logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…

  PR 21.08.2019, przeczytano 455 razy

Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle nie pojawić się w Google - ostrzega firma hostingowa Linuxpl.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/strona-nie-dziala-na-urzadzeniach-mobilnych-w-google-raczej-sie-juz-nie-pojawi%E2%80%A6,383654,artykul.html

Indeksowanie stron przez Google w oparciu o „Mobile First Index” działa wprawdzie już od marca 2018 roku, ale do tej pory bot Google’a najpierw określał, czy dla witryny korzystniejsze będzie zaindeksowanie jej wersji desktopowej, czy też mobilnej. Od lipca br. dla wszystkich nowych witryn bot z automatu indeksuje wyłącznie wersję mobilną przyjmując, że każda nowa strona w internecie musi ją mieć.

Czy muszę zrobić nową stronę?

- Zmiana dotyczy wyłącznie witryn, na które bot Google’a natyka się po raz pierwszy, czyli np. wszystkich udostępnianych pod nowymi domenami. Dlatego tak ważne jest tworzenie stron i sklepów internetowych w wersjach responsywnych, czyli takich, które działają równie dobrze zarówno na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na smartfonach – mówi Artur Pajkert z Linuxpl.com.

Według przedstawiciela Linuxpl zmiana wprowadzona przez Google wynika z faktu, że prawie wszystkie nowe strony internetowe są już obecnie przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych. Stworzenie takiej strony ułatwia szereg popularnych narzędzi, jak np. system Wordpress czy Joomla.

- Nie potrzebujesz nowej strony www, jeśli obecna prawidłowo wczytuje się na urządzeniach mobilnych. Google wciąż będzie też wysyłać ostrzeżenia - przez Google Search Console - dla webmasterów, których strony nie wczytują się prawidłowo w urządzeniu mobilnym – wyjaśnia Artur Pajkert.

Co to jest responsywność strony?

Responsywność to zdolność strony www do dopasowania się do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dotyczy to zachowania czytelności, odpowiedniego układu bloków, czcionek, przycisków itp. To, co jest w pełni czytelne na komputerze stacjonarnym, powinno się też wyświetlić np. w telefonie. Wyzwanie polega na tym, że proporcje i wielkość ekranu w różnych urządzeniach są różne.

Dlatego – mówiąc w uproszczeniu – strona powinna „rozplanować” wszystkie elementy, tak jak będzie to najlepsze dla użytkownika. Np. na ekranie komputera trzy produkty mogą być pokazane obok siebie, ale w telefonie powinny być już pokazane jeden pod drugim.

- Witrynę przy pomocy np. Wordpressa można stworzyć w ciągu kilku godzin i to bez specjalistycznej wiedzy. Większość nowych motywów zapewnia dziś responsywność od razu. Do łatwego uruchomienia strony i zapewnienia sprawnego działania wystarczy z kolei wybrać odpowiedni pakiet od firmy hostingowej. Przykładowo my oferujemy tego typu pakiety w wersji  dedykowanej właśnie dla witryn opartych o Wordpress’a czy sklepów działających na PrestaShop. Potrafią one przyśpieszyć ich działanie nawet kilkunastokrotnie w porównaniu do standardowej oferty – mówi Artur Pajkert.

Zdaniem przedstawiciela Linuxpl, zmiana w sposobie indeksowania nowych stron przez Google to naturalna konsekwencja wcześniejszej polityki tej firmy, której celem jest zachęcenie właścicieli stron do tworzenia wersji mobilnych.

Mobile first – nie ma odwrotu

Obecnie już około połowa wszystkich istniejących witryn została zaindeksowana w oparciu o mechanizm „mobile first”. Pozostałe witryny mają jeszcze najwyżej kilka lat na stworzenie poprawnych wersji mobilnych. Potem „Mobile First Index” zostanie zastosowany dla wszystkich witryn. Strony, które nie zdążą się dostosować, albo w ogóle znikną z wyników wyszukiwania Google, albo ich pozycja tam będzie systematycznie obniżana – przewiduje Linuxpl.

Według danych firmy Hootsuite, obecnie z internetu na urządzeniach mobilnych korzysta już 5,112 miliardów użytkowników na świecie. Łączna liczba wszystkich użytkowników internetu to 7,677 miliardów. Z kolei w Polsce w styczniu br. było 30,07 miliona użytkowników internetu, a na jednego mieszkańca Polski przypadało 1,33 karty SIM! Z mediów społecznościowych na urządzeniach mobilnych korzystało 16 milionów Polaków.

Źródło: Linuxpl.com

www.linuxpl.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Właśnie przeglądam sobie strony różnych agencji reklamowych i naszła mnie myśl. Czemu AGENCJE REKLAMOWE!!! Które teoretycznie powinny świecić przykładem jeśli chodzi o reklamę mają tak tragiczne strony internetowe. Tragiczne bo inaczej tego nazwać się nie da. Rozumiem, że brak kasy bo branża nie przędzie tak dobrze jak w latach 90-tych ale przecież strona to podstawa i na to musi być kasa bo nie będzie nowych klientów. Osobiście znam parę sposobów jak mieć w pełni profesjonalną stronę nie kupując jej.
Ale NIE, co poniektórzy mają strony pamiętające Gierka. Na Joomli, od lat nie aktualizowane, z wstawkami flash których już nikt nie widzi oprócz nich samych. No i ta nieszczęsna responsywność a raczej jej brak. Na rynku zostają pomału tylko Ci którzy umieli się znaleźć w nowej, cyfrowej rzeczywistości.

