logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso: nowe kartony opakowaniowe na bazie tektury typu kraft

  PR 22.02.2021, przeczytano 674 razy

Stora Enso poinformowała o zakończeniu procesu przekształcania papierni w Oulu w zakład specjalizujący się w produkcji kartonów opakowaniowych. Działająca w ramach fabryki celulozownia rozpoczęła działalność w połowie stycznia br. Dotychczasowa maszyna papiernicza, przystosowana do produkcji tektury, jest obecnie na etapie rozruchu, który potrwa przez cały pierwszy kwartał br. Projekt konwersji zakładu w Oulu rozpoczął się w maju 2019 roku i został zrealizowany kosztem 350 mln euro. Stora Enso zakłada, że zmodyfikowana maszyna osiągnie pełne moce produkcyjne przed końcem br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso%3A-nowe-kartony-opakowaniowe-na-bazie-tektury-typu-kraft,390304,artykul.html

Nowa linia, wytwarzająca tekturę opakowaniową typu kraft, ma obsłużyć klientów z całego świata, którzy – w kontekście wymagających zastosowań finalnych – oczekują rozwiązań opakowaniowych cechujących się wysoką wytrzymałością, czystością i atrakcyjnością wizualną. Wytwarzana tu tektura – AvantForte – składa się z trzech warstw włókien, co – jak podkreśla Stora Enso – czyni ją najmocniejszą tekturą z jej portfolio. Może ona posłużyć do produkcji opakowań na różnego rodzaju wyroby i przetwory spożywcze (m.in. żywność świeżą, o wysokiej zawartości tłuszczu, jak też wilgoci), ale dedykowana jest też segmentowi e-commerce.

- Zakończenie prac związanych z modyfikacją zakładów w Oulu to ważny krok w procesie naszej transformacji, będący odpowiedzią na rosnący w skali globalnej popyt na proekologiczne materiały opakowaniowe, zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym – mówi Annica Bresky, prezes i CEO koncernu Stora Enso.

- W zakładach w Oulu znajdzie zastosowanie najwyższej klasy technologia, co pozwoli na produkcję wytrzymałej, wydajnej pod względem materiałowym, wysokiej jakości tektury typu kraft. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować ją klientom z segmentu produktów premium, które cechuje wysoki potencjał wzrostu. Wśród finalnych zastosowań można wymienić m.in. opakowania wykorzystywane w e-handlu oraz mające kontakt z żywnością – uzupełnia Hannu Kasurinen, wiceprezes w dziale Packaging Materials.

Projekt konwersji zakładał, że jedna z dwóch pracujących w Oulu maszyn papierniczych zostanie przystosowana do produkcji kartonów opakowaniowych. Modyfikacji uległy także celulozownia i linia do suszenia, które obecnie umożliwiają wyprodukowanie 530 tys. ton niebielonej celulozy brązowej, z czego 150 tys. jest sprzedawane klientom zewnętrznym. Potencjał wytwórczy nowej, wysokiej klasy maszyny do tektury kraft, wynosi 450 tys. ton rocznie. Stora Enso zakłada, że po zakończeniu fazy rozruchu i osiągnięciu pełnych mocy przerobowych zakłady w Oulu będą generować roczne przychody ze sprzedaży rzędu 300 mln euro, zwiększając o tę kwotę wynik finansowy działu Packaging Materials.

Przekształcenie fabryki pozwala też na zwiększenie możliwości tej jednostki biznesowej Stora Enso w zakresie cięcia materiałów na arkusze. Pracujące bowiem wcześniej w fińskich zakładach krajarki trafiły do Lumipaper – należącego do Stora Enso zakładu zlokalizowanego w Antwerpii (Belgia), który przechodzi proces analogicznej konwersji w obszarze cięcia materiałów na arkusze; wcześniej obsługiwał głównie produkowane przez Stora Enso papiery, obecnie będzie specjalizował się w konfekcjonowaniu podłoży kartonowych, obsługując głównie klientów z Europy kontynentalnej.

Po zakończeniu rozruchu pierwszej ze zmodyfikowanych maszyn opakowaniowych, fabryka w Oulu będzie miała możliwość dokonania podobnej konwersji także drugiej z maszyn, do niedawna wykorzystywanej do produkcji papieru. Ruch taki, zdaniem kierownictwa Stora Enso, dodatkowo poprawiłby konkurencyjność fińskich zakładów za sprawą większej dostępności celulozy oraz dalszej redukcji kosztów stałych i zmiennych (m.in. dzięki większemu wykorzystaniu przyzakładowego portu morskiego).

Obecnie fabryka w Oulu zatrudnia ok. 400 osób, w tym pracowników zaplecza technicznego i działu logistyki.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764