logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso partnerem głównym konkursu Art of Packaging 2014

  PR 17.03.2014, przeczytano 2426 razy
ilustracjastrzałka
Maria Magdalena Ciślak - nagrodzona w kategorii "Opakowanie urody" (edycja Debiuty), Piotr Kuzebski - dyrektor zarządzający Stora Enso Polska, Monika Mikołajczak - redaktor naczelna miesięcznika Packaging Polska

10 marca w Poznaniu odbyło się rozstrzygnięcie 8. edycji konkursu na najlepsze opakowanie roku Art of Packaging, organizowanego przez redakcję miesięcznika Packaging Polska. Stora Enso, producent wysokiej jakości materiałów opakowaniowych, była – obok KBA – jednym z dwóch  partnerów głównych tego wydarzenia. Firma patronowała również kategorii „Opakowanie urody”, w której nagrodzono najlepsze opakowania kosmetyczne – zarówno w edycji „Debiuty” jak i „Professional”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-partnerem-glownym-konkursu-art-of-packaging-2014,21119,artykul.html

Art of Packaging to konkurs organizowany od 2006 roku i skierowany do szeroko rozumianego grona projektantów opakowań, zarówno tych dostępnych komercyjnie, jak też amatorskich. Zgodnie z mottem „Perły wśród opakowań”, jury konkursowe stara się nagradzać i wyróżniać najbardziej innowacyjne, twórcze, estetyczne i niesztampowe opakowania realizowane z zastosowaniem różnych podłoży, technik drukowania i uszlachetniania.

Firma Stora Enso, która – w ramach działu Renewable Packaging – jest jednym z liderów rynkowych w obszarze materiałów opakowaniowych, wspiera Art of Packaging od 2010 roku. Mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska: „Produkcja materiałów opakowaniowych to jeden z filarów działalności naszego koncernu, na który w dużym stopniu chcemy stawiać także w przyszłości. Rynek ten jest nam od niedawna jeszcze bliższy – w grudniu w Warszawie powstało Centrum Obsługi Klienta działu Renewable Packaging. Dlatego naturalnym dla Stora Enso jest inicjowanie – jak w przypadku naszego własnego konkursu Recreate Packaging – czy też wspieranie różnych inicjatyw związanych z tym segmentem. Nasze rosnące zaangażowanie w konkursie Art of Packaging jest tego najlepszym przykładem. W tym roku – poza statusem partnera głównego – postanowiliśmy objąć naszym patronatem także dwie nagrody za najlepsze projekty w kategorii „Opakowanie urody” – zarówno w edycji Debiuty jak i Professional.”

Pierwsza z wymienionych jest skierowana do studentów oraz absolwentów szkół i uczelni, związanych z projektowaniem i produkcją opakowań. W kategorii „Opakowanie urody” należało wykonać projekt opakowania kosmetycznego na bazie dostarczonego przez Stora Enso Polska kartonu Ensocoat.

Spośród zgłoszonych prac jury postanowiło uhonorować Marię Magdalenę Ciślak z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu za projekt pt. „Crackle”, wykonany dla marki Sephora. Powstał on z myślą o stworzeniu uniwersalnej rodziny opakowań dla najczęściej stosowanych damskich kosmetyków. Jak podkreślono w werdykcie jury, poza nietuzinkową formą, przy ich projektowaniu we właściwy sposób uwzględniono technologię produkcji opakowań kosmetycznych, funkcję wystawienniczą oraz względy ekonomiczne. Odpowiednio wykorzystano też właściwości kartonu Ensocoat – dzięki temu powstały opakowania o ciekawym kształcie i niecodziennej formie.

W edycji „Professional” biorą udział profesjonaliści: agencje reklamowe, drukarnie, producenci opakowań oraz zleceniodawcy i właściciele marek. Co istotne, zgłaszane tu opakowania pochodzą z rzeczywistej partii produkcyjnej, kierowanej do sprzedaży rynkowej. W tym roku za najlepsze profesjonalne opakowanie kosmetyczne, wykonane na bazie kartonu, jury Art of Packaging uznało ex aequo dwa projekty. Pierwszy – zestaw upominkowy kosmetyków do ciała „Milk and Honey”, zaprojektowany i wprowadzony na rynek przez Oriflame Cosmetics – zgłosiła i wyprodukowała firma MMP Neupack Polska. Drugi – satynowe opakowanie na krem przeciwzmarszczkowy – na zlecenie Spółdzielni Inwalidów Świt zaprojektowała firma Imagine, a wydrukowała i zgłosiła do konkursu drukarnia Intropak.

Podczas uroczystej gali konkursowej odbywającej się 10 marca w Poznaniu, nagrody w imieniu Stora Enso Polska wręczał Piotr Kuzebski. „Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom i wyróżnionym tegorocznej edycji konkursu. Zarówno zgłoszone jak i nagrodzone prace pokazują, że jego poziom stale rośnie a na rynek trafiają opakowania coraz ciekawsze i coraz bardziej innowacyjne. Cieszymy się, że jako producent najwyższej klasy materiałów podłożowych możemy w tym procesie aktywnie uczestniczyć, wspierając zarówno producentów jak i odbiorców opakowań oraz angażując się w tak ciekawe projekty jak Art of Packaging” – podsumowuje dyrektor zarządzający Stora Enso Polska.

Źródło: Stora Enso

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764