logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso: Karton Natura Life po raz kolejny w opakowaniach Pure-Pak

  PR 13.03.2019, przeczytano 322 razy
ilustracjastrzałka

Wytwarzany przez Stora Enso karton Natura Life, charakteryzujący się naturalnym, brązowym odcieniem, znalazł po raz kolejny zastosowanie w produkcji opakowań Pure-Pak, stworzonych przez firmę Elopak. Tym razem został on wykorzystany w ich aseptycznej wersji, jaka pojawiła się niedawno na rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso%3A-karton-natura-life-po-raz-kolejny-w-opakowaniach-pure-pak,381625,artykul.html

Została ona wprowadzona rok po premierze pierwszych opakowań Pure-Pak, bazujących na kartonie Natura Life, i dedykowanych świeżym produktom spożywczym. W wersji aseptycznej, karton stworzony przez Stora Enso może znaleźć szersze niż dotychczas zastosowanie, m.in. przy produkcji opakowań na wyroby niewymagające chłodzenia.

Rozwój, udoskonalanie i faza testów aseptycznej wersji kartonów Pure-Pak przypadły na rok 2018 i zostały przeprowadzone – jak podkreśla Stora Enso – w rekordowym tempie. Po raz pierwszy zastosowano je w opakowaniach hiszpańskiej marki Zumosol, wkrótce zdecydowali się na nie trzej kolejni klienci. W ocenie producenta, aseptyczne kartony zwiększają proekologiczność, autentyczność i w naturalny sposób wyróżniają opakowania na takie wyroby jak mleko UHT, soki i napoje. Inną grupę docelową stanowią coraz chętniej kupowane napoje na bazie roślinnej (z wykorzystaniem soi, orzechów czy ziaren).

Jak podaje Stora Enso, znajdujące zastosowanie w kartonach Natura Life włókna drzewne o brązowym odcieniu to odnawialny surowiec, zapewniający opakowaniu naturalny wygląd z wyraźnie widoczną strukturą włókien. W kartonach wykonanych z jego udziałem wyeliminowano jedną warstwę, co obniżyło ich negatywny wpływ na środowisko naturalne oraz pozwoliło zredukować wagę. Zdaniem producenta, czyni to Natura Life rozwiązaniem zgodnym z polityką zrównoważonego rozwoju, spełniającym szereg wymagań o charakterze etycznym, ekologicznym i organicznym. Karton może być poddany recyklingowi w istniejących liniach przetwórczych, uwzględniających zbiórkę, sortowanie i odzyskiwanie. Posiada również certyfikat FSC C081801. Firma Elopak dodatkowo zadbała, by w standardzie dla opakowań wytwarzanych przez nią na bazie Natura Life znalazł się też certyfikat Carbon Neutral.

- W przypadku tego materiału opakowaniowego emisja dwutlenku węgla została w dużej mierze zneutralizowana dzięki wdrożeniu wyselekcjonowanych, certyfikowanych projektów zapobiegających zmianom klimatycznym. Tym samym po raz kolejny możemy zaproponować naszym klientom opakowanie oferujące przewagę i szereg walorów o charakterze proekologicznym – podkreśla Paul Sweeting, dyrektor marketingu strategicznego i zarządzania produktem w firmie Elopak.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spiralowanie, klejenie kalendarzy, foliowanie, złocenie - już w 28.05 w Łodzi
Już w przyszłym tygodniu w Łodzi (w dniach 28-31.05) odbędzie się polska premiera prawdopodobnie najbardziej przełomowego rozwiązania w cyfrowym druku książek w ostatnich latach – linii opartej o drukarkę Canon VarioPrint Titan 6330 wraz z oklejarką C.P. Bourg BB3202 i modułem rozcinania arkuszy (maksymalnie z B3 na 2 lub 4 użytki).
XLII PK: Drukowanie wielkoformatowe techniką cyfrową
Drukowanie wielkoformatowe techniką cyfrową to temat kolejnych, XLII Poligraficznych Konfrontacji rozpoczynających się 23 maja. Omówione zostaną m.in. wady i zalety technik druku wielkoformatowego, media oraz farby stosowane w maszynach wielkoformatowych.
Agfa na targach Fespa 2019: Podsumowanie
Sukcesem zakończył się udział firmy Agfa w targach Fespa 2019, odbywających się w dniach 14-17 maja br. w Monachium. Zaprezentowała na nich dwa wielkoformatowe plotery – Jeti Tauro H3300 LED  i Anapurna H3200i LED. Jej stoisko, jak podaje firma, odwiedziły tysiące gości z całego świata, w tym wielu przedstawicieli polskich drukarń i firm produkcyjnych na co dzień...
„Print for Good” – Kodak i Colours Factory w dobrej sprawie
Do programu „Print for Good”, jaki ponad dwa lata temu zapoczątkowała firma Kodak ,w ubiegłym roku dołączył jej polski oddział wraz ze swoim klientem - drukarnią Colours Factory. Efektem tej współpracy była produkcja zeszytów szkolnych, które zostały następnie przekazane (za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie) potrzebującym dzieciom na Ukrainie i w...
Inwestycje firmy Orapac w maszyny sztancujące Iberica
Jedna z fińskich firm specjalizujących się w produkcji pudełek w celu zwiększenia swojej wydajności produkcyjnej niedawno zakończyła proces inwestycji o wartości ponad 4 mln. euro.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764