logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości

  PR 02.11.2021, przeczytano 468 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z raportu sporządzonego na zlecenie Stowarzyszenia Branży Eventowej, w 2020 roku aż 26,9% zrzeszonych przedsiębiorców musiało zawiesić swoją działalność. Tymczasem eventy stanowią dziś konkretne narzędzie biznesowe. Firmy, które specjalizują się w ich organizacji, odgrywają więc coraz większe znaczenie. Są wśród nich takie, które potrafią pozyskiwać 1500 zapytań rocznie w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. Na czym więc powinna się opierać strategia marketingowa firmy z branży eventowej?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/strategia-marketingowa-firmy-z-branzy-eventowej-w-postcovidowej-rzeczywistosci,393617,artykul.html

Kiedyś organizowanie wydarzeń firmowych traktowano jako zbędny wydatek. Dziś event jest narzędziem niezbędnym w budowaniu długofalowych więzi i właściwej komunikacji marketingowej. Stanowi przy tym ważne narzędzie promocji, wsparcia sprzedaży oraz wzmocnienia wizerunku marki. Pojawił się także dodatkowy aspekt - problemy z rekrutacją. Jak wynika z badania „Niedobór talentów”, opracowanego przez ManpowerGroup, 81% polskich pracodawców ma trudności ze znalezieniem nowych pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami. Te problemy sprawiają, że firmy zaczynają interesować się obszarem employer brandingu i szukać sposobów na zatrzymanie talentów i  przyciągnięcie nowych. Jednym z nich jest organizowanie dla pracowników imprez integracyjnych czy team buildingowych. I to jest szansa dla branży eventowej. Jednak czy każdy potrafi ją wykorzystać?

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – w czym tkwi źródło przewagi konkurencyjnej?

- Event to spotkanie marki z konsumentem, którego celem jest wygenerowanie określonych emocji. – objaśnia Sebastian Kopiej, Wiceprezes Zarządu Dworu Korona Karkonoszy,  miejsca specjalizującego się w organizacji imprez szytych na miarę, i Prezes Zarządu agencji PR Commplace. Dlatego ważne, by emocje stanowiły także ważny element strategii marketingowej firmy z branży eventowej. - Każdy event przygotowywany jest z niemalże chirurgiczną precyzją jeżeli chodzi o planowanie i budżetowanie. Ma bardzo jasno sprecyzowane cele oraz założenia związane ze zwrotem z inwestycji. Ważne, by każdy z tych elementów stanowił źródło naszej przewagi konkurencyjnej, ujętej w planie strategicznym. – doradza ekspert.

O jeden krok do przodu

Właściwie opracowana strategia marketingowa firmy z branży eventowej musi zakładać nieustającą obserwację światowych trendów. Otoczenie rozwija się niezwykle szybko, a prognozowanie trendów, a nawet samo podążanie za nimi stanowi nie lada wyzwanie. Każdego dnia pojawiają się nowe narzędzia, które mogą stanowić ciekawy wyróżnik organizowanych przez nas eventów. - Szerokie profilowanie demograficzne. Dywersyfikacja oferty. Ścieżki klienta online i offline - to jedne z nich. – wymienia Sebastian Kopiej - Współczesny klient potrzebuje dokładnego zrozumienia jego potrzeb, zbudowania zaufania i trwałej relacji oraz komunikacji prostym językiem korzyści. – zauważa Sebastian Kopiej. Oprócz klientów korporacyjnych i biznesowych coraz bardziej znaczącą grupę zleceniodawców zaczynają tworzyć jednostki samorządu terytorialnego. - Ważne, by strategia marketingowa firmy z branży eventowej obejmowała także ich potrzeby i specyfikę działalności. Bo o ile w przypadku firm i korporacji najbardziej „martwym okresem” są wakacje, to właśnie wtedy miasta i regiony intensyfikują swoje działania promocyjne w zakresie event marketingu. – zdradza ekspert z Commplace.

