logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso wyróżniona w raporcie środowiskowym CDP Supplier Engagement Rating

  PR 07.03.2022, przeczytano 527 razy

Drugi raz z rzędu Stora Enso uzyskała tytuł Supplier Engagement Leader, przyznawany za zaangażowanie w przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu ze strony CDP – organizacji non-profit, zajmującej się problematyką zrównoważonego rozwoju w wymiarze globalnym i wspierającej przedsięwzięcia z nią związane.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-wyrozniona-w-raporcie-srodowiskowym-cdp-supplier-engagement-rating,395021,artykul.html

Ogłoszony na początku marca br. ranking CDP Supplier Engagement Rating (SER) uwzględnia szereg parametrów, pozwalających na ocenę efektywności działań danego przedsiębiorstwa bądź organizacji w zapobieganiu zmianom klimatycznym. Tym razem status „Leader” otrzymało 8% wszystkich firm spośród tych, które wypełniły specjalny kwestionariusz, dotyczący podejmowanych przez nie działań klimatycznych w 2020 roku.

- Dla naszej firmy jest niezwykle ważnym, by blisko współpracować z naszymi dostawcami i razem przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Podczas gdy część z nich jest bardzo zaawansowana w tego typu środowiskowych inicjatywach, inni dopiero zaczynają swoją aktywność w tym temacie. Z myślą o tych drugich oferujemy np. prowadzone w trybie online szkolenia, dotyczące ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Będziemy też nadal i coraz bardziej czynnie angażować się we współpracę ze wszystkimi naszymi dostawcami, aktywnymi w obszarze zapobiegania zmianom klimatycznym. W ub.r. ogłosiliśmy nowe cele środowiskowe Stora Enso. W części związanej z klimatem, duży nacisk został tu położony na redukcję emisji niebezpośrednich, generowanych w całym łańcuchu dostaw – mówi Annette Stube, Executive Vice President ds. Sustainability w firmie Stora Enso.

CDP to organizacja non-profit, prowadząca globalny program informacyjny skierowany do inwestorów, przedsiębiorców, włodarzy miast, regionów i krajów, wspierający ich w zarządzaniu celami środowiskowymi. Przygotowując ranking, CDP zbiera od zainteresowanych podmiotów informacje o ich zaangażowaniu w kwestie klimatyczne. W tym celu każdy z nich otrzymuje specjalny kwestionariusz, uwzględniający pytania związane z zarządzaniem, celami, emisjami oraz łańcuchem dostaw.

Sonya Bhonsle, Global Head of Value Chains & Regional Director Corporations w organizacji CDP, tak komentuje tegoroczne wyniki rankingu:

- Nasze dane wskazują, że wiele firm nie dostrzega wpływu swoich niebezpośrednich działań na kwestie klimatyczne, w związku z czym nie podejmuje żadnej aktywności, by zmobilizować swoich dostawców do zredukowania owego negatywnego wpływu na środowisko. Naszym zdaniem przedsiębiorcy muszą podjąć pilne działania w obszarze zarządzania celami środowiskowymi, także jeżeli chodzi o łańcuch dostaw, by zapewnić ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Składamy gratulacje ponad 4000 firmom, jakie znalazły się w zestawieniu Supplier Engagement Leaderboard za rok 2021, przygotowanym przez CDP. Jako jeden z jego liderów, koncern Stora Enso staje się swego rodzaju pionierem w transformacji, związanej ze zrównoważonym rozwojem i neutralnością względem śladu węglowego.

Nowe cele środowiskowe Stora Enso

W ub.r. Stora Enso ogłosiła nowe cele środowiskowe. Ambicją koncernu jest oferowanie – przed rokiem 2050 – wyłącznie produktów i rozwiązań w 100% „regenerowalnych”. Zmiany klimatyczne to jeden z trzech głównych obszarów, jakie zostały tu uwzględnione, wraz z bioróżnorodnością i działalnością w obiegu zamkniętym. W ocenie Stora Enso bycie „regenerowalną” oznacza dostarczanie na rynek produktów oraz rozwiązań odnawialnych i zgodnych z zasadami GOZ, przy jednoczesnym zachowaniu bioróżnorodności oraz zbilansowaniu ilości emitowanego i redukowanego z atmosfery dwutlenku węgla.

Poza celami długoterminowymi, koncern ogłosił też nowe wytyczne korporacyjne sięgające roku 2030 i zgodne z wytycznymi tzw. „scenariusza 1,5 stopnia”. Do tego czasu firma zamierza obniżyć o 50% bezwzględną emisję gazów cieplarnianych, powstających podczas realizowanych przez nią działań operacyjnych (gdzie punktem odniesienia jest rok 2019). Dotyczy to zarówno emisji bezpośrednich (powstałych podczas procesów produkcyjnych), pośrednich (związanych z pozyskiwaniem elektryczności i energii cieplnej) jak też generowanych w całym łańcuchu dostaw. Plany te zostały zaaprobowane przez organy nadzorujące Science Based Targets, która jest wspólnym projektem CDP (Climate Disclosure Project), Organizacji Narodów Zjednoczonych (w ramach paktu UNGC), Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i organizacji WWF (World Wide Fund for Nature).

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764