logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stratasys J55 zmienia podejście do kolorowego drukowania 3D

  PR 08.05.2020, przeczytano 416 razy
ilustracjastrzałka

Stratasys zaprezentował najnowszą drukarkę 3D w technologii PolyJet. Stratasys J55 łączy bezkonkurencyjne możliwości kolorowego drukowania 3D znane z zaawansowanych systemów serii J z kompaktową budową. Nowa maszyna jest przy tym trzy razy tańsza od najbardziej zaawansowanej drukarki 3D w technologii PolyJet, czyli modelu J850. Jakie jeszcze zalety ma premierowe urządzenie Stratasys?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stratasys-j55-zmienia-podejscie-do-kolorowego-drukowania-3d,386935,artykul.html

Przede wszystkim nowa drukarka 3D ma możliwość wytwarzania w pełnej gamie kolorów CMYK, a także z 1900 barw Pantone. Maszyna obsługuje materiały z rodziny VERO (Cyan, Magenta, Yellow, BlackPlus oraz PureWhite), które po zmieszaniu ze sobą w procesie druku dają różne barwy. Tak jak na innych drukarkach 3D z serii J, tak i w tym przypadku możemy uzyskać gradienty, tekstury, imitacje drewna czy skóry. Na drukarce możemy wykonać także w pełni transparentne wydruki imitujące szkło lub półprzezroczyste, kolorowe elementy, dzięki użyciu żywicy VeroClear. A to wszystko w jednym procesie druku, na jednym stole roboczym.

Nowością jest zastosowanie nieruchomej głowicy natryskującej materiał oraz obrotowej platformy roboczej. Do dyspozycji mamy łącznie do 1174 cm² powierzchni roboczej. Maksymalna wysokość modelu wynosi 190 mm, a maksymalna długość 435 mm. Możemy w ten sposób zadrukować, np: dwa prostopadłościany o wymiarach: 140 × 200 × 190 mm każdy lub pięć prostopadłościanów 10 × 10 × 190 mm.

Wprowadzono także inteligentny system naświetlania UV LED, który nie wymaga kalibracji, zachowuje efektywność utwardzania i oszczędza energię.

Przestrzeń na materiały eksploatacyjne może pomieścić 12 kartridży z materiałem budulcowym i podporowym. Drukarka używa rozpuszczalnego materiału podporowego SUP710, dzięki czemu skomplikowane geometrie nie są żadną przeszkodą.

Drukarka 3D została opracowana z myślą o biurach projektowych, agencjach kreatywnych oraz działach rozwoju produktu. Dla większej wygody pracy możemy wgrać plik CAD bezpośrednio do oprogramowania GrabCAD Print, które od niedawna obsługuje także pliki formacie 3MF.

Maszyna może być zainstalowana w biurze lub w pracowni projektowej. Umożliwiają to niewielkie wymiary drukarki, atrakcyjny design oraz cicha praca systemu. Producent zadbał również o bezpieczeństwo – maszyna jest podłączona do zewnętrznego oczyszczacza powietrza ProAero. Urządzenie filtruje powietrze z oparów i toksyn, które mogą wydobywać się podczas przetwarzania żywic.

Oprócz imponujących możliwości wytwarzania barwnych modeli w jednym procesie druku dużą zaletą jest także cena. J55 jest trzy razy tańszą maszyną od najbardziej zaawansowanej drukarki 3D z serii J – drukarki 3D Stratasys J850. W ten sposób producent udostępnia swoje najbardziej zaawansowane technologie także mniejszym agencjom i biurom projektowym.

ilustracjastrzałka

Źródło: CadXpert

www.cadxpert.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764