logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…

  PR 21.08.2019, przeczytano 307 razy

Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle nie pojawić się w Google - ostrzega firma hostingowa Linuxpl.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/strona-nie-dziala-na-urzadzeniach-mobilnych-w-google-raczej-sie-juz-nie-pojawi%E2%80%A6,383654,artykul.html

Indeksowanie stron przez Google w oparciu o „Mobile First Index” działa wprawdzie już od marca 2018 roku, ale do tej pory bot Google’a najpierw określał, czy dla witryny korzystniejsze będzie zaindeksowanie jej wersji desktopowej, czy też mobilnej. Od lipca br. dla wszystkich nowych witryn bot z automatu indeksuje wyłącznie wersję mobilną przyjmując, że każda nowa strona w internecie musi ją mieć.

Czy muszę zrobić nową stronę?

- Zmiana dotyczy wyłącznie witryn, na które bot Google’a natyka się po raz pierwszy, czyli np. wszystkich udostępnianych pod nowymi domenami. Dlatego tak ważne jest tworzenie stron i sklepów internetowych w wersjach responsywnych, czyli takich, które działają równie dobrze zarówno na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na smartfonach – mówi Artur Pajkert z Linuxpl.com.

Według przedstawiciela Linuxpl zmiana wprowadzona przez Google wynika z faktu, że prawie wszystkie nowe strony internetowe są już obecnie przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych. Stworzenie takiej strony ułatwia szereg popularnych narzędzi, jak np. system Wordpress czy Joomla.

- Nie potrzebujesz nowej strony www, jeśli obecna prawidłowo wczytuje się na urządzeniach mobilnych. Google wciąż będzie też wysyłać ostrzeżenia - przez Google Search Console - dla webmasterów, których strony nie wczytują się prawidłowo w urządzeniu mobilnym – wyjaśnia Artur Pajkert.

Co to jest responsywność strony?

Responsywność to zdolność strony www do dopasowania się do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dotyczy to zachowania czytelności, odpowiedniego układu bloków, czcionek, przycisków itp. To, co jest w pełni czytelne na komputerze stacjonarnym, powinno się też wyświetlić np. w telefonie. Wyzwanie polega na tym, że proporcje i wielkość ekranu w różnych urządzeniach są różne.

Dlatego – mówiąc w uproszczeniu – strona powinna „rozplanować” wszystkie elementy, tak jak będzie to najlepsze dla użytkownika. Np. na ekranie komputera trzy produkty mogą być pokazane obok siebie, ale w telefonie powinny być już pokazane jeden pod drugim.

- Witrynę przy pomocy np. Wordpressa można stworzyć w ciągu kilku godzin i to bez specjalistycznej wiedzy. Większość nowych motywów zapewnia dziś responsywność od razu. Do łatwego uruchomienia strony i zapewnienia sprawnego działania wystarczy z kolei wybrać odpowiedni pakiet od firmy hostingowej. Przykładowo my oferujemy tego typu pakiety w wersji  dedykowanej właśnie dla witryn opartych o Wordpress’a czy sklepów działających na PrestaShop. Potrafią one przyśpieszyć ich działanie nawet kilkunastokrotnie w porównaniu do standardowej oferty – mówi Artur Pajkert.

Zdaniem przedstawiciela Linuxpl, zmiana w sposobie indeksowania nowych stron przez Google to naturalna konsekwencja wcześniejszej polityki tej firmy, której celem jest zachęcenie właścicieli stron do tworzenia wersji mobilnych.

Mobile first – nie ma odwrotu

Obecnie już około połowa wszystkich istniejących witryn została zaindeksowana w oparciu o mechanizm „mobile first”. Pozostałe witryny mają jeszcze najwyżej kilka lat na stworzenie poprawnych wersji mobilnych. Potem „Mobile First Index” zostanie zastosowany dla wszystkich witryn. Strony, które nie zdążą się dostosować, albo w ogóle znikną z wyników wyszukiwania Google, albo ich pozycja tam będzie systematycznie obniżana – przewiduje Linuxpl.

