logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso wprowadza nową wersję kartonu Ensocoat

  PR 07.02.2010, przeczytano 3388 razy
ilustracjastrzałka

Koncern Stora Enso poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty nowej wersji kartonu Ensocoat, oferującej – jak zapewnia producent – lepszą białość, jasność, gładkość oraz unikalne właściwości pod względem zadrukowywania po obu stronach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-wprowadza-nowa-wersje-kartonu-ensocoat,10164,artykul.html

Karton jest wytwarzany według zupełnie nowej receptury, umożliwiającej dodatkowe konfekcjonowanie i wykańczanie, co czyni go odpowiednim podłożem m.in. przy produkcji luksusowych opakowań. Jednocześnie firma zastąpiła dotychczasowy karton Ensogloss nową marką – Ensocoat 2S.

Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością zaprezentowania nowego kartonu Ensocoat, będącego rezultatem bardzo zaawansowanego projektu technologicznego, przeprowadzonego na maszynie BM2 w naszym fińskim zakładzie Imatra – mówi Jonas Petterson, mianowany w ostatnim czasie dyrektorem sprzedaży Stora Enso Graphical Board na obszarze Europy. – Z kolei wprowadzenie kartonu Ensocoat 2S w miejsce Ensogloss ma na celu zwiększenie rozpoznawalności tej marki w branży oraz wyeksponowanie jej unikalnej jakości. Zgodnie z naszym nowym hasłem reklamowym – jest to swoisty hołd dla perfekcji.

Nowy karton Ensocoat stanowi potwierdzenie naszego zaangażowania w produkcję najwyższej jakości materiałów, wykorzystywanych przy wytwarzaniu opakowań do kosmetyków, perfum, ekskluzywnej czekolady, win czy alkoholi – dodaje Hervé Vue, dyrektor ds. sprzedaży Stora Enso Carton Board na obszarze Francji (gdzie podczas paryskiej wystawy PCD nowy karton miał swoją światową premierę rynkową). – Wcześniejsza wersja kartonu Ensocoat była jednym z najlepszych materiałów w swojej klasie, ale teraz udało nam się osiągnąć najwyższy poziom. W niesprzyjających warunkach rynkowych właściciele marek wciąż poszukują nowych rozwiązań. Nowy Ensocoat to nasza odpowiedź wobec ich oczekiwań. Jesteśmy bardzo zadowoleni z uzyskanych rezultatów i pełni entuzjazmu wobec wprowadzenia naszego nowego produktu na rynek.

Testy potwierdzeniem wysokiej jakości
Projekt związany z nową wersją kartonu Ensocoat rozpoczął się na początku 2009 roku. Za pomocą naszej maszyny w fabryce Imatra przeprowadziliśmy szereg testów produkcyjnych, by osiągnąć oczekiwany profil kartonu i jego stałą jakość na całej powierzchni. Jednocześnie prowadziliśmy też testy produkcyjne w ścisłej współpracy z naszymi klientami, wśród których znalazły się czołowe firmy zajmujące się przetwarzaniem opakowań. Ich rezultaty, jak również komentarze ze strony potencjalnych użytkowników, były wyłącznie pozytywne – podkreśla Ari Tanninen, menedżer ds. wsparcia rynkowego Stora Enso Carton Board na obszarze Finlandii.

Nowy karton Ensocat jest już przez nas produkowany na pełną skalę, trafiając na bieżąco do współpracujących z nami firm handlowych – dodaje Tom Carne, menedżer produktu odpowiedzialny za sprzedaż nowej wersji Ensocoat. – Pierwsze opinie ze strony firm poligraficznych są bardzo entuzjastyczne, wszyscy klienci doceniają też wizualną stronę naszego nowego materiału.

W nowym kartonie poprawiliśmy jego właściwości optyczne, takie jak białość, jasność czy niebieski odcień. Nowy Ensocoat oferuje też najlepszą dostępną na rynku gładkość i białość spodniej powierzchni. Z kolei Ensocoat 2S to karton dwustronnie powlekany, przeznaczony do zadrukowywania produktów wymagających pełnego wykańczania po obu stronach – dodaje Tom Carne.

