logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i Huhtamaki wprowadzają działający na skalę przemysłową program recyklingu kubków papierowych w Europie

  PR 05.10.2022, przeczytano 225 razy
ilustracja

Huhtamaki i Stora Enso łączą siły w projekcie The Cup Collective – nowej inicjatywie związanej z recyklingiem kubków papierowych na skalę przemysłową. Celem programu, będącego pierwszym tego rodzaju w Europie, jest recykling i pozyskiwanie wartości dodanej z używanych kubków papierowych. Na początek zostanie on wdrożony w regionie Beneluksu. Twórcy programu The Cup Collective chcą wyznaczać nowe europejskie standardy w zakresie zbierania zużytych kubków papierowych i ich ponownego wykorzystywania. Jak deklarują, otwarte pozostaje też zaproszenie do tej inicjatywy dla potencjalnych partnerów z całego łańcucha dostaw, którzy chcą przyczynić się do systematycznego wdrożenia tego typu działań na obszarze całej Europy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-huhtamaki-wprowadzaja-dzialajacy-na-skale-przemyslowa-program-recyklingu-kubkow-papierowych-w-europie,397477,artykul.html

Unia Europejska postanowiła, że do roku 2030 ok. 85% opakowań papierowych i kartonowych ma być poddawanych recyklingowi. Papierowe kubki już obecnie są odzyskiwane, jednak najpierw niezbędna jest ich zbiórka, by mogły posłużyć do wytworzenia nowego produktu na bazie papieru. Inicjatywa The Cup Collective ma stworzyć niezbędną infrastrukturę, by znacząco zwiększyć wskaźnik recyklingu włókna drzewnego, będącego składową każdego papierowego kubka. Ponadto, program ma ułatwić zarówno konsumentom jak i przedsiębiorcom zbiórkę zużytych kubków, które po odpowiedniej obróbce zostaną przetworzone w wartościowy surowiec.

Pierwsze pojemniki na tego rodzaju produkty zostaną umieszczone w restauracjach, kawiarniach, budynkach biurowych i punktach transportu publicznego w Brukseli i Amsterdamie. Jak zapowiadają twórcy tej inicjatywy, celem na pierwsze dwa lata funkcjonowania The Cup Collective jest recykling 500 mln papierowych kubków. Zaprojektowany jako skalowalny, program ten ma potencjał – zdaniem jego inicjatorów –by znacząco zwiększyć poziom recyklingu w Europie. Zarządza nim Co-cre8, firma z siedzibą w Wielkiej Brytanii, która od ponad 10 lat zajmuje się projektowaniem i implementacją programów recyklingu w Europie.

- Huhtamami to światowy lider w zakresie rozwijania i produkcji produktów na bazie włókien odzyskiwalnych. Dla nas liczy się każdy kubek. Chcemy zrobić kolejny krok i zapewnić, że odzyskiwalne kubki są w efektywny sposób poddawane recyklingowi. Łącząc najlepszą wiedzę Huhtamaki i Stora Enso tworzymy tę nową wizję przemysłowej zbiórki i recyklingu kubków wykonanych z papieru – mówi Eric Le Lay, President, Fiber Foodservice EAO w firmie Huhtamaki.

- Stora Enso dąży do zwiększenia zamkniętego obiegu w kontekście wszystkich materiałów opakowaniowych i mamy podstawy do tego, by wreszcie tak się stało. Papierowe kubki przez nas wytwarzane zostały zaprojektowane w taki sposób, by poddać je recyklingowi w naszych własnych zakładach. Jednym z nich jest Langerbrugge w Belgii, gdzie są one przetwarzane i służą do produkcji zupełnie nowych wyrobów na bazie włókna. Partnerstwo z Huhtamaki i Co-cre8 pozwoli stworzyć platformę pozyskiwania i przetwarzania na skalę przemysłową wartościowych włókien znajdujących się w papierowych kubkach – dodaje Hannu Kasurinen, EVP, Stora Enso Packaging Materials.

Wezwanie do działania

Ambicją twórców The Cup Collective jest współpraca z partnerami w ramach całego łańcucha dostaw: od największych sieci restauracyjnych i kawiarnianych, poprzez sieci sprzedaży detalicznej i punkty transportu publicznego, aż po niezależnie kawiarnie, firmy specjalizujące się w zbiórce odpadów, operatorów zarządzania odpadami i jednostki odpowiedzialne za całą politykę środowiskową w Europie. Celem jest zdefiniowanie kluczowych wyzwań w kontekście recyklingu i dostarczenie realnego, skalowalnego rozwiązania, uwzględniającego cały kontynent. Początkowo projekt The Cup Collective jest finansowany przez dwie ww. firmy, ale – zdaniem twórców – kluczowym czynnikiem, który może zdecydować o jego sukcesie, jest doprowadzenie do jego samofinansowania się w przyszłości.

Huhtamaki i Stora Enso zapraszają wszystkie podmioty zainteresowane udziałem w tej nowej inicjatywie do kontaktu z Co-cre8 poprzez dedykowaną projektowi The Cup Collective stronę internetową.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eticod i API Folie Polska: kompleksowa współpraca przy wdrożeniu technologii hot stampingu
W ostatnim czasie w drukarni Eticod z Katowic, specjalizującej się w produkcji różnego rodzaju etykiet (także wysoko uszlachetnionych), wdrożona została technologia tłoczenia folią na gorąco. W tym celu w 1. połowie roku uruchomione zostało pracujące w trybie off-line urządzenie do hot stampingu. Wówczas też rozpoczęły się testy folii i wszechstronne szkolenia dla osób...
Sinajet 0604MT w Poligrafii Małopolskiej
Ploter tnący to kolejna inwestycja nowosądeckiej drukarni Poligrafia Małopolska w rozbudowę własnego parku maszynowego. Grafmasz tym samym wdrożył kolejny ploter tnąco-bigujący 0604 MT. Instalacja miała miejsce w drugim kwartale 2022 roku.
Mimo niespokojnej sytuacji gospodarczej koncern Koenig & Bauer dzięki dobremu udanemu kwartałowi znajduje się na ścieżce wzrostu. Podobnie jak wiele przedsiębiorstw produkcyjnych, Koenig & Bauer wciąż znajduje się w sytuacji, w której z jednej strony ma do czynienia z wysokim portfelem zamówień, a z drugiej z wpływem wielu negatywnych czynników zewnętrznych, głównie po stronie...
Wytrzymałe etykiety z technologią Mark Andy – w odpowiedzi na zmiany klimatyczne
Podstawowe funkcje etykiet to dekorowanie produktu i dostarczanie konsumentom informacji na jego temat: od półek supermarketu, poprzez apteki czy systemy logistyczne, po różne sektory transportu. Dlatego tak ważna jest możliwość wykorzystania ich w różnych warunkach, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Zdaniem firmy Mark Andy, rosnące oczekiwania, a...
Kompletne rozwiązania do automatycznej produkcji kalendarzy Head-one i Cal-one
Tegoroczna premiera HEAD-one, automatu do produkcji wypukłych główek do kalendarzy sprawiła, że w firmie Akonda portfolio urządzeń do produkcji kalendarzy jest już kompletne! Drukarnie oferujące kalendarze trójdzielne otrzymują rozwiązania do automatyzacji, co przekłada się na zwiększenie ilości i jakości produkcji. - Z kalendarzy ściennych będziemy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764