logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu - komentarz Krzysztofa Bartnika z Imker

  PR 04.04.2025, przeczytano 782 razy
ilustracja

Dzisiaj działalność rozpoczęło Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu (SPIM) – organizacja, której celem jest profesjonalizacja branży twórców internetowych, dbanie o etyczne standardy i reprezentowanie interesów influencerów oraz agencji. W nawiązaniu do tego wydarzenia, publikujemy komentarz na temat aktualnej sytuacji i potrzeb w branży influencer marketingu Krzysztofa Bartnika z Imker, który od 10 lat wspiera twórców w budowaniu ich własnych biznesów i sprzedaży własnych produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stowarzyszenie-profesjonalistow-influencer-marketingu---komentarz-krzysztofa-bartnika-z-imker,408237,artykul.html

Z danych globalnych widać, że sektor ekonomii twórców rozwija się z ogromną prędkością. Według szacunków Goldman Sachs, jego wartość wynosi obecnie 250 miliardów dolarów, a w ciągu najbliższych dwóch lat ma się podwoić. Z przygotowywanego przez Imker corocznego raportu Ekonomia Twórców po polsku 2024 wynika, że już nawet 60 proc. polskich twórców generuje dochody w internecie, przy czym co czwarty może zarabiać ponad 10 tysięcy złotych miesięcznie. Dla jednej trzeciej twórców działalność w sieci stała się pełnoetatową pracą.

Tymczasem w niektórych zaułkach mediów społecznościowych ciągle panuje dziki Zachód. Brakuje usystematyzowania sposobów zarobkowania w internecie. Skoro branża dynamicznie się rozwija, warto zadbać o jej dalszą profesjonalizację – tak jak robią to organizacje w innych obszarach komunikacji, np. IAB czy SAR. Wypracowanie i nagłośnienie wśród twórców dobrych praktyk i standardów nie tylko ułatwi im prowadzenie działalności, ale także z pewnością polepszy wizerunek całej branży.

Równie istotne jest to, by organizacje branżowe uwzględniały perspektywę samych twórców, a nie tylko agencji czy managementów. Wiele osób działa samodzielnie, budując swoje marki i produkty bez zaplecza menedżerskiego. To oni powinni mieć realny wpływ na kształtowanie regulacji, które bezpośrednio ich dotyczą.

Źródło: Imker

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krótka forma, długie wrażenie – czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy
Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami,...
PR w erze AI: komunikacja, która łączy, a nie tylko informuje
Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę w komunikacji, autentyczność staje się nieodzownym elementem budowania zaufania do marki. Według raportu Global Communications Report, aż 87% specjalistów PR uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich praca będzie wyglądać zupełnie inaczej – z naciskiem na integrację...
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz
Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto...
Czy Europa zmieni podejście do ESG?
ESG, trzy litery, które w ostatnich latach zdecydowanie zmieniły myślenie o biznesie. Environmental, Social, Governance, trzy słowa, które kazały przedsiębiorcom zwrócić większą uwagę na wpływ ich działalności na ludzi i otoczenie. 2024, 2025, 2026, trzy lata, w ciągu których obowiązkiem raportowania działań w zakresie ESG miało zostać objętych co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764