logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso wprowadza nową strukturę organizacyjną

  PR 28.04.2025, przeczytano 507 razy

Stora Enso planuje wprowadzenie nowej struktury organizacyjnej, obejmującej siedem obszarów biznesowych, z uwzględnieniem ich odpowiedzialności za wyniki finansowe (P&L). Zmiany te odzwierciedlają rosnące znaczenie opakowań odnawialnych jako kluczowego obszaru działalności firmy. Nowa, bardziej płaska i udoskonalona organizacja ma umożliwić jeszcze większą koncentrację działań Stora Enso na klientach, poprawić wydajność operacyjną (dzięki większej integracji), uprościć złożoność struktur i wzmocnić kulturę organizacyjną firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-wprowadza-nowa-strukture-organizacyjna,408596,artykul.html

Po wdrożeniu planowanych zmian działalność Stora Enso w obszarze odnawialnych opakowań będzie obejmować cztery obszary biznesowe (Business Areas), z uwzględnieniem ich odpowiedzialności za wynik finansowy (P&L). W sumie wygenerowały one około 60% przychodów grupy za cały rok 2024. Są nimi: Food Service & Liquid Board, Cartonboard, Containerboard oraz Packaging Solutions. Portfolio produktów i rozwiązań oferowane przez ww. działy wspiera klientów w ograniczaniu wpływu na środowisko i większym wykorzystaniu silnych trendów w obszarze zrównoważonego rozwoju. W efekcie, zdaniem Stora Enso, zwiększają się szanse klientów na zajęcie czołowych pozycji rynkowych oraz osiągnięcie wysokiego poziomu innowacyjności. Każdy z ww. działów dysponuje szeroką gamą odnawialnych materiałów opakowaniowych, bazujących na włóknach, oraz rozwiązań powstających z ich zastosowaniem. Są wśród nich kartony, opakowania pudełkowe, tacki, kubki i torby dedykowane różnym branżom, w tym spożywczej, e-commerce, farmaceutycznej czy kosmetycznej.

Pozostała część Stora Enso, odpowiedzialna za około 40% jej przychodów rocznych (2024), będzie nadal podzielona na trzy obszary biznesowe (Business Areas) z indywidualną odpowiedzialnością za wynik finansowy (P&L): Biomaterials, Wood Products oraz Forest. Oprócz własnej, podstawowej działalności, wspierają one produkcję opakowań odnawialnych oferowanych przez Stora Enso, m.in. poprzez dostawy drewna i innych kluczowych surowców.

Aby wzmocnić synergię operacyjną i udoskonalić cały łańcuch dostaw, tartaki i zakłady produkujące rozwiązania budowlane, zlokalizowane w krajach skandynawskich, zostaną przypisane operacyjnie do najbliższych im geograficznie zakładów produkujących tekturę lub celulozę. Analogiczne fabryki znajdujące się w Europie Środkowej będą nadal funkcjonować w ramach działu Wood Products. Jego klienci będą wciąż obsługiwani przez globalną sieć sprzedaży i obsługi klienta.

Jak podaje Stora Enso, planowana reorganizacja zakłada likwidację jednej warstwy zarządczej i dalszą decentralizację odpowiedzialności za wynik finansowy (P&L), co oznacza jej przesuniecie bliżej klientów i prowadzonej działalności operacyjnej. W rezultacie Stora Enso składać się będzie z siedmiu obszarów biznesowych (Business Areas) z odpowiedzialnością w zakresie P&L. W ich ramach funkcjonować będzie łącznie 21 jednostek biznesowych (Business Units), również z własną odpowiedzialnością finansową (P&L).

Hans Sohlström, prezes i CEO Stora Enso, mówi: „Nasza nowa organizacja została zaplanowana i zaprojektowana z dużą starannością. Wszystko po to, by zmaksymalizować koncentrację na kliencie i biznesie, zwiększyć efektywność operacyjną i synergię oraz zapewnić większe korzyści wynikające z integracji łańcucha dostaw. Ma też lepiej odzwierciedlać naszą kulturę organizacyjną, zorientowaną na wyniki”.

