logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Strefa Studenta 2018 pod patronatem Signs.pl

   01.01.2019, przeczytano 737 razy
ilustracjastrzałka
Opakowanie na draże i bakalie - praca z zeszłorocznej edycji konkursu proj. Krystyna Nowakowska

Strefa Studenta” to konkurs kierowany do młodych projektantów z pasją tworzenia. Dzięki udziałowi w konkursie uczestnicy mają szansę rozpocząć swoją karierę w samym sercu branży opakowań, czyli na Targach Packaging Innovations. To niepowtarzalna szansa na nawiązanie pierwszych kontaktów biznesowych i pozyskaniu poważnych zawodowych zleceń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/strefa-studenta-2018-pod-patronatem-signs.pl,380648,artykul.html

Nowa formuła

Każde opakowanie jest projektowane przez specjalistów z zakresu kilku dziedzin, odpowiadając na potrzeby zarówno wizualne, jak i użytkowe. Dlatego 8. edycja konkursu po raz pierwszy zostanie rozstrzygnięta w 3 kategoriach konkursowych:

  • Kategoria Wrażenie - Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.

  • Kategoria Funkcjonalność i Forma - Nie tylko wygląd ma znaczenie! W tej kategorii oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.

  • Kategoria Szata Graficzna - Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.

Dzięki nowej formule, udział w konkursie to szansa na zwycięstwo zarówno dla designerów, projektantów, technologów oraz grafików. Uczestnicy konkursu mogą zatem zgłaszać swoje projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu.

Zadanie konkursowe

Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.

Konkurs podzielony zostanie na 2 etapy:

I etap

Stwórz projekt, wypełnij formularz zgłoszeniowy i prześlij go na adres strefastudenta(at)targi.krakow.pl*. Prace konkursowe można zgłaszać do 25 lutego 2019 r. do godziny 12:00.

Zgłoszone prace zostaną ocenione przez profesjonalne Jury, w skład którego wejdą autorytety środowiska oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej oraz graficznej.

Z każdej kategorii zostanie wyłonionych 5 prac do finałowego etapu konkursu. Lista nominowanych prac zostanie podana na naszej stronie internetowej www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” już 8 marca 2019 r.

II etap

Autorzy nominowanych prac zostaną zaproszeni na finał konkursu, który odbędzie się 2 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa podczas 11. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w specjalnie stworzonej strefie wystawienniczej.

Uczestnicy konkursu podczas 2-minutowych prezentacji będą mieli szanse zaprezentować prototypy swoich prac, opowiedzieć o nich Jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji uczestników wyłonią zwycięskie prace w każdej z 3 kategorii.

Wszyscy autorzy projektów nominowanych do II etapu, przez 2 dni trwania targów będą mogli prezentować swoje prace ponad 5 tysiącom branżowych zwiedzających w specjalnie przygotowanej strefie. To niezastąpiona okazja do nawiązania kontaktów biznesowych i pozyskaniu pierwszych zawodowych zleceń.

Nagrody

  • Każdy z Laureatów 3 kategorii konkursowych zdobędzie nagrodę pieniężną w kwocie 1200 zł brutto (pomniejszone o podatek dochodowy)

  • Organizator konkursu zamieści informację o zwycięskich pracach w specjalnie przygotowanym mailingu, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

  • Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „Opakowanie” – wiodącym tytule na polskim rynku opakowań.

Konkurs objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

www.packaginginnovations.pl

Dodatkowe informacje:

* W Konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań. Uczestnicy konkursu muszą posiadać status studenta.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764