logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce apeluje o pomoc rodzinom w kryzysie

  PR 07.09.2020, przeczytano 783 razy
ilustracjastrzałka

Zgodnie z danymi GUS-u, Ponad 71 tys. dzieci w Polsce wychowuje się w opiece zastępczej, a nie w rodzinach biologicznych. Co roku, niemal 9 tys. dzieci traci opiekę rodziców. Dla każdej z tych rodzin, dla każdego dziecka to osobisty dramat – sytuacja, która wpływa na całe późniejsze życie, a często pozostawia po sobie ogromną traumę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stowarzyszenie-sos-wioski-dzieciece-apeluje-o-pomoc-rodzinom-w-kryzysie,388337,artykul.html

Jak podkreślają eksperci SOS Wiosek Dziecięcych, z odpowiednim planem wsparcia, profesjonalną pomocą, wiele tych dramatycznych sytuacji można uniknąć. Właśnie dlatego Stowarzyszenie uruchomiło nową kampanię, w której podnosi tak ważny temat profilaktyki rozpadu rodziny. Celem akcji jest pomoc dzieciom objętym opieką programu „SOS Rodzinie”, którego założeniem jest zapewnienie kompleksowego wsparcia dla rodzin w najtrudniejszej sytuacji, których w czasach pandemii stale przybywa.

Kryzys dotyka najsłabszych

Bohaterką kampanii jest 8-letnia Zuzia. Po śmierci rodziców dziewczynka trafiła pod opiekę babci. W wyniku kryzysu związanego z światową pandemią ich sytuacja jest niezwykle trudna. Zuzia każdego dnia żyje w strachu o zdrowie babci i swoją przyszłość. Nie radzi sobie w szkole, prawie przestała odzywać się do rówieśników. Babcia nie wie jak długo jeszcze będzie mogła pełnić opiekę nad wnuczką, czy będzie potrafiła zapewnić jej poczucie bezpieczeństwa i stabilności, wspierać ją w szkolnych wyzwaniach, czy zdrowie pozwoli jej na powrót do pracy…

- Z podobnymi wyzwaniami mierzą się tysiące rodzin w naszym kraju. To właśnie w tych najsłabszych, najbardziej potrzebujących obecny kryzys uderzył najmocniej, pogłębiając problemy takie jak trudne warunki materialne, bezrobocie czy niewydolność wychowawcza. Dzieci takie jak Zuzia dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek narażone są na utratę opieki. Ze wsparciem ludzi wielkiego serca, naszych darczyńców, możemy je przed tym uchronić. Mamy wieloletnie doświadczenia w działaniach profilaktycznych, dlatego wiemy jak skutecznie pomagać rodzinom stojącym przed ryzykiem rozpadu. – mówi Barbara Rajkowska, Dyrektor Krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Aby pomagać każdego dnia

Kampania informuje o możliwości przekazywania regularnego wsparcia dla dzieci zagrożonych utratą opieki.

- Nasi regularni darczyńcy tworzą niezwykłą społeczność osób, które wspierając nasze działania, ramię w ramię walczą o lepszy los potrzebujących dzieci. Dzisiaj jest z nami już ponad 50 tys. Przyjaciół SOS! To również dzięki ich zaangażowaniu możemy pomagać dzieciom takim jak Zuzia każdego dnia w roku, planować z wyprzedzeniem nasze wsparcie i obejmować opieką kolejne rodziny. - mówi Katarzyna Olszewska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Aby dowiedzieć się jak chronić dzieci i ich rodziny przed dramatycznymi skutkami kryzysu wystarczy wysłać SMS o treści ZGODA pod numer 4777 (koszt sms zgodny z cennikiem twojego operatora). W odpowiedzi na SMS pracownicy Stowarzyszenia oddzwonią, aby opowiedzieć o możliwościach wsparcia. W ramach akcji uruchomiona została również specjalna strona na której można przekazać comiesięczną darowiznę. W podziękowaniu za regularną pomoc każdy darczyńca otrzyma imienny Dyplom Przyjaciela Dzieci.

Kampania obejmuje informacyjne spoty telewizyjne, działania online oraz reklamy prasowe. Informacyjny Serwis SMS uruchomiony został we współpracy z Integratorem Digital Virgo.

Źródło: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce

www.wioskisos.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764