logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Stora Enso: wywiad z Tuomo Heikkinenem

  PR 21.01.2024, przeczytano 549 razy

„Przywództwo to w mojej ocenie przede wszystkim wzmacnianie i inspirowanie innych” – Tuomo Heikkinen, Vice President Stora Enso, kierujący jednostką biznesową Business Development for the Growth


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso%3A-wywiad-z-tuomo-heikkinenem,402822,artykul.html

Jak Pan się czuje w nowej roli, którą objął Pan sześć miesięcy temu?

Tuomo Heikkinen: Jestem wciąż niezwykle podekscytowany możliwością kierowania zespołem odpowiedzialnym za rozwój biznesu i stymulującego proces komercjalizacji naszych strategicznych platform wzrostu w dziale Biomaterials, z myślą o całej firmie. Trafiłem na okres rzeczywistej transformacji Stora Enso i nie mogę się doczekać tego co przed nami.

Prosimy zatem o bliższe przedstawienie siebie i drogi, jaką Pan przeszedł do obecnej pozycji zawodowej.

T.H.: Od zawsze byłem pasjonatem biznesów bazujących na zrównoważonym wzroście, mających zdolność do realnego przekształcania tradycyjnych sektorów przemysłowych. Pracowałem już na wielu stanowiskach w Stora Enso we wcześniejszych latach. Moja aktywność zawodowa w tej firmie zaczęła się w dziale Consumer Boars, który obecnie funkcjonuje pod nazwą Packaging Materials. Stamtąd trafiłem do Biomaterials. W obu zajmowałem stanowiska prawne, uważnie obserwując pracę naszych specjalistów kreujących nowe obszary biznesowe. Dzięki temu obecnie mogę być w jeszcze większym stopniu integralnym elementem tych przedsięwzięć. Te doświadczenia pomogły mi rozwinąć holistyczne zrozumienie możliwości Stora Enso i utorowały mi drogę do zrobienia kolejnego kroku, tj. objęcia roli lidera biznesowego.

Brzmi jakby odbył Pan właściwą drogę w ramach struktur firmy. Jakie są Pana najważniejsze obszary odpowiedzialności jako Vice President i osoby kierującej jednostką Business Development for the Growth? Jakie cele Pan sobie wyznaczył?

T.H.: Jako osoba kierująca zespołem odpowiedzialnym za rozwój biznesu, moim najważniejszym zadaniem jest wspieranie naszych kolegów w realizacji strategicznych, generujących przyszłościowe wzrosty projektów w ramach działu Biomaterials. Obecnie dwoma kluczowymi są tu komercjalizacja naszych biospoiw oraz projekt związany z materiałem Lignode. Oba wymagają ścisłej współpracy, eksplorowania nowych możliwości rynkowych i rozwijania innowacyjnego podejścia do nowych modeli biznesowych. W mojej gestii pozostaje też dbałość o to, by nasz zespół był wyposażony w niezbędne zasoby i posiadał odpowiednie wsparcie do realizacji tych niezwykle ambitnych przedsięwzięć. Docelowo rzecz jasna naszym zadaniem jest dostarczanie komercyjnych rozwiązań, spełniających oczekiwania klientów – wielu z nich to liderzy w obszarze zrównoważonego rozwoju na swoich rynkach – oraz zapewnianie z zysków dla Stora Enso.

Staje się jasnym jak ważna jest rola Pańskiego zespołu w kontekście rozwoju całej firmy. Czy może Pan wskazać kluczowe wyzwania jakie stoją przed Wami?

