logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i Sulapac wprowadzają na proekologiczną słomkę do picia

  PR 20.01.2020, przeczytano 378 razy
ilustracjastrzałka

Stora Enso i Sulapac wprowadziły na rynek bazującą na surowcach odnawialnych, biodegradowalną słomkę do picia. Jest to część strategii działania obu firm, która ma na celu walkę z globalnym problemem odpadów plastikowych. Słomka – w ocenie jej producentów – charakteryzuje się wysokim poziomem funkcjonalności, nie odbiegając od tradycyjnych tego typu produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-sulapac-wprowadzaja-na-proekologiczna-slomke-do-picia,385375,artykul.html

Stora Enso i Sulapac poinformowały o podpisaniu umów z pierwszymi klientami na dostawę nowej słomki. Niebawem znajdzie ona zastosowanie w poczekalniach linii Finnair na lotnisku w Helsinkach, gdzie zastąpi słomki papierowe oraz plastikowe. Inni klienci, którzy zdecydowali się na jej wdrożenie to m.in.: Wolt – przedsiębiorstwo zajmujące się dostawami żywności; Altia – producent napojów alkoholowych; hotel St. George oraz wegańska kawiarnia Kippo. Jak widać z powyższego zestawienia, pierwsi użytkownicy nowej słomki reprezentują różne obszary biznesu, jednak – co podkreśla Stora Enso – przy podjęciu decyzji o jej wdrożeniu przyświecał im ten sam cel: bycie wśród liderów polityki zrównoważonego rozwoju. Od stycznia br. słomka jest też dostępna dla konsumentów indywidualnych za pośrednictwem Biofotura.com – sklepu internetowego specjalizującego się w kompostowalnych naczyniach stołowych i opakowaniach oraz w delikatesach internetowych Verkkokauppa.com.

- Widzimy bardzo duże zapotrzebowanie na nasz produkt, który z jednej strony spełnia kryteria proekologiczne, z drugiej zaś – cechuje go bardzo wysoka użyteczność. Podobnie jak wszystkie materiały oferowane przez Sulapac, ze słomki całkowicie wyeliminowano mikroplastik. Zaprojektowano ją w ten sposób, by imitowała elementy przyrody. Np. jeśli przez przypadek trafi do wód oceanicznych, zachowuje się jak liść brzozy, nie zakłócając naturalnego ekosystemu – mówi Suvi Haimi, CEO firmy Sulapac.

Słomka bazuje na stworzonej przez Sulapac i zgłoszonej do opatentowania innowacji materiałowej. Jej głównymi składnikami są surowce odnawialne takie jak drewno i spoiwa roślinne. Sulapac określa ją mianem wolnej od mikroplastiku, co oznacza, że jest w pełni biodegradowalna w różnych środowiskach. Słomka, jak zapewnia producent, jest dostosowana do istniejących systemów utylizacji odpadów. Zaprojektowano ją tak, by mogła być poddana recyklingowi w liniach do przemysłowego kompostowania.

- W każdym tygodniu w skali świata produkuje się i wprowadza do użytku miliardy słomek do picia. Tworzy się w ten sposób niezwykle groźne odpady, które często kończą w wodach morskich. Nowo stworzony, odnawialny i biodegradowalny materiał może zastępować surowce kopalne i pomóc w walce z odpadami plastikowymi. Nasza współpraca z Sulapac pozwala na tworzenie zupełnie nowych rodzajów innowacyjnych i skalowalnych materiałów, a finalnie – na rozszerzenie naszej oferty rozwiązań bazujących na surowcach odnawialnych – mówi Marcus Dehlin, szef Business Alliances w Stora Enso.

W pierwszym etapie, słomki będą dostępne w Europie, nieco później – na całym świecie. Wytwarzane są one z zastosowaniem sprzętu, który oryginalnie powstał z myślą o produkcji słomek plastikowych.

Więcej informacji na ich temat można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przedstawiamy kolejny głos w dyskusji na temat sposobów ratowania polskich przedsiębiorstw i całych branż. Tym razem w imieniu branży poligraficznej głos zabrało Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.
Wyższa cena w wezwaniu na akcje BSC Drukarnia Opakowań
Do 40,5 zł podwyższona została cena oferowana za każdą akcję BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu ogłoszonym przez A&R Carton i Colorpack, spółki należące do grupy AR Packaging. Inwestorzy mogą zapisywać się na sprzedaż akcji w wezwaniu do 26 marca br.
MM Druk Serwis od swojego dostawcy otrzymał krzepiające informacje, dotyczące epidemii COVID-19 w Chinach.
Api Folie Polska: nowe kompetencje po przekształceniach własnościowych
Firma API Folie Polska, lokalny oddział API Foilmakers, wdraża nowe procedury związane z niedawnymi przekształceniami na poziomie właścicielskim (po przejęciu większości aktywów API przez Aldus Group) oraz z obecną sytuacją rynkową w skali globalnej. Jak zapewnia Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca, sytuacja w firmie jest stabilna m.in. z uwagi na wdrożoną...
Printline odnotowuje rosnące zainteresowanie antybakteryjnym i antywirusowym lakierem wodnym Varcotec Lock 3
Jak informuje firma Printline, polski dystrybutor materiałów eksploatacyjnych dla branży poligraficznej, wzrasta zainteresowanie oferowanym przez nią antybakteryjnym i antywirusowym lakierem wodnym Varcotec Lock 3. Grzegorz Sobczyński, jej współwłaściciel, podkreśla – powołując się na testy przeprowadzone przez Fraunhofer Institut w Monachium – że lakier...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764