logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso rozbudowuje moce wytwórcze zakładów Hylte z myślą o produkcji włókien formowalnych

  PR 14.03.2022, przeczytano 592 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Stora Enso

Stora Enso przeznaczyła 8 mln euro na zakup nowego sprzętu do zakładów Hylte (Szwecja), wytwarzających opakowania z włókien formowalnych. Inwestycja ma podwoić potencjał wytwórczy firmy w obszarze tego asortymentu, produkowanego na rynku europejskim, jak też wzmocnić pozycję skandynawskiego koncernu jako czołowego dostawcy materiałów odnawialnych, stopniowo zastępujących rozwiązania bazujące na surowcach kopalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-rozbudowuje-moce-wytworcze-zakladow-hylte-z-mysla-o-produkcji-wlokien-formowalnych,395098,artykul.html

Produkty z udziałem włókien formowalnych, wytwarzanych przez Stora Enso, są obecnie wykorzystywane w opakowaniach spożywczych takich jak talerzyki, tacki czy wieczka. Technologia ta znajduje również zastosowanie przy produkcji butelek wykonanych z włókien. Po zakończeniu inwestycji, roczne moce wytwórcze zakładów Hylte w obszarze włókien formowalnych wzrosną z 50 do ok. 115 mln jednostek, czyniąc Stora Enso jednym z wiodących dostawców tego typu asortymentu na rynku europejskim.

Włókna formowalne to odnawialny, odzyskiwalny i biodegradowalny materiał, który może zastępować tworzywa sztuczne w szerokim spektrum aplikacji. Produkowane przez skandynawski koncern pod nazwą PureFiber, są wolne od substancji nad- i polifluoroalkilowych (PFAS) i – jak podaje Stora Enso – generują ślad węglowy o 75% mniejszy od alternatywnych materiałów opakowaniowych takich jak tworzywa sztuczne czy bagassa.

- Na rynku mamy do czynienia z dużym zapotrzebowaniem na przyjazne dla środowiska rozwiązania opakowaniowe zbieżne z założeniami GOZ. Mogą one zastępować z powodzeniem plastik i inne materiały bazujące na surowcach kopalnych. Wytwarzane przez Stora Enso włókna formowalne mogą pomóc właścicielom marek w osiągnięciu wyznaczonych celów środowiskowych, a jednocześnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Inwestycja w zakładach Hylte, uwzględniająca zwiększenie ich potencjału wytwórczego, znacząco wzmocni naszą pozycję na tym perspektywicznym i wzrostowym rynku – mówi Sohrab Kazemahvazi, Senior Vice President & Head of Formed Fiber w firmie Stora Enso.

Produkty na bazie włókien formowalnych są wytwarzane z użyciem różnych rodzajów celulozy chemicznej oraz masy chemitermomechanicznej (CTMP). Proces nadawania im różnego rodzaju kształtów następuje w specjalnej maszynie formującej. Bazowym surowcem jest tu celuloza wyprodukowana z drewna pochodzącego ze zrównoważonych upraw Stora Enso w Szwecji i Finlandii. Firma będzie wytwarzać surowiec niezbędny do produkcji włókien formowalnych w swoich fabrykach zlokalizowanych w obu ww. krajach, zaś jego finalna obróbka będzie miała miejsce w zakładach Hylte. Z myślą o realizowanej inwestycji i zwiększeniu mocy wytwórczych w zakresie włókien formowalnych, firma planuje też zwiększenie zatrudnienia w swoim szwedzkim oddziale.

Ambicją Stora Enso jest oferowanie do roku 2050 wyłącznie materiałów i produktów w 100% przetwarzalnych. Grupa ogłosiła też niedawno nowe korporacyjne cele środowiskowe (z perspektywą czasową określoną na 2030 rok), uwzględniające kluczowe obszary związane z polityką zrównoważonego rozwoju: zmiany klimatyczne, bioróżnorodność i gospodarkę o obiegu zamkniętym. Są one jednocześnie zbieżne z wytycznymi tzw. Porozumienia Paryskiego i inicjatywy Science-Based Targets.

ilustracjastrzałka

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764