logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce apeluje o pomoc rodzinom w kryzysie

  PR 07.09.2020, przeczytano 806 razy
ilustracjastrzałka

Zgodnie z danymi GUS-u, Ponad 71 tys. dzieci w Polsce wychowuje się w opiece zastępczej, a nie w rodzinach biologicznych. Co roku, niemal 9 tys. dzieci traci opiekę rodziców. Dla każdej z tych rodzin, dla każdego dziecka to osobisty dramat – sytuacja, która wpływa na całe późniejsze życie, a często pozostawia po sobie ogromną traumę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stowarzyszenie-sos-wioski-dzieciece-apeluje-o-pomoc-rodzinom-w-kryzysie,388337,artykul.html

Jak podkreślają eksperci SOS Wiosek Dziecięcych, z odpowiednim planem wsparcia, profesjonalną pomocą, wiele tych dramatycznych sytuacji można uniknąć. Właśnie dlatego Stowarzyszenie uruchomiło nową kampanię, w której podnosi tak ważny temat profilaktyki rozpadu rodziny. Celem akcji jest pomoc dzieciom objętym opieką programu „SOS Rodzinie”, którego założeniem jest zapewnienie kompleksowego wsparcia dla rodzin w najtrudniejszej sytuacji, których w czasach pandemii stale przybywa.

Kryzys dotyka najsłabszych

Bohaterką kampanii jest 8-letnia Zuzia. Po śmierci rodziców dziewczynka trafiła pod opiekę babci. W wyniku kryzysu związanego z światową pandemią ich sytuacja jest niezwykle trudna. Zuzia każdego dnia żyje w strachu o zdrowie babci i swoją przyszłość. Nie radzi sobie w szkole, prawie przestała odzywać się do rówieśników. Babcia nie wie jak długo jeszcze będzie mogła pełnić opiekę nad wnuczką, czy będzie potrafiła zapewnić jej poczucie bezpieczeństwa i stabilności, wspierać ją w szkolnych wyzwaniach, czy zdrowie pozwoli jej na powrót do pracy…

- Z podobnymi wyzwaniami mierzą się tysiące rodzin w naszym kraju. To właśnie w tych najsłabszych, najbardziej potrzebujących obecny kryzys uderzył najmocniej, pogłębiając problemy takie jak trudne warunki materialne, bezrobocie czy niewydolność wychowawcza. Dzieci takie jak Zuzia dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek narażone są na utratę opieki. Ze wsparciem ludzi wielkiego serca, naszych darczyńców, możemy je przed tym uchronić. Mamy wieloletnie doświadczenia w działaniach profilaktycznych, dlatego wiemy jak skutecznie pomagać rodzinom stojącym przed ryzykiem rozpadu. – mówi Barbara Rajkowska, Dyrektor Krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Aby pomagać każdego dnia

Kampania informuje o możliwości przekazywania regularnego wsparcia dla dzieci zagrożonych utratą opieki.

- Nasi regularni darczyńcy tworzą niezwykłą społeczność osób, które wspierając nasze działania, ramię w ramię walczą o lepszy los potrzebujących dzieci. Dzisiaj jest z nami już ponad 50 tys. Przyjaciół SOS! To również dzięki ich zaangażowaniu możemy pomagać dzieciom takim jak Zuzia każdego dnia w roku, planować z wyprzedzeniem nasze wsparcie i obejmować opieką kolejne rodziny. - mówi Katarzyna Olszewska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Aby dowiedzieć się jak chronić dzieci i ich rodziny przed dramatycznymi skutkami kryzysu wystarczy wysłać SMS o treści ZGODA pod numer 4777 (koszt sms zgodny z cennikiem twojego operatora). W odpowiedzi na SMS pracownicy Stowarzyszenia oddzwonią, aby opowiedzieć o możliwościach wsparcia. W ramach akcji uruchomiona została również specjalna strona na której można przekazać comiesięczną darowiznę. W podziękowaniu za regularną pomoc każdy darczyńca otrzyma imienny Dyplom Przyjaciela Dzieci.

Kampania obejmuje informacyjne spoty telewizyjne, działania online oraz reklamy prasowe. Informacyjny Serwis SMS uruchomiony został we współpracy z Integratorem Digital Virgo.

Źródło: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce

www.wioskisos.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Projekt „Fokus na Allure” w kampanii Peugeot E-3008
Agencja Leo Burnett Warszawa na zlecenie marki Peugeot zrealizowała projekt wokół kampanii wprowadzającej na rynek nowego elektrycznego SUV-a typu fastback „Next-Level” – Peugeot E-3008. Innowacyjny model promuje wirtualna galeria, prezentująca wynik współpracy marki Peugeot z wybitnymi fotografami.
Marka Tygryski stawia na multibranding
W poszukiwaniu jeszcze bardziej atrakcyjnych rozwiązań dla swoich Klientów, marka Tygryski specjalnie dla sieci sklepów Lidl przygotowała coś wyjątkowego! W ramach akcji multibrandingu razem z Grupą JuraPark, Tygryski o smaku toffi i miód malina pojawiły się na sklepowych półkach w nowych, większych opakowaniach. Lecz to nie wszystko… W...
Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji
Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8 zdjęć w 8 godzin, a tematykę tegorocznego konkursu poznają dopiero podczas startu. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich pasjonatów fotografii – zarówno amatorów i debiutantów,...
FoodCare na dłużej z Betclic 1 Liga
Foodcare przedłuża współpracę z Betclic 1 Liga. W ramach współpracy piłkarze pierwszoligowych klubów będą korzystać z wody Ostromecko oraz napojów izotonicznych 4MOVE. Marki z portfolio firmy będą obecne na stadionach oraz w kanałach digitalowych rozgrywek.
IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764