Stora Enso poinformowała, że innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe na krem – Space Time Series Female Cream, stworzone przez Stora Enso China Packaging - zdobyło Złotą Nagrodę w prestiżowym konkursie projektanckim MUSE Design Awards. Jest on organizowany przez International Awards Association (IAA), a wyróżniane są w nim – jak podkreśla organizator – rozwiązania cechujące się wyjątkową kreatywnością i jakością wykonania.
W uzasadnieniu jury podano, że projekt opakowania na krem z serii Space Time otrzymał Złotą Nagrodę za „subtelne zintegrowanie elementów związanych z eksplorowaniem przestrzeni kosmicznej z designem opakowania produktów do pielęgnacji skóry dla kobiet”. Stora Enso dodaje, że jest on kolejnym wyjątkowym projektem stworzonym przez zespół Stora Enso Packaging Solutions, pracujący w Chinach. Jak podkreśla firma, bazując na doskonałej koncepcji designerskiej, strukturach, materiałach i estetyce, powstało opakowanie w wyjątkowy sposób łączące wysoką jakość i zaawansowaną technologię, oferując użytkownikom wysoką funkcjonalność i estetykę.
„Kosmiczna” inspiracja – przekraczając nowe granice piękna
Stora Enso podkreśla, że nagrodzony projekt - Space uosabia czystość, tajemnicę, piękno, nieskończoność i wieczność. Źródłem inspiracji dla zespołu Stora Enso stała się przestrzeń kosmiczna. Zastosowany tu schemat kolorów jest – zdaniem firmy – zwięzły, dynamiczny i wyjątkowo rozpoznawalny, łącząc w sobie aurę tajemniczości i elementy nawiązujące do zaawansowanej technologii kosmicznej z wysoką jakością produktów do pielęgnacji skóry.
„Dzięki kreatywnej „burzy mózgów” całego naszego zespołu, wspólnym wysiłkom i platformie technologicznej dostarczonej przez firmę, udało się przekształcić kreatywność w rzeczywistość. Chcemy tworzyć projekty przełamujące stare schematy, kwestionujące normy i wyznaczające nowe standardy w codziennej pracy, także w kontekście kolejnych konkursów designerskich” - mówi David Sun, Senior Graphic Designer w Stora Enso China Packaging.
Innowacyjna struktura - nowe doznania
Stora Enso wskazuje, że konstrukcja opakowań dla serii Space Time doskonale wpisuje się w temat wiodący tej marki, zapewniając nowe doznania podczas rozpakowywania produktu i wzmacniając jej wizerunek poprzez odpowiednie połączenie jakości i technologii. Po otwarciu z obu stron – za pomocą bocznej szuflady – główna komora produktu automatycznie unosi się dzięki połączonej strukturze; imituje tym samym mechanizm działania prawdziwej stacji kosmicznej.
Projekt – jak podkreślają autorzy – ma zachęcić użytkownika do „wyruszenia w swoistą międzygwiezdną podróż i zaoferować mu czystość przestrzeni, symbolizującej odwieczne dążenie do wiecznej młodości”. Ivy Hu, Structural Designer w Stora Enso China Packaging dodaje: „Design opakowania jest tu swego rodzaju pomostem między marzeniami a rzeczywistością oraz językiem wyrażania siebie i dialogu ze światem. Wierzymy, że dzięki dalszej pracy, wysiłkom i eksploracji możemy stworzyć kolejne fantastyczne prace, łączące ludzi na całym świecie”.
Magnus Fredriksson, Head of Stora Enso Packaging Solutions BU Asia, podsumowuje: „Naszemu zespołowi projektującemu opakowania należą się wielkie brawa. Otrzymana przez niego nagroda to kolejny kamień milowy dla Stora Enso w kontekście projektowania opakowań. Podkreśla bowiem bogactwo naszych pomysłów i niesamowitą zdolność do dostarczania kompleksowych, zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych. Pracujemy wytrwale, by Stora Enso wciąż była liderem rynkowym, wyznaczając standardy w zakresie kreatywności i doskonałości projektowej oraz dostarczając naszym klientom jeszcze więcej atrakcji i wzruszeń”.
O konkursie MUSE Design Awards
Nagrody MUSE Design Awards, przyznawane przez International Awards Association (IAA), mają – zdaniem organizatorów konkursu – nagradzanie rozwiązań „przekraczających i przesuwających granice tego, co możliwe, a także inspirujących innych do dalszego podnoszenia standardów świata projektowania”. Zapoczątkowane w 2015 roku, stały się – jak podaje IAA – jednymi z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród za innowacyjność wśród wiodących marek i projektantów.
Źródło: Stora Enso Polska