logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i branżowe konkursy dla projektantów opakowań

  PR 29.03.2018, przeczytano 1154 razy
ilustracjastrzałka
Hammer Poznań - projekt „Red Geisha”

Początek marca br. to czas rozstrzygnięć w skierowanych do projektantów opakowań konkursach branżowych, w które od wielu lat zaangażowana jest Stora Enso. 5 marca w Poznaniu miała miejsce uroczysta gala finałowa Art of Packaging – 12. edycji ogólnopolskiego konkursu na najlepsze opakowanie roku, organizowanego przez wydawnictwo European Media Group. Stora Enso znalazła się wśród głównych partnerów tego wydarzenia. Dwa dni później ogłoszona została lista finalistów Recreate Packaging 2018 – międzynarodowego konkursu dla studentów i projektantów opakowań, którego inicjatorem i organizatorem jest skandynawski koncern. Stora Enso ogłosiła też zwycięzców Nagrody Publiczności, wskazanych na podstawie głosowania internetowego w tym konkursie. Zostały nimi Klaudia Rajca i Martyna Matuszkiewicz – studentki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu za projekt „Smart Snack”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-branzowe-konkursy-dla-projektantow-opakowan-,35997,artykul.html

Recreate Packaging 2018: Polacy wśród finalistów i laureatów konkursu

Od 2012 roku Stora Enso organizuje konkurs Recreate Packaging, skierowany do projektantów opakowań – zarówno profesjonalistów, jak i studentów uczelni wyższych oferujących kształcenie w tym kierunku. Jego czwarta edycja, podobnie jak wcześniejsze, ma promować innowacyjne, a zarazem proekologiczne projekty, bazujące na surowcach odnawialnych. Tematem przewodnim tegorocznego konkursu, do którego wpłynęło 258 zgłoszeń, są opakowania dedykowane żywności dla dzieci.

7 marca Stora Enso ogłosiła skróconą listę jego finalistów: dwunastu w kategorii przeznaczonej dla studentów i pięciu – dla profesjonalistów. Spośród nich – podczas uroczystej gali odbywającej się 17 maja br. w Madrycie – zostanie wyłoniony zwycięzca głównej nagrody. W grupie finalistów, podobnie jak to miało miejsce w latach ubiegłych, znaleźli się Polacy. W kategorii dla profesjonalistów nasz kraj reprezentują Karolina Lademann (zdobywczyni 3. miejsca w poprzedniej edycji konkursu w kategorii dla studentów) i Tomasz Żakowski z projektem „Bacaly Snake”. Natomiast wśród studentów nominowanych do głównej nagrody są m.in. Natalia Dębicka z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (za pracę „Waky-Up Muesli”) oraz Jerzy Łempicki i Magdalena Katana z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (autorzy projektu „Are You Nuts”).

Poza finalistami, Stora Enso ogłosiła też zwycięzców Nagrody Publiczności (o wartości 3000 euro), którzy zostali wyłonieni na podstawie głosowania poprzez stronę internetową dedykowaną konkursowi. Największą liczbę głosów (2717) uzyskał projekt „Smart Snack”, którego autorkami są Klaudia Rajca i Martyna Matuszkiewicz. Jest to przeznaczone na żywność dla dzieci opakowanie w formie puzzli, które – aby otworzyć i dostać się do środka – trzeba najpierw odpowiednio ułożyć.

ilustracjastrzałka

Art of Packaging: „perły” wśród polskich opakowań

Organizowany przez European Media Group konkurs, skierowany zarówno do osób zajmujących się projektowaniem i tworzeniem opakowań zawodowo – właścicieli marek czy przedstawicieli firm produkcyjnych (edycja „Professional”), jak też początkujących – studentów bądź artystów (edycja „Debiuty”), odbył się już po raz dwunasty. Jego celem jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynkach krajowym i zagranicznym. Nagrodzone projekty są automatycznie nominowane do międzynarodowej nagrody WorldStar, przyznawanej dorocznie przez Światową Organizację Opakowań.
Stora Enso po raz kolejny znalazła się – obok Koenig & Bauer – wśród partnerów głównych tego wydarzenia. Objęła też swym patronatem kategorie „Opakowanie luxure & nature” w edycji „Debiuty” oraz – wspólnie z firmą Heidelberg – „Opakowanie premium” w edycji „Professional”.

