logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i Sulapac wprowadzają na proekologiczną słomkę do picia

  PR 20.01.2020, przeczytano 470 razy
ilustracjastrzałka

Stora Enso i Sulapac wprowadziły na rynek bazującą na surowcach odnawialnych, biodegradowalną słomkę do picia. Jest to część strategii działania obu firm, która ma na celu walkę z globalnym problemem odpadów plastikowych. Słomka – w ocenie jej producentów – charakteryzuje się wysokim poziomem funkcjonalności, nie odbiegając od tradycyjnych tego typu produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-sulapac-wprowadzaja-na-proekologiczna-slomke-do-picia,385375,artykul.html

Stora Enso i Sulapac poinformowały o podpisaniu umów z pierwszymi klientami na dostawę nowej słomki. Niebawem znajdzie ona zastosowanie w poczekalniach linii Finnair na lotnisku w Helsinkach, gdzie zastąpi słomki papierowe oraz plastikowe. Inni klienci, którzy zdecydowali się na jej wdrożenie to m.in.: Wolt – przedsiębiorstwo zajmujące się dostawami żywności; Altia – producent napojów alkoholowych; hotel St. George oraz wegańska kawiarnia Kippo. Jak widać z powyższego zestawienia, pierwsi użytkownicy nowej słomki reprezentują różne obszary biznesu, jednak – co podkreśla Stora Enso – przy podjęciu decyzji o jej wdrożeniu przyświecał im ten sam cel: bycie wśród liderów polityki zrównoważonego rozwoju. Od stycznia br. słomka jest też dostępna dla konsumentów indywidualnych za pośrednictwem Biofotura.com – sklepu internetowego specjalizującego się w kompostowalnych naczyniach stołowych i opakowaniach oraz w delikatesach internetowych Verkkokauppa.com.

- Widzimy bardzo duże zapotrzebowanie na nasz produkt, który z jednej strony spełnia kryteria proekologiczne, z drugiej zaś – cechuje go bardzo wysoka użyteczność. Podobnie jak wszystkie materiały oferowane przez Sulapac, ze słomki całkowicie wyeliminowano mikroplastik. Zaprojektowano ją w ten sposób, by imitowała elementy przyrody. Np. jeśli przez przypadek trafi do wód oceanicznych, zachowuje się jak liść brzozy, nie zakłócając naturalnego ekosystemu – mówi Suvi Haimi, CEO firmy Sulapac.

Słomka bazuje na stworzonej przez Sulapac i zgłoszonej do opatentowania innowacji materiałowej. Jej głównymi składnikami są surowce odnawialne takie jak drewno i spoiwa roślinne. Sulapac określa ją mianem wolnej od mikroplastiku, co oznacza, że jest w pełni biodegradowalna w różnych środowiskach. Słomka, jak zapewnia producent, jest dostosowana do istniejących systemów utylizacji odpadów. Zaprojektowano ją tak, by mogła być poddana recyklingowi w liniach do przemysłowego kompostowania.

- W każdym tygodniu w skali świata produkuje się i wprowadza do użytku miliardy słomek do picia. Tworzy się w ten sposób niezwykle groźne odpady, które często kończą w wodach morskich. Nowo stworzony, odnawialny i biodegradowalny materiał może zastępować surowce kopalne i pomóc w walce z odpadami plastikowymi. Nasza współpraca z Sulapac pozwala na tworzenie zupełnie nowych rodzajów innowacyjnych i skalowalnych materiałów, a finalnie – na rozszerzenie naszej oferty rozwiązań bazujących na surowcach odnawialnych – mówi Marcus Dehlin, szef Business Alliances w Stora Enso.

W pierwszym etapie, słomki będą dostępne w Europie, nieco później – na całym świecie. Wytwarzane są one z zastosowaniem sprzętu, który oryginalnie powstał z myślą o produkcji słomek plastikowych.

Więcej informacji na ich temat można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinarium firm Mark Andy i Flexo Image Graphics
Firma Mark Andy, z uwagi na wciąż istniejące w skali globalnej obostrzenia, kontynuuje działania związane ze zdalnymi prezentacjami swoich rozwiązań dla klientów z różnych stron świata. 24 lipca br., wspólnie z jej indyjskim partnerem handlowym – Flexo Image Graphics – zorganizowała webinarium pod hasłem „Cyfrowe rozwiązania z oferty Mark...
Ponad milion kolorów w palecie drukarek Xerox
Xerox zaprezentował pierwszy na rynku zestaw Adaptive CMYK+ Kit do druku, który dodaje siedem specjalnych kolorów i milion nowych odcieni do maszyn Xerox Versant. Dzięki tej nowości drukarnie mogą zwiększyć swój zysk nawet do 400%.
W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji
Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych...
Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach: proekologiczne partnerstwo promujące gospodarkę o obiegu zamkniętym
Stora Enso podpisała ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach porozumienie o współpracy, którego celem jest wprowadzanie proekologicznych i obniżających tzw. ślad węglowy działań, realizowanych na tym obiekcie sportowym. W tym celu w możliwie największym stopniu, podczas organizowanych tu wydarzeń, wykorzystywane będą materiały odnawialne oraz rozwiązania...
Firma Koenig & Bauer Durst zapowiada beta testy na maszynie Varijet 106
Firma Koenig & Bauer Durst na początek przyszłego roku zapowiada wprowadzenie na rynek maszyny VariJET 106 poprzez przeprowadzenie jej pierwszej instalacji u klienta. Oficjalna prezentacja maszyny nastąpi podczas targów drupa w Düsseldorfie, które zostały przesunięte na 20. do 30. kwietnia 2021.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764