avatar użytkownika
,

Rzeczywiście tak bywa, ale to dotyczy szerzej problemu reklamowania się agencji reklamowych i dbania o wizerunek. A raczej braku takiej reklamy i dbałości. Obserwujemy to choćby u nas, gdzie z wielu dostępnych narzędzi pozwalających na prezentację i promowanie oferty korzysta niewielu kolegów z branży - jeśli już, są to większe agencje albo dostawcy.   

avatar użytkownika
,

Heheh. Mają w zupie www bo robota jest do zrobienia....jaki gość...magiczna rola swojego www już nie działa. Wielu wystarczy zbuk a inni mają już tylu klientów że odmawiają nowym. Po wuj wydawać kasę na nowy lay, swoją drogą zrobiony wg mody np na sigle scroll więc taki sam jak milion innych

avatar użytkownika
,

Po co? No - może po to by np. móc podnieść ceny? Każdy pewnie nie raz słyszał z ust klientów buńczuczne zapewnienia, że "ja nie muszę się reklamować". Wzbudza to raczej politowanie niż respekt...  

avatar użytkownika
,

no nie rób jaj . znam wiele firm z branży które nie potrzebują politowania ani respektu . roboty mają w wuj i śmiech na takie teksty ogarnia   

avatar użytkownika
,

Skoro wszyscy mają w wuj roboty i nie potrzebują ani politowania ani respektu to kto sprzedaje banery za grosze na allegro? Los desperados, czy los hardcoros?  

avatar użytkownika
,

no własnie tacy , albo , jak pisało w wątku - dla komentarzy czy coś ... moje znajome firmy nie bawią się w allegro...  

avatar użytkownika
,

Zatem zgodzisz się że desperaci, którzy dożynają się na wzajem zabijając cenami mogliby skorzystać z takich narzędzi jak reklama aby popracować nad zwiększeniem popytu na własne usługi, zyskując w ten sposób szansę na zwiększenie cen do ludzkiego poziomu?  

avatar użytkownika
,

ale do tego trzeba mieć inna mentalność , www do tego niepotrzebne jest ...  

avatar użytkownika
,

Czyli jedni nie korzystają z dobrodziejstw posiadania sprawnej marketingowo strony internetowej bo nie muszą, a inni - bo nie mogą. To właściwie wyczerpuje całe spektrum. Internet umarł.  

avatar użytkownika
,

ależ nie , służy innym celom ... zapewne są tacy którzy bez ww nie funkcjonują w taki sposób jak opisałeś ale nie wszyscy   

avatar użytkownika
,

Mówimy o dobrodziejstwach marketingowych. Kwestionujesz istnienie lub dostępność takowych. I chyba szerzej - wygląda na to że kwestionujesz w ogóle sens inwestowania w promocję i reklamę, bo z tego co piszesz to albo nie jest to potrzebne, albo trzeba mieć specjalne kwalifikacje mentalne aby z takich inwestycji móc skorzystać. Taka diagnoza dotyczy tylko branży reklamowej, czy ma bardziej uniwersalny charakter?  

avatar użytkownika
,

raczej mam na myśli zasięgi . np hurtownia budowlana , nawet duża , o dużych obrotach , ma w dupie jakieś www , fejsbuki instagramy itd...natomiast niewielka nawet firma działająca w branzy IT lub ecommerce może nie moc funkcjonować bez tego - aczkolwiek nie musi . może mieć odpowiednio silne portfolio klientów i całe lata obsługiwać kilku kluczowych , kompletnie nie pozyskując nowych   

avatar użytkownika
,

Ano właśnie - czyli jednak są tacy, którzy na obecności w necie nie tylko mogą zyskać, ale wręcz ufundowali na tym biznes.   

brak ikonki
,

A to nie jest tak, że www czy ładne logo jest tak naprawdę ozdobą naszego wizerunku? Że robimy ładny layout, żeby być dobrze odebranym i żeby klient się komfortowo czuł? Żeby nie mówił, że u tego januszexa biere te DROŻSZE banery po 3.50 zł? Wizerunek chyba powinien być naszą wizytówką, a nie to czy ktoś ma czas czy nie bo ma w ujj dużo roboty i "no ni mom czasu na jakieś lajałty, u mnie ino robota się liczy"  

avatar użytkownika
,

Chodzi o to że jednym to jest potrzebne bardziej, innym mniej. Generalizowanie że każdy musi inwestować we własną stronę jest tak samo od czapy jak twierdzenie że "magiczna rola www już nie działa".  

Najnowsze w tym dziale

Tak uśmiech, jak i grymas, to niewerbalne sposoby komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność odszyfrowania tego, co oznaczają, to prawie jak czytanie w myślach. Już niedługo taki dar posiądzie biznes. Według firm analitycznych, sektor światowej gospodarki zajmujący się automatycznym rozpoznawaniem emocji już w 2021 osiągnie wartość 40 mld USD, a zaledwie 3 lata później...
Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za...
Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej
Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam...
Adidasy, aspiryna czy pampersy to przykłady nazw, dawniej wyłącznie własnych, które dziś znaczą więcej niż kiedyś. Słowem adidasy możemy nazwać każde buty sportowe, aspiryna to po prostu lek na przeziębienie i grypę, a pampers znaczy tyle, co jednorazowa pieluszka. Niektóre z tych słów już zupełnie przestały być kojarzone z nazwą marki lub produktu, a...
Marketing u dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż nieruchomości
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764