Według danych firmy Hootsuite, obecnie z internetu na urządzeniach mobilnych korzysta już 5,112 miliardów użytkowników na świecie. Łączna liczba wszystkich użytkowników internetu to 7,677 miliardów. Z kolei w Polsce w styczniu br. było 30,07 miliona użytkowników internetu, a na jednego mieszkańca Polski przypadało 1,33 karty SIM! Z mediów społecznościowych na urządzeniach mobilnych korzystało 16 milionów Polaków.

Źródło: Linuxpl.com

www.linuxpl.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Właśnie przeglądam sobie strony różnych agencji reklamowych i naszła mnie myśl. Czemu AGENCJE REKLAMOWE!!! Które teoretycznie powinny świecić przykładem jeśli chodzi o reklamę mają tak tragiczne strony internetowe. Tragiczne bo inaczej tego nazwać się nie da. Rozumiem, że brak kasy bo branża nie przędzie tak dobrze jak w latach 90-tych ale przecież strona to podstawa i na to musi być kasa bo nie będzie nowych klientów. Osobiście znam parę sposobów jak mieć w pełni profesjonalną stronę nie kupując jej.
Ale NIE, co poniektórzy mają strony pamiętające Gierka. Na Joomli, od lat nie aktualizowane, z wstawkami flash których już nikt nie widzi oprócz nich samych. No i ta nieszczęsna responsywność a raczej jej brak. Na rynku zostają pomału tylko Ci którzy umieli się znaleźć w nowej, cyfrowej rzeczywistości.

avatar użytkownika
,

Rzeczywiście tak bywa, ale to dotyczy szerzej problemu reklamowania się agencji reklamowych i dbania o wizerunek. A raczej braku takiej reklamy i dbałości. Obserwujemy to choćby u nas, gdzie z wielu dostępnych narzędzi pozwalających na prezentację i promowanie oferty korzysta niewielu kolegów z branży - jeśli już, są to większe agencje albo dostawcy.   

avatar użytkownika
,

Heheh. Mają w zupie www bo robota jest do zrobienia....jaki gość...magiczna rola swojego www już nie działa. Wielu wystarczy zbuk a inni mają już tylu klientów że odmawiają nowym. Po wuj wydawać kasę na nowy lay, swoją drogą zrobiony wg mody np na sigle scroll więc taki sam jak milion innych

avatar użytkownika
,

Po co? No - może po to by np. móc podnieść ceny? Każdy pewnie nie raz słyszał z ust klientów buńczuczne zapewnienia, że "ja nie muszę się reklamować". Wzbudza to raczej politowanie niż respekt...  

avatar użytkownika
,

no nie rób jaj . znam wiele firm z branży które nie potrzebują politowania ani respektu . roboty mają w wuj i śmiech na takie teksty ogarnia   

avatar użytkownika
,

Skoro wszyscy mają w wuj roboty i nie potrzebują ani politowania ani respektu to kto sprzedaje banery za grosze na allegro? Los desperados, czy los hardcoros?  

avatar użytkownika
,

no własnie tacy , albo , jak pisało w wątku - dla komentarzy czy coś ... moje znajome firmy nie bawią się w allegro...  

avatar użytkownika
,

Zatem zgodzisz się że desperaci, którzy dożynają się na wzajem zabijając cenami mogliby skorzystać z takich narzędzi jak reklama aby popracować nad zwiększeniem popytu na własne usługi, zyskując w ten sposób szansę na zwiększenie cen do ludzkiego poziomu?  

avatar użytkownika
,

ale do tego trzeba mieć inna mentalność , www do tego niepotrzebne jest ...  

avatar użytkownika
,

Czyli jedni nie korzystają z dobrodziejstw posiadania sprawnej marketingowo strony internetowej bo nie muszą, a inni - bo nie mogą. To właściwie wyczerpuje całe spektrum. Internet umarł.  

Najnowsze w tym dziale

Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
Marketing referencyjny - nowy i tani sposób na zwiększenie sprzedaży
Chip Bell stwierdził kiedyś, że „Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale ZMUSZĄ swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą”. Środki przymusu nie muszą być jednak drastyczne, a twoja firma może wręcz „bezboleśnie” i w tani sposób zwiększyć sprzedaż. Wystarczy wykorzystać jedno nowe narzędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764