logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso udoskonala karton Tambrite

  PR 04.10.2012, przeczytano 2348 razy
ilustracjastrzałka

Koncern Stora Enso poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty udoskonalonej wersji kartonu Tambrite, który – jak wynika z raportu firmy badawczej Opticom – jest na rynku europejskim najbardziej wartościowym kartonem bazującym na włóknach pierwotnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-udoskonala-karton-tambrite,16824,artykul.html

W zakładach produkcyjnych Stora Enso w Ingerois w Finlandii, gdzie wytwarzany jest karton Tambrite, zrealizowano w ostatnim czasie inwestycje, które pozwoliły na znaczącą poprawę jego jakości. Tambrite to w pełni powlekana tektura lita, o kremowym kolorze po  stronie spodniej. Znajduje zastosowanie przy produkcji opakowań na suchą i mrożoną żywność oraz słodycze i wyroby farmaceutyczne.  Cechują go wysoka sztywność, gładkość i drukowność, co przekłada się na nieprzeciętną efektywność. Zdaniem producenta karton Tambrite to znakomite rozwiązanie przy aplikacjach wymagających kodowania laserowego bądź inkjetowego czy też wytłaczania liter w alfabecie Braille’a.

Najważniejszym technologicznym udoskonaleniem, jakie wprowadzono w jego nowej wersji, jest zwiększona sztywność poprzeczna i lepszy wygląd zewnętrzny. Za sprawą tej pierwszej oraz dzięki wyjątkowej gładkości, Tambrite wyznaczy wg Stora Enso nowe standardy w zakresie zastosowania kartonów do opakowań jednostkowych.

W przypadku opakowań farmaceutycznych, ich producenci docenią z pewnością wytrzymałość i zachowanie nowego kartonu przy poddawaniu go wszystkim niezbędnym procesom przetwórczym. Tambrite zachowuje swoje właściwości i atrakcyjny wygląd także przy zadrukowywaniu (m.in. w technologii cyfrowej) oraz przy dalszej obróbce. W przypadku opakowań spożywczych, gdzie istotną rolę odgrywa wytrzymałość kartonów, Tambrite jest również optymalnym rozwiązaniem.

„Najbardziej wartościowy karton na bazie włókien pierwotnych”

Według niedawno opublikowanych badań rynkowych Cartonboard Brand Tracking Survey 2012, przeprowadzonych przez agencję badawczą Opticom International Research AB, Tambrite jest najlepiej rozpoznawalną marką wśród wszystkich kartonów, bazujących na włóknach pierwotnych. Badaniem objęto firmy z Europy Środkowej, specjalizujące się w przetwórstwie kartonów. Co więcej, z raportu wynika, że Tambrite jest najlepiej sprzedającym się kartonem w Niemczech, krajach Beneluksu, Włoszech i Hiszpanii. Jego wytrzymałość i atrakcyjny wygląd przyciągają coraz większą rzeszę klientów z segmentów takich jak: farmacja i ochrona zdrowia czy też branży spożywczej, zwłaszcza w zakresie suchej i chłodzonej żywności oraz mrożonek.

W raporcie uwzględniono najbardziej wartościowe marki, bazując na stworzonym przez firmę Opticom specjalnym indeksie „Brand Equity Index” (BEI). Karton Tambrite uzyskał najwyższy wskaźnik BEI spośród wszystkich marek ocenianych przez firmy przetwórcze. Jak wynika z rankingu za rok 2012, Tambrite jest uważany przez nie za „najbardziej wartościowy karton, bazujący na włóknach pierwotnych”.

Firma Opticom zbadała też opinie europejskich właścicieli marek. Wynika z nich, że Tambrite także tu uzyskał najwyższy wskaźnik BEI i został uznany za najbardziej wartościowy karton, bazujący na włóknach pierwotnych wśród firm reprezentujących segmenty farmaceutyczny i ochrony zdrowia oraz mrożonych i chłodzonych produktów spożywczych.

Badania przeprowadzone przez Opticom potwierdzają zaufanie, jakim już od dawna obdarzany jest nasz karton i jego marka. Tambrite oferuje funkcjonalność i jakość oczekiwane na każdym etapie łańcucha dostaw w przemyśle opakowaniowym. Jest to karton najlepszego wyboru dla każdego zlecenia w zakresie opakowań – tu gdzie kluczem do sukcesu są bezpieczeństwo produktu, jakość i niezawodność” – mówi Michael Eriksson, dyrektor sprzedaży kartonów opakowaniowych Stora Enso Renewable Packaging.

Badania Cartonboard Brand Tracking Survey zostały przeprowadzone przez firmę Opticom wiosną tego roku i objęły 206 respondentów reprezentujących firmy przetwórcze oraz 364 respondentów reprezentujących właścicieli marek.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Taki kartony są fajne. Im lepiej wyglądają z zewnątrz, tym chętniej się po nie sięga.

brak ikonki
,

wpis usunięty z przyczyn regulaminowych
(spam - reklama firmy Sawo Recykling, Zgierz)

Najnowsze w tym dziale

Renata Dobrucka prelegentem Packaging Innovations
W dniach 09-10 Października 2024 roku w EXPO Kraków odbędzie się 16. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations – jednego z największych i najbardziej merytorycznych wydarzeń dla branży opakowań w Polsce dla producentów opakowań, etykiet, maszyn, komponentów, standów reklamowych, ale także usługodawców związanych z projektowaniem, badaniem opakowań,...
Canon podsumowuje targi drupa 2024. Kampania The Power to Move
Canon, globalny dostawca kompleksowych rozwiązań i usług w zakresie cyfrowego druku produkcyjnego, uznaje targi drupa 2024 za wydarzenie wyjątkowe pod względem zaangażowania klientów, skali dokonanych inwestycji i zainteresowania odwiedzających. Pomimo spadku liczby gości w porównaniu z edycją targów w 2016 r., obecni i potencjalni klienci tłumnie odwiedzali...
Chroma dumą prezentuje nowy program rabatowy skierowany do firm z branży reklamowej. Program "Rabat dla branży" to odpowiedź na potrzeby agencji marketingowych, drukarni, agencji reklamowych, wydawnictw, studiów graficznych i innych podmiotów związanych z reklamą. Weryfikacja odbywa się na podstawie kodów PKD, zapewniając, że oferty trafiają do...
Quad Europe podsumowuje targi Drupa 2024
Udział w tegorocznych targach Drupa stanowi znacznie więcej niż tylko okazję do poznania najnowszych produktów i usług. Jest to również wyjątkowa szansa na zanurzenie się w najnowsze trendy rynkowe oraz zrozumienie dynamicznie zmieniających się potrzeb naszej branży.
Mark Andy i Rotometal: strategiczne partnerstwo
Firma Mark Andy poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy z polskim przedsiębiorstwem - Rotometal. Ten dynamicznie rozwijający się producent zaawansowanych narzędzi do drukowania, m.in. cylindrów i oprzyrządowania do nich, stał się tym samym certyfikowanym dostawcą Mark Andy w tym obszarze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764