logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach: proekologiczne partnerstwo

  PR 05.08.2020, przeczytano 601 razy

Stora Enso podpisała ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach porozumienie o współpracy, którego celem jest wprowadzanie proekologicznych i obniżających tzw. ślad węglowy działań, realizowanych na tym obiekcie sportowym. W tym celu w możliwie największym stopniu, podczas organizowanych tu wydarzeń, wykorzystywane będą materiały odnawialne oraz rozwiązania spełniające założenia gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Stora Enso bada obecnie możliwości ponownego wykorzystania różnych produktów, jak również recyklingu zużytych materiałów, by zapewnić wysokiej jakości włóknom drzewnym „drugie życie” poprzez zastosowanie ich w nowych wyrobach, dostępnych na stadionie podczas organizowanych tam wydarzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-stadion-olimpijski-w-helsinkach%3A-proekologiczne-partnerstwo,388012,artykul.html

Jak podkreśla firma, Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach mają wspólny cel, jakim jest promowanie powszechnego zastosowania materiałów odnawialnych w opakowaniach gastronomicznych i konsumenckich, a w konsekwencji – zmniejszenie negatywnego wpływu działań realizowanych na tej arenie sportowej na środowisko naturalne. Co więcej, stopień ponownego wykorzystania różnych materiałów ma być w założeniach bardzo duży. Stora Enso wskazuje, że opakowania wykonane z surowców odnawialnych w całej Europie cechuje wysoki wskaźnik recyklingu. Firma dodaje, że typowym jest dla nich również niski ślad węglowy, który zostaje w jeszcze większym stopniu zredukowany w procesie ponownego recyklingu.

Stadion Olimpijski wpisuje się tym samym w strategię Helsinek na lata 2017-2021, która zakłada, że miasto będzie neutralne w kontekście generowania śladu węglowego najpóźniej do 2035 roku. Rozwiązania zbieżne z GOZ będą możliwe do wdrożenia dzięki współpracy Stadionu Olimpijskiego z jego partnerami, m.in. z firmą gastronomiczno-cateringową Compass Group oraz z przyszłym partnerem w dziedzinie recyklingu. Celem nadrzędnym, jaki przyjęły wszystkie podmioty uczestniczące w tej inicjatywie, jest promocja wykorzystania na stadionie materiałów odnawialnych i rozwiązań zgodnych z GOZ. Stora Enso w ramach podpisanego porozumienia zaoferowała swoje szerokie portfolio materiałów odnawialnych oraz bogatą wiedzę w zakresie proekologicznych rozwiązań zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju.

- Stadion Olimpijski to doskonały przykład wdrożenia zasad polityki zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym w zabudowanym środowisku. Redukcja negatywnego wpływu na środowisko naturalne poprzez wydłużenie cyklu życia całego obiektu była jedną z podstaw jego kompleksowej modernizacji. Dzięki współpracy z Compass Group i Stora Enso będziemy mogli kontynuować nasz proekologiczny rozwój poprzez wdrażanie świadomych ekologicznie działań w obrębie całego stadionu – mówi Marju Paju, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Stadionu Olimpijskiego w Helsinkach.

- Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne korzystanie z zasobów to jedne z kluczowych zasad w działalności Compass Group. Były one również w centrum naszej uwagi gdy projektowaliśmy i planowaliśmy realizację usług restauracyjnych i cateringowych na Stadionie Olimpijskim w Helsinkach. Jest to wyjątkowe miejsce, więc zasługuje na wyjątkowe rozwiązania. Po zniesieniu obostrzeń dotyczących zgromadzeń, będziemy w stanie obsłużyć podczas jednego wydarzenia nawet 55 tys. gości, więc niezwykle zależy nam na stworzeniu właściwych rozwiązań opakowaniowych. Partnerstwo pomiędzy Stadionem Olimpijskim i Stora Enso z pewnością nam w tym pomoże – dodaje Kristina Ramirez, dyrektor działu Concession Accounts Finland w firmie Compass Group.

Zdaniem Stora Enso olimpijska arena w Helsinkach stanowi idealne miejsce do wdrożenia pilotażowych projektów związanych z realizacją założeń GOZ, z uwzględnieniem całego łańcucha dostaw: począwszy od wyboru odnawialnych i odzyskiwalnych materiałów, poprzez zbiórkę, sortowanie, na recyklingu zużytych produktów skończywszy. Tworzenie nowych wyrobów z wykorzystanych już materiałów daje bowiem surowcom „drugie życie”. Przykładem tego typu działań ze strony Stora Enso może być recykling wysokiej jakości włókien znajdujących się w papierowych kubkach, które można będzie wykorzystać przy produkcji nowych wyrobów znajdujących zastosowanie podczas wydarzeń organizowanych na Stadionie.

- Materiały odnawialne są kluczowe w kontekście przekształcania świata bazującego na surowcach kopalnych w gospodarkę o obiegu zamkniętym. Poprzez współpracę ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach możemy w praktyce zademonstrować korzyści wynikające z tego rodzaju proekologicznej polityki. Dzięki niej konsumenci będą mogli włączyć się w realizowane w ramach tego obiektu działania, zmierzające do redukcji śladu węglowego i wypełnienia założeń GOZ, a tym samym zwiększyć swój wpływ na szeroko rozumianą proekologiczność poprzez stosowanie odzyskiwalnych materiałów – mówi Hannu Kasurinen, wiceprezes działu Packaging Materials w Stora Enso.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ekologia zdominowała rynek opakowań
Na rynku pojawia się coraz więcej biodegradowalnych i kompostowalnych opakowań. Producenci w ten sposób chcą nadążyć za modą na ekologię. – Pomimo tego w ciągu najbliższych kilku lat plastik nie zniknie całkowicie z rynku opakowań. Wygoda jego użytkowania przewyższa na razie aspekty ekologiczne – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora w Polskiej Izbie...
Grafmasz poszerza ofertę stołów do oprawy twardej
W 2020 roku Grafmasz uruchomił produkcję kaszerówek oraz stołów do oprawy twardej. Pierwsze urządzenia zostały zaprezentowane podczas targów RemaDays w lutym br. i spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających. Pomimo niesprzyjających warunków podczas pandemii firma dostarczyła  kilkanaście  zestawów do polskich drukarń oraz...
Karton Cupforma Natura podstawą proekologicznych opakowań na płatki Fazer
W maju br. fiński koncern spożywczy Fazer wprowadził na rynek nowe wersje swoich przekąsek owsianych – Fazer Aito i Fazer Yosa, oferowanych w proekologicznych opakowaniach, bazujących na kartonie Stora Enso Cupforma Natura. Jak zapewnia jego producent, ilość plastiku niezbędnego do wykonania kubków na snacki została dzięki temu zredukowana o ponad 50%, a same opakowania stały...
Sun Chemical, wraz ze swoją spółką macierzystą DIC Corporation, podpisał strategiczne porozumienie z firmą DuPont, którego nadrzędnym celem jest rozszerzenie globalnej sprzedaży modułów odgazowujących do uzdatniania wody. Na jego podstawie DuPont uzyskał od DIC wyłączność na sprzedaż oferowanych przez drugie z wymienionych przedsiębiorstw modułów odgazowujących,...
Rapida 76 z modułem do cold stampingu w drukarnia Mellow
„Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764