Nowy produkt, nowe logo, szeroka kampania marketingowa
Ensocoat i Ensocoat 2S to wybielane kartony siarczanowe typu SBS, przeznaczone do produkcji opakowań luksusowych (stosowanych w branży kosmetycznej, perfumeryjnej, farmaceutycznej oraz spożywczej), okładek książkowych, broszur, książek telefonicznych i katalogów, a także kart, przywieszek, etykiet, biletów i plakatów. Ensocoat jest dostępny w gramaturach zakresu 170-380 g/m2, Ensocoat 2S – 190-500 g/m2. Oba kartony produkowane są w zakładzie Imatra w Finlandii, przy użyciu maszyny BM2, tej samej, która była wykorzystywana do testów produkcyjnych przez cały okres trwania projektu.

Mając na uwadze specyficzne wymagania ze strony firm poligraficznych oraz przedsiębiorstw z innych branż zainteresowanych nowymi materiałami Stora Enso, magazynowaniem i cięciem kartonów Ensocoat i Ensocoat 2S na arkusze zajmują się należące do firmy wyspecjalizowane europejskie centra usługowe. Ich centralna lokalizacja i moce logistyczne mają zagwarantować zarówno pełną dostępność nowych produktów jak też bezproblemową realizację zamówień, także w całym okresie wymiany dotychczasowych podłoży na nowe kartony.

W związku z pojawieniem się nowej wersji kartonu Ensocoat i zastąpieniem Ensogloss przez markę Ensocoat 2S firma Stora Enso przygotowała szeroko zakrojoną kampanię marketingową. Karton Ensocoat ma nowe logo, a jego wprowadzeniu na rynek towarzyszy specjalna kampania zdjęciowa, którą zaprojektował znany fotograf Andrea Klarin.

Premiera rynkowa nowego kartonu odbyła się podczas targów PCD, odbywających się w Paryżu w dniach 26-27 stycznia. Ensocoat będzie też promowany na wystawie ProSweets w Kolonii, zaplanowanej na 31 stycznia – 2 lutego. Kolejną okazją do jego prezentacji będą październikowe targi Luxe Pack 2010, odbywające się w Monako.

Źródło: Stora Enso Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Steve Luedke wiceprezesem w firmie Mark Andy
Firma Mark Andy, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie drukowania etykiet, ogłosiła powołanie Steve'a Luedke na stanowisko wiceprezesa ds. zaawansowanej obsługi klienta. Dołącza on do Mark Andy wnosząc do firmy duże doświadczenie w branży etykiet i opakowań: ponad 26-letnie z pracy w WS Packaging oraz w części Multi-Color Corporation, gdzie pracował dotychczas.
Brother: 4 drukarki laserowe z serii TonerBenefit
Firma Brother wprowadziła do portfolio cztery kompaktowe i wydajne monochromatyczne drukarki laserowe z serii TonerBenefit – HL-B2180DW, DCP-B7620DW, MFC-B7800DN oraz MFC-B7810DW. Urządzenia pozwalają na ekonomiczny i szybki wydruk dokumentów, dzięki czemu codzienna praca administracyjna oraz biurowa może stać się jeszcze bardziej efektywna. Nowe modele z serii Toner...
Rozmowy o druku: przewaga rynkowa dzięki personalizacji
W czasach, gdy docierają do nas rozmaite treści pochodzące z kanałów cyfrowych, wykorzystanie druku personalizowanego to dobry sposób na to, by zwrócić uwagę odbiorcy przekazu marketingowego. Indywidualna treść adresowana do konkretnej osoby może wywołać u niej pozytywne emocje i dać jej poczucie wyjątkowości.
API.PL i Epson na targach Print-Tech 2024
API.PL zaprasza wszystkich zainteresowanych rozwojem działalności poligraficznej na spotkanie podczas targów Warsaw Print-Tech Expo. W trakcie wydarzenia firma API wspólnie z partnerem – firmą Epson - będzie stacjonować na stoisku F3.50. W tym czasie będzie można obejrzeć drukarki ekosolwentowe Epson, nowe urządzenie hybrydowe tej samej firmy, czyli SC-F1000 do druku w...
Rollenco T6: premiera systemu do druku na opakowaniach kartonowych
Firma Intrex sp. z o.o. to wieloletni partner holenderskiej firmy ROLLENCO B.V, znanej na całym świecie z urządzeń do druku cyfrowego na powierzchniach wsiąkliwych. Na tegorocznej edycji Festiwalu Marketingu premierowo zaprezentuje system drukujący Rollenco T6.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764