Zmiany w zespole Group Leadership Team

W ramach planowanej organizacji firmę Stora Enso czekają też zmiany personalne. Poszczególnymi obszarami biznesowymi pokierują: Food Service & Liquid Board – Markku Luoto, Cartonboard – Andreas Birmoser, a Containerboard – Hannu Kasurinen.

Pierwszy z nich dołączył do Stora Enso w 2010 roku i obecnie kieruje jednostką biznesową Food Service & Liquid Board w ramach działu Packaging Materials. Posiada tytuł magistra ekonomii oraz Executive MBA.

Andreas Birmoser po raz pierwszy dołączył do Stora Enso w 2005 roku. Pełnił również funkcje CFO oraz CEO w spółce joint-venture z firmą Veracel. Obecnie kieruje jednostką biznesową Cartonboard w ramach działu Packaging Materials. Posiada tytuł licencjacki w obszarze zarządzania oraz Executive MBA.

Hannu Kasurinen jest członkiem Group Leadership Team firmy Stora Enso od 2019 roku. Obecnie pełni funkcję Executive Vice President działu Packaging Materials. Markku Luoto i Andreas Birmoser dołączą do Group Leadership Team z dniem 1 lipca br. roku w randze Executive Vice President.

Pozostałe obszary biznesowe pozostaną pod dotychczasowym zarządem. Kierować nimi będą odpowiednio: Packaging Solutions – Carolyn Wagner, Biomaterials – Johanna Hagelberg, Wood Products – Lars Völkel, Forest – Tuomas Hallenberg.

Nowa struktura organizacyjna wejdzie w życie 1 lipca 2025 roku. Jak podaje Stora Enso, wszystkie zmiany będą poprzedzone negocjacjami z organizacjami pracowniczymi oraz przejdą ewentualne procedury prawne niezbędne w poszczególnych krajach.

Stora Enso utrzymuje jednocześnie dotychczasową zewnętrzną strukturę raportowania z podziałem na dywizje.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Edukacyjna podróż na targi FESPA - do serca kreatywnego druku
W dniach 06-09 maja br. w Berlinie odbyły się międzynarodowe targi sitodruku i druku cyfrowego, wielkoformatowego oraz druku na tekstyliach: FESPA Global Print Expo 2025. Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego – PSSiDC wspólnie z Polską Izbą Druku - PID oraz Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga podjęły się zorganizowania wyjazdu edukacyjnego na targi FESPA Global...
Sun Chemical podsumowuje targi FESPA 2025
Targi Fespa 2025, które odbywały się w dniach 6-9 maja br. w Berlinie, okazały się dla Sun Chemical nie tylko okazją do zaprezentowania wielu rozwiązań technologicznych, ale też ważnym momentem potwierdzającym kierunki rozwoju przyjęte przez firmę. Pojawiła się ona na nich pod hasłem „Experience. Transformation”, a jej stoisko stało się miejscem licznych...
FESPA: Mimaki Europe z nową wizją i ofertą
Mimaki Europe, przodujący dostawca przemysłowych drukarek atramentowych i ploterów tnących, zaprezentował swoją nową wizję, strukturę i strategię wejścia na rynek na tle nowych innowacji produktowych, które zadebiutowały na targach FESPA Global Print Expo 2025.
Dscoop Edge: rozwiązania HP automatyzujące cyfrowy druk przemysłowy
Podczas Dscoop Edge w Long Beach, w obecności 1000 liderów branży poligraficznej, HP zaprezentowało nowe możliwości automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji, wprowadzając system HP Nio oraz nowe funkcje dla HP PrintOS, HP Site Flow i HP Brand Centre. Prezentacja tych rozwiązań zbiega się z obchodami 20-lecia Dscoop, podkreślając dynamiczny rozwój technologii...
Automatyzacja z Duplo w drukarni Vipro
Trzynaście lat współpracy i partnerstwa firmy Duplo Polska z gdańską drukarnią Vipro zaowocowało zakupem kilku maszyn tego producenta. Przyczyniły się one znacząco do rozwoju tego prężnie działającego od niemal 25 lat zakładu poligraficznego. Obecnie to nowoczesna firma z rozbudowaną nową siedzibą i zaawansowanym parkiem maszynowym. Obsługuje klientów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764