T.H.: Do najważniejszych należą definiowanie i odpowiednie poruszanie się w szybko ewoluującym otoczeniu biznesowym, wyprzedzanie trendów przemysłowych i błyskawiczna realizacja zadań. To zaś oznacza ciągłą ocenę rynku pod względem konkurencyjności, zrozumienie potrzeb naszych klientów oraz właściwe dostosowywanie naszej oferty, tak by opracowywane rozwiązania i aplikacje były dla nich atrakcyjne. Co więcej, stymulowanie wzrostów wymaga efektywnej współpracy pomiędzy różnymi osobami w ramach zdecentralizowanej organizacji, więc zbudowanie tego typu wszechstronnych, łączących różne kompetencje relacji będzie tu bardzo istotne. Wreszcie, ponieważ stale rozszerzamy naszą działalność, musimy posiadać odpowiednią umiejętność szybkiego dopasowywania się i utrzymać tego ducha przedsiębiorczości, który zaprowadził nas do miejsca, w jakim dziś jesteśmy. Jednocześnie zaś powinniśmy zadbać o wdrażanie na skalę przemysłową skalowalnych procesów i struktur.

Rzeczywiście mówimy tu o dużych wyzwaniach. Uczestnicząc w tej ekscytującej zapewne przygodzie, jakie wartości i zasady przywództwa są Panu najbliższe?

T.H.: W mojej ocenie przywództwo polega na wzmacnianiu i inspirowaniu innych osób, by wykrzesać tkwiący w nich potencjał. Ale też w byciu uprzejmym i służeniu innym. Wierzę w kulturę wzajemnego zaufania, otwartą komunikację i współpracę. Cenię różnorodność i mam nadzieję, że zróżnicowany zespół może wnieść różne perspektywy i stymulować innowacyjne działania. Wierzę też w przywództwo oparte na konkretnych przykładach oraz w to, że jako lider będę rozliczamy z realizowanych przeze mnie działań zadań. Sądzę jednocześnie, że ważną jest umiejętność świętowania sukcesów i uczenia się na błędach, a także tworzenia środowiska które zachęca do eksperymentowania i stałego doskonalenia.

Mówimy tu zatem o niezwykłych zasadach w kontekście przywództwa. Na koniec, czego w największym stopniu Pan oczekuje po procesie komercjalizacji?

T.H.: Myślę, że wszystko sprowadza się do realizacji wspólnych, zespołowych osiągnięć. Najbardziej zatem nie mogę doczekać się wspólnego świętowania naszych sukcesów w ramach poszczególnych projektów.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
Tak hartował się polski internet. 25 lat IAB Polska
Kiedy na przełomie lat 90. i 2000. grupa pasjonatów e-marketingu tworzyła pierwszą strukturę jednoczącą firmy digitalowe, polski internet dopiero zaczynał się rozkręcać – penetracja rynku wynosiła zaledwie kilka procent, zasady gry były partyzanckie, a wydatki na działania reklamowe stanowiły ciekawostkę. Ludzie zmieniający oblicze branży...
Dla blisko 90% konsumentów atrakcyjne ceny mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Dla co trzeciego z nas liczy się dbałość o środowisko naturalne. Czy dlatego firmy postawią w tym roku na AI, hiperpersonalizację marketingową i ofertową, ceny zmieniające się w zależności od klienta, proaktywne mapowanie ścieżek konsumentów w czasie rzeczywistym czy...
Billboardy trzymają się mocno. 2024 to rok wyborów i AI
Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce ma się coraz lepiej. Tak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według niego wartość sprzedaży reklamy outdoor w Polsce w trzech segmentach – klasyczne OOH, transport miejski i digital OOH – osiągnęła kwotę 648,29 mln zł., a to oznacza wzrost w stosunku do 2022 roku aż o 16,9 %.
Content marketing i SEO w erze AI. Rok 2024 wg Whitepress i SEM House
Sztuczna inteligencja kolejny rok z rzędu była tematem numer 1 w branży content marketingowej i SEO. Nic nie zapowiada, by w 2024 roku coś miało się zmienić – content managerowie i eksperci SEO odpowiedzialni za strategię marketingowe i pozycjonowanie stron powinni nadal uważnie przyglądać się rozwojowi AI. Zwłaszcza...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764