logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso udoskonala karton Tambrite

  PR 04.10.2012, przeczytano 2288 razy
ilustracjastrzałka

Koncern Stora Enso poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty udoskonalonej wersji kartonu Tambrite, który – jak wynika z raportu firmy badawczej Opticom – jest na rynku europejskim najbardziej wartościowym kartonem bazującym na włóknach pierwotnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-udoskonala-karton-tambrite,16824,artykul.html

W zakładach produkcyjnych Stora Enso w Ingerois w Finlandii, gdzie wytwarzany jest karton Tambrite, zrealizowano w ostatnim czasie inwestycje, które pozwoliły na znaczącą poprawę jego jakości. Tambrite to w pełni powlekana tektura lita, o kremowym kolorze po  stronie spodniej. Znajduje zastosowanie przy produkcji opakowań na suchą i mrożoną żywność oraz słodycze i wyroby farmaceutyczne.  Cechują go wysoka sztywność, gładkość i drukowność, co przekłada się na nieprzeciętną efektywność. Zdaniem producenta karton Tambrite to znakomite rozwiązanie przy aplikacjach wymagających kodowania laserowego bądź inkjetowego czy też wytłaczania liter w alfabecie Braille’a.

Najważniejszym technologicznym udoskonaleniem, jakie wprowadzono w jego nowej wersji, jest zwiększona sztywność poprzeczna i lepszy wygląd zewnętrzny. Za sprawą tej pierwszej oraz dzięki wyjątkowej gładkości, Tambrite wyznaczy wg Stora Enso nowe standardy w zakresie zastosowania kartonów do opakowań jednostkowych.

W przypadku opakowań farmaceutycznych, ich producenci docenią z pewnością wytrzymałość i zachowanie nowego kartonu przy poddawaniu go wszystkim niezbędnym procesom przetwórczym. Tambrite zachowuje swoje właściwości i atrakcyjny wygląd także przy zadrukowywaniu (m.in. w technologii cyfrowej) oraz przy dalszej obróbce. W przypadku opakowań spożywczych, gdzie istotną rolę odgrywa wytrzymałość kartonów, Tambrite jest również optymalnym rozwiązaniem.

„Najbardziej wartościowy karton na bazie włókien pierwotnych”

Według niedawno opublikowanych badań rynkowych Cartonboard Brand Tracking Survey 2012, przeprowadzonych przez agencję badawczą Opticom International Research AB, Tambrite jest najlepiej rozpoznawalną marką wśród wszystkich kartonów, bazujących na włóknach pierwotnych. Badaniem objęto firmy z Europy Środkowej, specjalizujące się w przetwórstwie kartonów. Co więcej, z raportu wynika, że Tambrite jest najlepiej sprzedającym się kartonem w Niemczech, krajach Beneluksu, Włoszech i Hiszpanii. Jego wytrzymałość i atrakcyjny wygląd przyciągają coraz większą rzeszę klientów z segmentów takich jak: farmacja i ochrona zdrowia czy też branży spożywczej, zwłaszcza w zakresie suchej i chłodzonej żywności oraz mrożonek.

W raporcie uwzględniono najbardziej wartościowe marki, bazując na stworzonym przez firmę Opticom specjalnym indeksie „Brand Equity Index” (BEI). Karton Tambrite uzyskał najwyższy wskaźnik BEI spośród wszystkich marek ocenianych przez firmy przetwórcze. Jak wynika z rankingu za rok 2012, Tambrite jest uważany przez nie za „najbardziej wartościowy karton, bazujący na włóknach pierwotnych”.

Firma Opticom zbadała też opinie europejskich właścicieli marek. Wynika z nich, że Tambrite także tu uzyskał najwyższy wskaźnik BEI i został uznany za najbardziej wartościowy karton, bazujący na włóknach pierwotnych wśród firm reprezentujących segmenty farmaceutyczny i ochrony zdrowia oraz mrożonych i chłodzonych produktów spożywczych.

Badania przeprowadzone przez Opticom potwierdzają zaufanie, jakim już od dawna obdarzany jest nasz karton i jego marka. Tambrite oferuje funkcjonalność i jakość oczekiwane na każdym etapie łańcucha dostaw w przemyśle opakowaniowym. Jest to karton najlepszego wyboru dla każdego zlecenia w zakresie opakowań – tu gdzie kluczem do sukcesu są bezpieczeństwo produktu, jakość i niezawodność” – mówi Michael Eriksson, dyrektor sprzedaży kartonów opakowaniowych Stora Enso Renewable Packaging.

Badania Cartonboard Brand Tracking Survey zostały przeprowadzone przez firmę Opticom wiosną tego roku i objęły 206 respondentów reprezentujących firmy przetwórcze oraz 364 respondentów reprezentujących właścicieli marek.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Taki kartony są fajne. Im lepiej wyglądają z zewnątrz, tym chętniej się po nie sięga.

brak ikonki
,

wpis usunięty z przyczyn regulaminowych
(spam - reklama firmy Sawo Recykling, Zgierz)

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764