logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Strony dla rodziców z przewagą kobiet

  PR 29.05.2023, przeczytano 734 razy

To kobiety są głównymi czytelniczkami stron o rodzicielstwie – wynika z analizy danych z badania Mediapanel, przygotowanej przez Gemius i PBI. Internautki nie tylko stanowią większość użytkowników serwisów i aplikacji parentingowych, ale również spędzają na nich więcej czasu. Liderem kategorii „Rodzicielstwo” jest edziecko.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/strony-dla-rodzicow-z-przewaga-kobiet,400178,artykul.html

Analizie poddano strony i aplikacje z kategorii „Rodzicielstwo” w kwietniu 2023.

Jak wynika z danych, aż 63% wszystkich użytkowników stron z treściami dla rodziców stanowią kobiety. W tej grupie obserwujemy też nadreprezentację względem populacji – wskaźnik Affinity Index wynosi w ich przypadku 124,4 - podczas gdy w grupie mężczyzn mamy do czynienia z niedoreprezentacją (AI na poziomie 74,8). Internautki spędzają też na stronach z omawianej kategorii niemal dwukrotnie więcej czasu (8m i 48s) niż internauci (4m 54s). Do kobiet należy też aż 72% wszystkich odsłon wykonanych na stronach o rodzicielstwie.

ilustracjastrzałka

Więcej matek małych dzieci

Jedną ze zmiennych demograficznych, ujętych w badaniu Mediapanel, jest informacja na temat posiadania dzieci, a także ich wieku. Sprawdziliśmy, jak kształtuje się zainteresowanie treściami parentingowymi wśród internautek, które zadeklarowały posiadanie dzieci. Okazało się, że największą nadreprezentację odnotowaliśmy w grupie matek maluchów do 3 roku życia (Affinity Index wynoszący 142,2) oraz dzieci w wieku przedszkolnym (AI na poziomie 146,2). Wśród matek starszych dzieci również mamy do czynienia z nadreprezentacją w stosunku do populacji, jednak nie jest ona już tak znacząca. Kobiety, które zadeklarowały posiadanie dzieci, spędzały w kwietniu na przeglądaniu treści o rodzicielstwie średnio niemal 8 minut.

ilustracjastrzałka

Analiza struktury internautów przeglądających strony i aplikacje z kategorii „Rodzicielstwo” – tym razem już bez podziału na płeć – wskazuje, że najbardziej zainteresowane tego typu treściami są osoby w wieku pomiędzy 30 a 44 rokiem życia. Stanowią one łącznie 32% użytkowników stron i aplikacji parentingowych. W ich przypadku obserwujemy również nadreprezentację względem populacji: AI na poziomie 121,4 dla osób w wieku 30-34, 116,7 dla tych w wieku 35-39 oraz 117,2 w przypadku 40-44-latków.

ilustracjastrzałka

Wśród portali parentingowych dominują dwaj gracze – edziecko.pl oraz parenting.pl. Każdy z nich odwiedziło w kwietniu ponad 6 mln osób, docierając tym samym do ponad 20% internautów. Kolejna w zestawieniu strona – mjakmama24.pl – odnotowała w badanym miesiącu 1,8 mln realnych użytkowników (6% zasięgu). Czas, jaki przeciętny internauta spędzał w kwietniu na wymienionych stronach wyniósł 4m 14s w przypadku edziecko.pl oraz 4m 22s dla parenting.pl. Trzecią pozycję pod względem ATS zajęła strona mamotoja.pl, na której użytkownicy spędzali średnio 3m i 38s.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764