logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach: proekologiczne partnerstwo

  PR 05.08.2020, przeczytano 1123 razy

Stora Enso podpisała ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach porozumienie o współpracy, którego celem jest wprowadzanie proekologicznych i obniżających tzw. ślad węglowy działań, realizowanych na tym obiekcie sportowym. W tym celu w możliwie największym stopniu, podczas organizowanych tu wydarzeń, wykorzystywane będą materiały odnawialne oraz rozwiązania spełniające założenia gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Stora Enso bada obecnie możliwości ponownego wykorzystania różnych produktów, jak również recyklingu zużytych materiałów, by zapewnić wysokiej jakości włóknom drzewnym „drugie życie” poprzez zastosowanie ich w nowych wyrobach, dostępnych na stadionie podczas organizowanych tam wydarzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-stadion-olimpijski-w-helsinkach%3A-proekologiczne-partnerstwo,388012,artykul.html

Jak podkreśla firma, Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach mają wspólny cel, jakim jest promowanie powszechnego zastosowania materiałów odnawialnych w opakowaniach gastronomicznych i konsumenckich, a w konsekwencji – zmniejszenie negatywnego wpływu działań realizowanych na tej arenie sportowej na środowisko naturalne. Co więcej, stopień ponownego wykorzystania różnych materiałów ma być w założeniach bardzo duży. Stora Enso wskazuje, że opakowania wykonane z surowców odnawialnych w całej Europie cechuje wysoki wskaźnik recyklingu. Firma dodaje, że typowym jest dla nich również niski ślad węglowy, który zostaje w jeszcze większym stopniu zredukowany w procesie ponownego recyklingu.

Stadion Olimpijski wpisuje się tym samym w strategię Helsinek na lata 2017-2021, która zakłada, że miasto będzie neutralne w kontekście generowania śladu węglowego najpóźniej do 2035 roku. Rozwiązania zbieżne z GOZ będą możliwe do wdrożenia dzięki współpracy Stadionu Olimpijskiego z jego partnerami, m.in. z firmą gastronomiczno-cateringową Compass Group oraz z przyszłym partnerem w dziedzinie recyklingu. Celem nadrzędnym, jaki przyjęły wszystkie podmioty uczestniczące w tej inicjatywie, jest promocja wykorzystania na stadionie materiałów odnawialnych i rozwiązań zgodnych z GOZ. Stora Enso w ramach podpisanego porozumienia zaoferowała swoje szerokie portfolio materiałów odnawialnych oraz bogatą wiedzę w zakresie proekologicznych rozwiązań zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju.

- Stadion Olimpijski to doskonały przykład wdrożenia zasad polityki zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym w zabudowanym środowisku. Redukcja negatywnego wpływu na środowisko naturalne poprzez wydłużenie cyklu życia całego obiektu była jedną z podstaw jego kompleksowej modernizacji. Dzięki współpracy z Compass Group i Stora Enso będziemy mogli kontynuować nasz proekologiczny rozwój poprzez wdrażanie świadomych ekologicznie działań w obrębie całego stadionu – mówi Marju Paju, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Stadionu Olimpijskiego w Helsinkach.

- Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne korzystanie z zasobów to jedne z kluczowych zasad w działalności Compass Group. Były one również w centrum naszej uwagi gdy projektowaliśmy i planowaliśmy realizację usług restauracyjnych i cateringowych na Stadionie Olimpijskim w Helsinkach. Jest to wyjątkowe miejsce, więc zasługuje na wyjątkowe rozwiązania. Po zniesieniu obostrzeń dotyczących zgromadzeń, będziemy w stanie obsłużyć podczas jednego wydarzenia nawet 55 tys. gości, więc niezwykle zależy nam na stworzeniu właściwych rozwiązań opakowaniowych. Partnerstwo pomiędzy Stadionem Olimpijskim i Stora Enso z pewnością nam w tym pomoże – dodaje Kristina Ramirez, dyrektor działu Concession Accounts Finland w firmie Compass Group.

Zdaniem Stora Enso olimpijska arena w Helsinkach stanowi idealne miejsce do wdrożenia pilotażowych projektów związanych z realizacją założeń GOZ, z uwzględnieniem całego łańcucha dostaw: począwszy od wyboru odnawialnych i odzyskiwalnych materiałów, poprzez zbiórkę, sortowanie, na recyklingu zużytych produktów skończywszy. Tworzenie nowych wyrobów z wykorzystanych już materiałów daje bowiem surowcom „drugie życie”. Przykładem tego typu działań ze strony Stora Enso może być recykling wysokiej jakości włókien znajdujących się w papierowych kubkach, które można będzie wykorzystać przy produkcji nowych wyrobów znajdujących zastosowanie podczas wydarzeń organizowanych na Stadionie.

- Materiały odnawialne są kluczowe w kontekście przekształcania świata bazującego na surowcach kopalnych w gospodarkę o obiegu zamkniętym. Poprzez współpracę ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach możemy w praktyce zademonstrować korzyści wynikające z tego rodzaju proekologicznej polityki. Dzięki niej konsumenci będą mogli włączyć się w realizowane w ramach tego obiektu działania, zmierzające do redukcji śladu węglowego i wypełnienia założeń GOZ, a tym samym zwiększyć swój wpływ na szeroko rozumianą proekologiczność poprzez stosowanie odzyskiwalnych materiałów – mówi Hannu Kasurinen, wiceprezes działu Packaging Materials w Stora Enso.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764