logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych promuje europejskie standardy

  PR 12.10.2023, przeczytano 300 razy

SPR oraz 21 członków federacji CFP-E (Commercial Film Producers of Europe) podpisało „Universal Principles of Engagement” - uniwersalne zasady współpracy przy produkcji filmów reklamowych. SPR jest obecnie jedyną polską organizacją, należącą do tego międzynarodowego związku domów produkcyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stowarzyszenie-producentow-reklamowych-promuje-europejskie-standardy,401701,artykul.html

Universal Principles of Engagement” to zbiór wytycznych, uznawanych na całym świecie jako przejrzysty i uczciwy model biznesowy, składający się z 12 podstawowych zasad, które są dostępne jest na stronie internetowej CFP-E w zakładce Resources (także w języku polskim): https://www.cfp-e.com/wp-content/uploads/2023/09/SPR_Universal_Principles_of_Engagement.pdf. Dotyczą one min. realizacji celów klienta, warunków przetargów, warunków płatności, postanowień dotyczących odstąpienia od umowy, a także celów związanych z różnorodnością i środowiskiem. Dokument został wypracowany we współpracy z APA (Advertising Producers Association w Wielkiej Brytanii) i AICP (Association of Independent Commercial Producers w USA).

"Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej inicjatywy, która ma na celu poprawę warunków współpracy w naszej branży. Od lat dużo się o tym mówi w środowisku marketingowym i warto aby nasze stowarzyszenie włączyło się mocniej w ten dialog. Uważamy, że 12 prostych i uczciwych zasad, które wypracowaliśmy wspólnie z europejskim CFP-E, będą korzystne zarówno dla reklamodawców, agencji, jak i domów produkcyjnych, ponieważ zapewniają im jasne i sprawiedliwe zasady gry. Zasady te są również zgodne z naszymi wartościami i misją SPR, która polega na promowaniu profesjonalizmu, kreatywności i odpowiedzialności społecznej w produkcji reklamowej." - powiedziała prezeska SPR, Arleta Robinson.

Sygnatariusze „Universal Principles of Engagement” uważają, że poszanowanie 12 zasad jest niezbędne dla zapewnienia dobrych praktyk w sektorze, który jest coraz bardziej zróżnicowany i konkurencyjny. SPR zachęca wszystkich swoich członków i partnerów do zapoznania się z nimi i wykorzystywania ich w celu podnoszenia jakości produkcji filmów reklamowych w Polsce i na świecie.

Dokument „Universal Principles of Engagement” został dotychczas zaakceptowany i podpisany przez stowarzyszenia producentów z całego świata: AAFP (Austria); BCPB (Belgia); APRO (Brazylia) Commercial Film Producers (Cypr); APA (Czechy); Producentforeningen (Dania); CFP-E (Europa) APFP (Francja); PACT (Grecja); Georgian Film Cluster (Gruzja); APCP (Hiszpania); Commercial Producers (Irlandia); LAPA (Litwa) AMFI (Meksyk); Werbefilmproduzenten (Niemcy); SPR (Polska); Romanian Association of Advertising Producers (Rumunia); SAPA ( (Serbia); SLAP (Słowenia); Swissfilm Association (Szwajcaria); Film & TV Producenterna ( Szwecja); AICP (USA); HUNAPA (Węgry); APA (Wielka Brytania); CPA (Włochy).

Commercial Film Producers of Europe (CFP-E) to europejska federacja producentów filmów reklamowych. Członkami są krajowe stowarzyszenia reprezentujące producentów filmów reklamowych z 22 krajów europejskich.

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR) to obecnie najliczniejsza organizacja w Polsce, której celem jest reprezentowanie interesów szerokiego środowiska producentów filmów reklamowych oraz działanie w kierunku rozwiązywania problemów i wyzwań stojących przed branżą. SPR współpracuje blisko z innymi organizacjami branżowymi w Polsce i za granicą, m.in. ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR, KIPA, Związkiem Zawodowym Filmowców i CFP-E (Commercial Film Producers of Europe), co umożliwia budowanie synergii i wypracowywanie wspólnych standardów. Do Stowarzyszenia mogą przystąpić domy produkcyjne, które otrzymały rekomendację co najmniej dwóch aktualnych członków oraz podpisały zobowiązanie do przestrzegania statutu.

Pracami SPR kieruje 5 osobowy zarząd w składzie:

  • Arleta Robinson (Lucky Luciano Pictures) – prezeska
  • Tomek Dławichowski (Timecode Film Production) – wiceprezes
  • Jarek Gajewski (Lemon) - członek zarządu
  • Tomek Hryniszyn (Baltica Film) – wiceprezes
  • Magda Olak (Tank Production) – członkini zarządu

Źródło: Stowarzyszenie Producentów Reklamowych

www.sprfilm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Havas wprowadza strategię Converged
Agencja mediowa Havas, kluczowy partner biznesowy w zakresie zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych, ogłosiła wprowadzenie innowacyjnych zmian w obszarze strategii oraz inwestycji, aby odpowiedzieć na stale rosnące potrzeby klientów.
Endless profrekwencyjnie dla fundacji Alliance4Europe
Endless zrealizowała kampanię profrekwencyjną do Parlamentu Europejskiego na zlecenie fundacji Alliance4Europe. Agencja jest odpowiedzialna zarówno za ideę strategiczną, jak i kreatywną.
Makłowicz znów inspiruje w kampanii Browaru Fortuna
Trwa kampania piw marki Miłosław&Makłowicz ArcyIPA i premierowego ArcyLager z portfolio Browaru Fortuna. To seria współtworzona z Robertem Makłowiczem. Za realizację odpowiada agencja Pomarańcza.
Timecode: rebranding na 20-lecie
Dom produkcyjny Timecode Film Production świętuje w tym roku 20-lecie swojej działalności. Z okazji jubileuszu Timecode zaprezentował nowe logo i komunikację wizualną.
Akcjonariat pracowniczy w agencji Verbum
Notowana na giełdzie agencja MPL VERBUM SA wprowadza program, w ramach którego pracownicy będą mogli stać się współwłaścicielami firmy. Program ESOP (Employee Stock Option Plan) umożliwi im nabycie udziałów firmy na preferencyjnych warunkach, co jest elementem strategii wzmacniania motywacji i lojalności kluczowych członków zespołu. W ramach programu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764