Strategia marketingowa firmy organizującej wesela

Jednym z najbardziej wyjątkowych eventów jest wesele. Z punktu widzenia organizatora, przygotowania do ślubu wymagają sporo pracy i zaangażowania. Każda młoda para chce, aby ta uroczystość była wyjątkowa, idealna i zgodna z zamierzeniami. Ponieważ planowanie wesela obejmuje szereg różnego rodzaju aktywności, strategia marketingowa firmy organizującej wesela powinna podkreślać owo kompleksowe podejście. - Krok po kroku podpowiadamy jak podpisywać umowy z zespołem czy fotografem. Doradzamy co się sprawdza podczas wesela. Tłumaczymy po co są suflerzy weselni. Zdradzamy jakich tortów nie lubią goście weselni oraz przekazujemy Parze Młodej wiele innych, cennych informacji. – wylicza Katarzyna Bemsz, Kierownik Działu Sprzedaży w Dworze Korona Karkonoszy, gdzie w ciągu roku pozyskuje się 1500 zapytań w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. - Każda Młoda Para otrzymuje również listę rekomendowanych zespołów, DJ-ów, fotografów, ciastkarni, fryzjerów, stylistów, oraz naszego doradcę od spraw trudnych i beznadziejnych, czyli Wedding Plannera. – dodaje ekspertka.

Profesjonalna firma organizująca wesela potrafi zrealizować nawet najbardziej szalone pomysły Młodej Pary. - Konstruując strategią marketingową należy skupić się na wszystkim, czego oczekuje klient, a jednocześnie głównie akcenty oprzeć na ofercie, która wyróżnia nas spośród konkurencji. – podpowiada Sebastian Kopiej.

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – najciekawsze rozwiązania

Żyjemy w dwóch światach – online i offline. Kilka lat temu szturmem do branży wtargnęły eventy wykorzystujące tzw. rozszerzoną rzeczywistość. Takie rozwiązania nie tylko zwiększają zaangażowanie uczestników, ale także wzmacniają doznania związane z kontaktem z danym przekazem. Dzięki VR nie tylko „dotykamy” tego, co jest dla nas niedostępne, ale wręcz przeżywamy konkretne doświadczenie, reagując na nieznane dotąd bodźce. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić spotkania z człowiekiem twarzą w twarz. - Trudno się zgodzić z twierdzeniami, że ludzie „pokochali” spotkania online. Tego typu wydarzenia to raczej próba znalezienia jakiejkolwiek alternatywy wobec panujących obostrzeń. – zauważa Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy. Były oczywiście odważne i często udane próby cyfrowego odtworzenia różnego typu wydarzeń. Ale w większość z nich była jedynie bladym substytutem atmosfery, jaką udaje się stworzyć tylko podczas spotkań „na żywo”.  Dlatego te firmy eventowe, które będą w stanie dostrzec nadchodzące trendy i wyprzedzić je, odniosą największy sukces.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najważniejsze trendy w druku 3D na 2022
Przerwane łańcuchy dostaw w ostatnich latach dla wielu firm były ogromnym wyzwaniem –  szczęśliwie druk 3D może pomóc tę sytuację rozwiązać. Co więcej, w  czasach coraz większej troski o środowisko druk 3D staje się  jednym z ważnych narzędzi, które pomagają zadbać o minimalizację zużycia zasobów naturalnych i obniżenie emisji...
Globalny dostawca danych Dun & Bradstreet wskazuje, że w poł. września 2021 r. w Polsce liczba zarejestrowanych e-sklepów wyniosła 51 tys. – to wzrost o niemal 14% w stosunku do końcówki 2020 r. Wiele z nich wykorzystuje landing pages jako dodatkowe narzędzie wspierające codzienne działania marketingowe. Przy ich tworzeniu zdarzają się jednak błędy,...
Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?
Budowanie strategii komunikacji w 2022 roku powinno być ściśle dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Z danych PwC wynika, że ponad 1/3 młodych ludzi zamierza na stałe pracować zdalnie, co stanowi wyzwanie dla marek[1]. Pracownicy nie boję się również zmiany miejsca pracy. W jaki sposób dotrzeć do konsumenta? Jakie narzędzia dobrać? I jak zatrzymać...
Marketing usług – jak sprzedać to, czego nie da się dotknąć?
Usługi – tuż obok przemysłu i rolnictwa – stanowią jeden z głównych filarów polskiej gospodarki. W tym sektorze pracuje blisko 60 proc. Polaków[1]. Nie dziwi fakt, że marketing usług odgrywa ogromną rolę. Obecnie polska gospodarka wchodzi w fazę ożywienia, a szacuje się, że usługi będą się rozwijać. To efekt zakończenia...
Na co zwrócić uwagę w 2022 roku, aby przyciągnąć e-klienta?
Pod koniec 2021 r. całkowita liczba paczkomatów najpopularniejszej firmy wykorzystującej tego typu usługi wyniosła 17 968, co oznacza wzrost o 62 proc. r/r. Ten wynik obrazuje w jakim tempie rozwijał się sektor e-commerce w 2021 roku. Przed branżą stoją kolejne szanse na wzrosty – takim czynnikiem może być zjawisko social commerce. Pomimo zwiększającej się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764