Polska firma z Poznania została wyróżniona w niezależnym plebiscycie Roślinnie Jemy w kategorii „Najlepsza roślinna strategia marketingowa 2021 rok”, zyskując tytuł „znakomitej roślinnej strategii marketingowej”. W ramach tej kategorii jury nagrodziło 3 marki. Pierwsze miejsce zajęły ex aequo dwie duże sieci handlowe - Lidl i Biedronka, i to do nich powędrowała nagroda główna, a z nią tytuł „najlepszej roślinnej strategii marketingowej” minionego roku.
Wyniki czwartej już edycji plebiscytu „Najlepszy Roślinny Produkt Roku” ogłoszono 10. lutego podczas uroczystej gali, która przybrała formę transmisji video online. Plebiscyt to wielkie wydarzenie na rynku roślinnych produktów, którego celem jest wyróżnienie w pełni roślinnych produktów, które zwróciły uwagę konsumentów w minionym roku kalendarzowym. Organizatorem plebiscytu jest Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ramach Kampanii RoślinnieJemy. Plebiscyt promuje roślinne produkty, aby zwiększyć ich udział w rynku spożywczym i wesprzeć ich demokratyzację co przyczyni się do zmniejszenia wykorzystania i spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego.
W tegorocznym plebiscycie producenci żywności i przedstawiciele gastronomii starali się o nagrody w sześciu kategoriach. Po raz pierwszy przyznano nagrodę w kategorii ”Najlepsza roślinna strategia marketingowa 2021 rok”. Nominowanych było osiem marek, tym bardziej cieszy fakt, że – głosem Kapituły – rodzima marka otrzymała wyróżnienie. Słowa uznania, na ręce dyrektora handlowego OneDayMore, Krzysztofa Ragana przekazał Marcin Otrębski, strategic partnership manager kampanii RoślinnieJemy.
Kryterium oceny stanowiły działania z obszaru komunikacyjno-marketingowego promocji produktów i dań roślinnych, które odznaczyły się wyjątkową kreatywnością, dotarły do licznego grona odbiorców i przyczyniły się do popularyzacji bardziej roślinnego odżywiania.
Jury w składzie, Magdalena Krukowska (dziennikarka Forbes Polska i jedna z inicjatorek Kongresu Odpowiedzialnego Kapitału), Joanna Jesierska (Creative Head w Publicis Worldwide Polska, jurorka konkursu Papaya Young Directors), Paulina Ciok (RoślinnieJemy, odpowiadająca za oprawę graficzną kampanii Roślinnie Jemy, wspierająca marki w budowaniu komunikacji wizualnej wokół produktu) zgodnie przyznało, że wybór nie należał do prostych, z uwagi na to, że wszystkie dominowane kampanie cechowała ogromna różnorodność poruszanych obszarów.
Wyróżniając OneDayMore zwrócono uwagę na prostotę przekazu kampanii, która towarzyszyła wprowadzeniu na rynek roślinnych zamienników mięsa na bazie grochu i jej prośrodowiskowy charakter edukacyjny. Spot promujący Roślinne Kiełbaski, Burgery, Mielone i Klopsiki w kreatywny sposób pokazuje, że ograniczenie spożycia mięsa na rzecz roślinnych alternatyw to wyraz świadomości zdrowotnej i środowiskowej. Wiodącym motywem spotu reklamowego jest ziarnko zielonego grochu, przyjmujące rozmiary kuli ziemskiej i stanowiące główny składnik smakowitych zamienników mięsa OneDayMore. Na tej kanwie marka zaprezentowała ideę, jaka przyświecała jej przy tworzeniu roślinnych produktów – zjedz coś dobrego, zrób coś dobrego (dla planety).
Działania promocyjne obejmowały reklamę telewizyjną oraz kampanię reklamową w Internecie. Za zakup mediów, strategię, kreacje i realizację kampanii we wszystkich kanałach odpowiada GPD Agency.
Źródło: OneDayMore