logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso: otwarcie budynku z materiałów bazujących na drewnie

  PR 09.12.2023, przeczytano 438 razy
ilustracjastrzałka

Wisdome Stockholm to nowa przestrzeń dla doświadczeń naukowych, usytuowana na dziedzińcu Narodowego Muzeum Nauki i Technologii w Sztokholmie. Budynek, w którym się znajduje zaprojektowano z myślą o zastosowaniu tu konstrukcji drewnianych m.in. do wykonania pomieszczeń w kształcie łuku, o powierzchni 1325 m2. Stora Enso była głównym partnerem i dostawcą elementów budowlanych bazujących na drewnie, jakie znalazły tu zastosowanie. Oficjalne otwarcie Wisdome Stockholm miało miejsce 5 grudnia br., zaś od 9 grudnia budynek będzie otwarty dla wszystkich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso%3A-otwarcie-budynku-z-materialow-bazujacych-na-drewnie,402404,artykul.html

Wisdome Stockholm to przełomowy projekt, wykraczający poza granice architektury drewnianej. Drewno, jako materiał konstrukcyjny, jest istotnym elementem całego systemu walki z globalnym ociepleniem, gdyż magazynuje dwutlenek węgla, a jednocześnie umożliwia realizowanie procesów konstrukcyjnych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Otwierany właśnie ośrodek to najlepszy przykład połączenia unikalnego projektu architektonicznego i korzyści środowiskowych, wynikających z zastosowania materiałów odnawialnych w branży budowlanej” - powiedział Lars Völkel, Executive Vice President w dziale Wood Products firmy Stora Enso.

Przy budowie Wisdome Stockholm wykorzystano produkowane przez Stora Enso materiały budowlane LVL (laminated veneer timber) i CLT (cross-laminated timber). Jak podkreśla firma, zastosowane w nich drewno pochodzi z zarządzanych w zrównoważony sposób, certyfikowanych upraw leśnych w Szwecji i Finlandii. Konstrukcja uwzględnia zarówno drewniane elementy proste jak i zakrzywione, które – dodaje Stora Enso – można znaleźć zaledwie w kilku projektach architektonicznych na świecie. Na środku pawilonu wystawowego znajduje się z kolei znaczących rozmiarów kopuła, również wykonana z drewna, wyposażona w najnowocześniejszą technologię wizualizacji.

Będąc partnerem w tym projekcie od chwili jego zainicjowania, mogliśmy znaleźć innowacyjny sposób na zastosowanie standardowych wyrobów przemysłowych, takich jak CLT i LVL, reprezentujących serię Sylva. Dzięki temu udało się uzyskać asymetryczny kształt budynku bez kompromis względem jego fantastycznego projektu architektonicznego” – mówi Jessika Szyber, Business Development Manager w Stora Enso.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764