreśla Stora Enso – opakowania dedykowane gotowym posiłkom oferowanym na wynos stały się dla części biznesu gastronomicznego niezwykle ważnym elementem, decydującym o jego przetrwaniu. Skandynawski koncern jest przekonany, że konsumenci, z których część wciąż przebywa w kwarantannie, czy w miastach o wysokim poziomie restrykcji względem przemieszczania się, powrócą do dawnych nawyków, tj. wizyt w restauracjach i kawiarniach w towarzystwie rodziny czy znajomych, realizując przy tym zakupy na wynos w postaci gotowych posiłków czy kawy. W tym kontekście zmiana ich zachowań, wynikająca z obecnej sytuacji, może przełożyć się na powstanie nowych modeli biznesowych i nowych rodzajów usług oraz szybszej ich dygitalizacji.

Stora Enso podkreśla, że prognozowanie długofalowych skutków pandemii koronawirusa jest przedwczesne, ale w świadomości konsumentów bezpieczeństwo i higiena nabiorą jeszcze większego niż dotychczas znaczenia. Firma jest przy tym przekonana, że opakowania dla branży gastronomicznej będą odgrywać dużą rolę także w przyszłości, zaś wykorzystywane do ich produkcji materiały odnawialne – m.in. z oferty skandynawskiego koncernu – przyczynią się do ich wytwarzania w bezpieczny, higieniczny i proekologiczny sposób.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764