logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso ogłasza start kolejnej edycji konkursu Recreate Packaging 2018

  PR 14.09.2017, przeczytano 674 razy
ilustracjastrzałka

Stora Enso poinformowała o starcie kolejnej edycji konkursu Recreate Packaging, promującego innowacyjne, a zarazem proekologiczne projekty opakowań, bazujących na surowcach odnawialnych. W tym roku tematem przewodnim konkursu są opakowania przeznaczone na żywność dla dzieci. Zgłoszenia przyjmowane są do 22 grudnia br. na stronie internetowej www.recreatepackaging.com. Warto dodać, że wśród laureatów poprzednich edycji Recreate Packaging byli m.in. projektanci z Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-oglasza-start-kolejnej-edycji-konkursu-recreate-packaging-2018,33717,artykul.html

Tradycją stało się już, że każda edycja konkursu jest dedykowana różnym rodzajom opakowań, o różnym przeznaczeniu końcowym. W poprzednich latach zadaniem uczestników było stworzenie opakowań przydatnych w podróży, na środki higieny osobistej oraz dedykowanych dobrom luksusowym. Tym razem profesjonalni projektanci, jak również studenci wyższych uczelni będą musieli zmierzyć się z nowym wyzwaniem. Ich zadaniem będzie stworzenie innowacyjnego, atrakcyjnego a zarazem bezpiecznego i proekologicznego opakowania na żywność dla dzieci. Podobnie jak w latach ubiegłych, musi ono zostać wykonane z surowców odnawialnych, bazujących na włóknach celulozowych. Cały projekt ma być nie tylko atrakcyjny od strony wizualnej, ale też zawierać elementy umożliwiające zabawę i zapewniające przyjemność z konsumowania znajdujących się w środku produktów żywnościowych. Opakowanie – w założeniu organizatorów – ma także nawiązywać do ich walorów smakowych.  

Osoby zgłaszające swój akces do konkursu otrzymają od Stora Enso kompletny zestaw materiałów niezbędnych do stworzenia opakowania, w tym wysokiej jakości papiery i kartony oraz specjalne makiety. Wiosną 2018 roku zgłoszone prace zostaną poddane ocenie przez jury składające się z ekspertów z dziedziny opakowań. Główna nagroda, zarówno w kategorii przeznaczonej dla studentów jak i profesjonalistów, wynosi 5000 euro. Osobne jury, składające się z dzieci, przyzna dodatkowo specjalną Nagrodę Dziecięcą (Kids’ Choice Award) w wysokości 2000 euro. Na poszczególne prace będzie można też głosować poprzez stronę internetową, dedykowaną konkursowi. Autor projektu, który uzyska największą liczbę głosów, otrzyma drugie ze specjalnych wyróżnień – Nagrodę Publiczności o wartości 3000 euro.

- Nowoczesne rodziny prowadzą aktywny tryb życia, wciąż pozostają w biegu, a dzieci mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. W tej sytuacji prawdziwym wyzwaniem staje się stworzenie opakowania, które będzie atrakcyjne nie tylko w oczach rodziców i ich pociech, ale też dystrybutorów zajmujących się sprzedażą danego produktu. Młodsze pokolenia dokonują obecnie świadomych wyborów, mając jednocześnie w głowie troskę o naszą planetę. Zatem skierowane do nich opakowania muszą być wygodne w użytkowaniu, zapewniać łatwy dostęp do znajdującej się w środku żywności, ale też oferować pewien element zabawy, a przy tym – promować zdrowe odżywianie się i proekologiczne podejście do życia. Z niecierpliwością czekamy na nowe, innowacyjne pomysły, które w pełni wykorzystają potencjał tkwiący w naszych tekturach w kontekście jak najlepszego obcowania z wykonanym na ich bazie produktem, także pod względem formy i funkcjonalności – mówi Annica Bresky, kierująca działem Stora Enso Consumer Board, a zarazem przewodnicząca jury konkursu Recreate Packaging 2018.

Konkurs Recreate Packaging jest organizowany przez Stora Enso w cyklu dwuletnim od 2012 roku. Z edycji na edycję jest coraz bardziej rozpoznawalny przez międzynarodową społeczność projektantów graficznych, związanych z branżą opakowaniową. Wzrasta też jego obecność w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych, dzięki czemu zapewnione jest większe dotarcie do utalentowanych osób, zajmujących się projektowaniem zawodowo bądź też studiujących na kierunkach z tym związanych. Uroczyste rozstrzygnięcie poprzedniej edycji Recreate Packaging odbyło się w hotelu Knickerbocker w Nowym Jorku, a prace nagradzane w ramach konkursu prezentowane są na stoiskach firmy w czasie międzynarodowych targów branżowych takich jak drupa, Interpack czy Luxe Pack.

Warto dodać, że wśród laureatów jego poprzednich edycji były również osoby z Polski. W roku 2016 za projekt opakowania na perfumy nagrodę otrzymała Karolina Lademann, zaś dwa lata wcześniej – za opakowanie na środki higieny osobistej – Marta Wrzodak. Obie były wówczas studentkami Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

6 nagród European Newspaper Award dla Polska Press
Okładki dzienników Polska Press autorstwa Tomasza Bocheńskiego, jako jedyne z Polski, nagrodzone w 21. edycji prestiżowego konkursu projektowania prasowego European Newspaper Award.
Laureaci Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2019
Podczas Gali Finałowej 9 Edycji Konkursu Dyrektor Marketingu Roku nagrodzono najlepszych polskich marketerów. 28 listopada był finałem dwudniowego kongresu Executive Summit 2019. W tym roku panelom i prelekcją towarzyszyło hasło „HYBRID STRATEGY”.
Polomarket z nagrodą w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2019
Działania marketingowe prowadzone przez Grupę POLOmarket po raz kolejny zostały docenione przez grono niezależnych ekspertów. Największa polska sieć supermarketów zdobyła nagrodę „Dyrektor Marketingu Roku 2019”. Statuetkę odebrał Dyrektor Marketingu Krzysztof Szultka. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w branży marketingowej.
Zakończyła się 23. edycja Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019, w której doceniony został projekt „Amica na Szlaku Smaku”. Znalazł się w gronie najciekawszych projektów spośród 156 nadesłanych propozycji. Wyboru dokonało jury założone z ekspertów w dziedzinie marketingu.
Nagrody w największym konkursie z branży Public Relations zostały rozdane! W tym roku  przyznano  20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w łącznie 31 kategoriach konkursowych podmiotom takim jak agencje PR, działy PR i komunikacji, firmy i instytucje, organy samorządowe i organizacje pozarządowe. 24/7Communication wraz ze swoimi klientami: McDonald’s, ING...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764