logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso i Sulapac wprowadzają na proekologiczną słomkę do picia

  PR 20.01.2020, przeczytano 342 razy
ilustracjastrzałka

Stora Enso i Sulapac wprowadziły na rynek bazującą na surowcach odnawialnych, biodegradowalną słomkę do picia. Jest to część strategii działania obu firm, która ma na celu walkę z globalnym problemem odpadów plastikowych. Słomka – w ocenie jej producentów – charakteryzuje się wysokim poziomem funkcjonalności, nie odbiegając od tradycyjnych tego typu produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-i-sulapac-wprowadzaja-na-proekologiczna-slomke-do-picia,385375,artykul.html

Stora Enso i Sulapac poinformowały o podpisaniu umów z pierwszymi klientami na dostawę nowej słomki. Niebawem znajdzie ona zastosowanie w poczekalniach linii Finnair na lotnisku w Helsinkach, gdzie zastąpi słomki papierowe oraz plastikowe. Inni klienci, którzy zdecydowali się na jej wdrożenie to m.in.: Wolt – przedsiębiorstwo zajmujące się dostawami żywności; Altia – producent napojów alkoholowych; hotel St. George oraz wegańska kawiarnia Kippo. Jak widać z powyższego zestawienia, pierwsi użytkownicy nowej słomki reprezentują różne obszary biznesu, jednak – co podkreśla Stora Enso – przy podjęciu decyzji o jej wdrożeniu przyświecał im ten sam cel: bycie wśród liderów polityki zrównoważonego rozwoju. Od stycznia br. słomka jest też dostępna dla konsumentów indywidualnych za pośrednictwem Biofotura.com – sklepu internetowego specjalizującego się w kompostowalnych naczyniach stołowych i opakowaniach oraz w delikatesach internetowych Verkkokauppa.com.

- Widzimy bardzo duże zapotrzebowanie na nasz produkt, który z jednej strony spełnia kryteria proekologiczne, z drugiej zaś – cechuje go bardzo wysoka użyteczność. Podobnie jak wszystkie materiały oferowane przez Sulapac, ze słomki całkowicie wyeliminowano mikroplastik. Zaprojektowano ją w ten sposób, by imitowała elementy przyrody. Np. jeśli przez przypadek trafi do wód oceanicznych, zachowuje się jak liść brzozy, nie zakłócając naturalnego ekosystemu – mówi Suvi Haimi, CEO firmy Sulapac.

Słomka bazuje na stworzonej przez Sulapac i zgłoszonej do opatentowania innowacji materiałowej. Jej głównymi składnikami są surowce odnawialne takie jak drewno i spoiwa roślinne. Sulapac określa ją mianem wolnej od mikroplastiku, co oznacza, że jest w pełni biodegradowalna w różnych środowiskach. Słomka, jak zapewnia producent, jest dostosowana do istniejących systemów utylizacji odpadów. Zaprojektowano ją tak, by mogła być poddana recyklingowi w liniach do przemysłowego kompostowania.

- W każdym tygodniu w skali świata produkuje się i wprowadza do użytku miliardy słomek do picia. Tworzy się w ten sposób niezwykle groźne odpady, które często kończą w wodach morskich. Nowo stworzony, odnawialny i biodegradowalny materiał może zastępować surowce kopalne i pomóc w walce z odpadami plastikowymi. Nasza współpraca z Sulapac pozwala na tworzenie zupełnie nowych rodzajów innowacyjnych i skalowalnych materiałów, a finalnie – na rozszerzenie naszej oferty rozwiązań bazujących na surowcach odnawialnych – mówi Marcus Dehlin, szef Business Alliances w Stora Enso.

W pierwszym etapie, słomki będą dostępne w Europie, nieco później – na całym świecie. Wytwarzane są one z zastosowaniem sprzętu, który oryginalnie powstał z myślą o produkcji słomek plastikowych.

Więcej informacji na ich temat można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ruszają zapisy na sprzedaż akcji BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu
Od 12 lutego inwestorzy mogą składać zapisy na sprzedaż akcji BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu ogłoszonym przez A&R Carton i Colorpack. Spółki te są częścią grupy AR Packaging, jednej z wiodących firm z branży opakowań w Europie, która zamierza zwiększyć zaangażowanie w akcjonariacie BSC Drukarnia Opakowań z obecnych 60,82% do 100%. Zapisy przyjmowane są...
Jak właściciel plantacji usprawnił druk etykiet na opakowania?
Właściciel jednej z plantacji borówki amerykańskiej miał za zadanie przyspieszyć konfekcjonowanie świeżych owoców, aby dotrzeć z dostawami na czas. Oprócz pracy związanej ze zbiorem owoców, czekał go także żmudny obowiązek - aplikacja etykiety na produktach. Do tej pory aplikacja odbywała się ręcznie, a druk etykiet był outsourcingowany. Osoby...
Rusza oficjalna sprzedaż Accurio C14000
Konica Minolta wprowadza do swojej oferty nowe, premierowe rozwiązanie do produkcji wysokonakładowej - model Accurio C14000. Od 14 lutego można – kontaktując się z polskimi oddziałami firmy – uzyskać szczegółowe informacje na temat tej maszyny. Jak podkreśla jej producent, bogate możliwości urządzenia pozwalają na zwiększenie wydajności i satysfakcji...
Chroma tworzy „poligraficzne Allegro” – nowy Program Reseller 3.0
Chroma – drukarnia internetowa, proponuje firmom udział we wspólnej platformie e-commerce. Program Reseller 3.0 to przeniesienie do branży poligraficznej modelu z powodzeniem zastosowanego przez takie firmy jak Booking.com, Amazon czy Allegro.
Polski oddział Sun Chemical – po raz kolejny już – otrzymał dwa prestiżowe tytuły: Gazele Biznesu i Diamenty Forbesa. To dowód uznania dla rodzimej filii tego globalnego producenta farb, lakierów, powłok i innych rozwiązań materiałowych, wykorzystywanych w wielu segmentach rynku poligraficznego, jak też w innych branżach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764