W pierwszej za najlepszą zgłoszoną pracę jury konkursowe uznało projekt „Kraftwear” autorstwa Mikołaja Chrostowskiego z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Jest to seria opakowań na wysokiej klasy krawaty męskie o geometrycznej formie i niebanalnym sposobie otwierania. Ich motywem przewodnim od strony graficznej stał się niemiecki odłam muzyki elektronicznej lat 70. ubiegłego wieku (stąd nazwa kolekcji). W imieniu Stora Enso nagrodę wręczał Mariusz Lewandowski – Sales Manager w dziale Consumer Boards firmy Stora Enso.

ilustracjastrzałka

Z kolei w kategorii „Opakowanie premium” edycji „Professional” zwyciężyła firma Hammer Poznań za projekt „Red Geisha” – opakowanie na jedną z najrzadszych odmian kawy arabica. Jak zaznaczyli w swoim werdykcie jurorzy, uwagę oglądającego zwracają tu w sposób szczególny nowoczesny i elegancki design opakowania oraz stonowana grafika, uwzględniająca ciekawy kontrast barw. Doceniono także jego konstrukcję i funkcjonalność, umożliwiające wielokrotne zamykanie i otwieranie opakowania, bez ryzyka uszkodzenia. W imieniu Stora Enso autorowi projektu – Łukaszowi Góreckiemu nagrodę wręczył Dmitry Panfilov – dyrektor sprzedaży kartonów i produktów opakowaniowych Stora Enso na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej.

- Stora Enso, jako producent wysokiej jakości podłoży bazujących na surowcach odnawialnych i wykorzystywanych m.in. do produkcji opakowań, stara się być obecna tam, gdzie doceniane są kreatywność, niebanalność i proekologiczność przy ich tworzeniu. Dlatego było nam bardzo miło po raz kolejny wesprzeć ważną i cenną inicjatywę, jaką jest konkurs Art of Packaging. Na uwagę zasługują wyobraźnia i fantazja uczestniczących w nim projektantów, którzy reprezentują światowy poziom, tak w kontekście funkcjonalności, jak też atrakcyjności wizualnej tworzonych opakowań – mówi Mariusz Lewandowski.

Ewa Kubicka, dyrektor zarządzająca Stora Enso Polska, dodaje: - Najlepszym tego potwierdzeniem jest liczniejsza – z edycji na edycję – obecność projektantów z Polski wśród finalistów i laureatów międzynarodowego konkursu Recreate Packaging, organizowanego przez Stora Enso. Trzymamy kciuki za naszych rodaków i życzymy zajęcia jak najwyższych miejsc na podium podczas finałowej gali w Madrycie.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spotkania firmy Mark Andy ze studentami uczelni wyższych kształcących kadry poligraficzne stały się już tradycją. Z uwagi na okres obostrzeń związanych z panującą epidemią, w tym roku odbyło się ono w sposób zdalny. 3 czerwca studenci drugiego roku Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej mieli okazję wziąć udział...
MJP Drukarnia znacząco redukuje ilość zużycia IPA
MJP Drukarnia Sp. z o.o. z Poznania to kolejne polskie przedsiębiorstwo, które zdecydowało się na kompleksowe wdrożenie bezalkoholowej, proekologicznej chemii drukarskiej produkowanej przez ABC/Allied Pressroom Products Europe w jej warszawskiej fabryce. Od niedawna w trzech maszynach offsetowych używanych przez ten zakład poligraficzny jest wykorzystywany bufor All Star Fount....
Amagraf, Makowski.pl i inwestycje w czasach pandemii
Siedmiokolorowy ploter solwentowy OKI Colorpainter M64S, ploter tnący, a także laminator wzbogaciły w ostatnim czasie park maszynowy firmy Makowski.pl. Dostawcą wszystkich urządzeń była firma Amagraf. Co istotne – ostateczne decyzje zakupowe, dostawa sprzętu oraz jego instalacja miały miejsce w niełatwym czasie związanym z ogólnoświatową pandemią. Mimo tego...
Okoliczności związane z pandemią wpływają na całą gospodarkę, zmuszając do zmian w sposobie działania nie tylko przedsiębiorstw, ale i funkcjonowania całego społeczeństwa. Wychodząc naprzeciw obecnej sytuacji, mamy przyjemność zaprosić Państwa na specjalne spotkanie online „Druk etykiet szansą na biznes w czasach COVID-19”.
Przyszłość etykiety według Mark Andy
Technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID) staje się coraz bardziej obecna w naszej codziennej rzeczywistości. Sklep, pralnia, hotel, magazyn, przemysł z RFID to już od wielu lat fakty. Ale lodówka, która prześle nam informacje o brakujących w niej produktach do smartfona to dla wielu wciąż futurologia. Czy jednak na pewno? Jeszcze 10 lat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764