logo
WIEDZA

Storytelling - skuteczne narzędzie marketingowe

Mateusz Zawiślak  PR 26.02.2018, przeczytano 364 razy

Storytelling od wielu lat jest wykorzystywany w strategiach marek. Pojawia się w przekazach reklamowych, jest obecny zarówno na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, a także w email marketingu. Większe firmy tworzą spoty reklamowe, które czasami przybierają formę mini serialu, śledzonego przez tysiące ludzi. I co najważniejsze - to działa. W świecie wszechobecnego natłoku reklam, storytelling to strategia, która znacznie się wyróżnia i przyciąga ludzi. Sprawdź czym ona jest i co świadczy o jej sile.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/storytelling---skuteczne-narzedzie-marketingowe,35579,artykul.html

Czym jest storytelling?

Storytelling to budowanie angażujących historii i opowieści, a następnie wykorzystywanie ich w marketingu. Odwołuje się on do wyobraźni oraz emocji odbiorcy i pokazuje mu ważne - z punktu widzenia danej firmy - wartości i idee. To znacznie bardziej wyrazisty przekaz niż zwykła reklama. Odpowiednio przygotowany jest w stanie zostać w pamięci odbiorcy na bardzo długo i jednoznacznie wzbudzić pozytywne skojarzenia z marką. Tym samym daje to możliwość zbudowania silnej więzi z konsumentem, który bardzo chętnie zobaczy kontynuację naszej historii. Nie da się ukryć, że storytelling to trudna sztuka. Wymaga kreatywności, a także odpowiedniego podejścia do odbiorcy. Dobra opowieść zapewni naszemu adresatowi całą gamę różnorodnych emocji, pobudzi jego wyobraźnie i na krótki moment przeniesie go do innego świata - świata wykreowanego przez naszą markę. Jak w takim razie stworzyć skuteczną i angażującą historię?

Storytelling - najważniejsze zasady

Emocje

To jeden z kluczowych elementów storytellingu. Historia musi zostać stworzona w taki sposób, aby jak najlepiej oddziaływać na emocje odbiorcy. Warto zapewnić mu odpowiednią dawkę radości i wzruszeń. Sprawić, że będzie utożsamiać się z wykreowanym przez nas bohaterem i oczekiwać finału jego historii. Nie bójmy się umieścić naszego konsumenta na huśtawce emocji - właśnie w ten sposób zapamięta nas i nasz przekaz!

Autentyczność

Historia, którą stworzymy musi być szczera i autentyczna. Nie możemy pozwolić, aby stała się wyłącznie marketingowym przekazem, napędzanym przez arkusze kalkulacyjne i słowa kluczowe niezbędne w seo copywritingu. Każda opowieść powinna posiadać swojego ducha, wzbudzać ciekawość - i co najważniejsze - zawierać odpowiednie przesłanie. Może to być jakaś idea, styl życia czy wartość, które pozwolą naszym konsumentom utożsamić się z naszą firmą. Koniecznie, aby było to wiarygodne i widoczne w podejmowanych przez naszą markę działaniach.

Długość

Warto odpowiednio zaplanować długość naszej historii. Z pewnością będzie się ona różniła w zależności od charakteru grupy docelowej. Z jednej strony nie powinna być za długa, tak aby uszanować czas odbiorców i nie ryzykować tym, że zrezygnują w połowie czytania. Z drugiej strony nie może być za krótka, gdyż odpowiednie tempo i budowanie narracji jest istotne, aby całość okazała się skuteczna. O najbardziej optymalnej długości najlepiej przekonamy się za pomocą metody prób i błędów.

Storytelling to warta uwagi strategia, która wykorzystana w odpowiedni sposób, może przyczynić się do napływu nowych, zaangażowanych w działalność naszej marki, klientów. Pamiętaj, że jeśli szukasz pomocy w tworzeniu ciekawych opowieści, możesz skontaktować się z agencją marketingową, która chętnie pomoże Ci stworzyć wyjątkową historię.

Źródło: Conture

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających
Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki...
Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji
Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w...
Marketing w formie drukowanej nie jest martwy
- W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość, twierdzi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.
Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
 
sobota 23.06.2018, 83 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone