logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Strony kin i serwisów biletowych ze wzrostem popularności

  PR 28.05.2021, przeczytano 330 razy

Stopniowe znoszenie obostrzeń gospodarczych w Polsce oznacza, że Polacy mogą od połowy miesiąca korzystać z gastronomii, a od 21 maja – z oferty kulturalnej kin czy teatrów. Czy zmiana ta wpłynęła na sposób korzystania z internetu? Z analizy Gemius wynika, że jak najbardziej!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/strony-kin-i-serwisow-biletowych-ze-wzrostem-popularnosci,391667,artykul.html

Zgodnie z rządowym harmonogramem luzowania obostrzeń, od 21 maja możliwe jest uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, takich jak przedstawienia teatralne, koncerty w filharmonii czy seanse kinowe. Sprawdziliśmy oglądalność dzienną serwisów z kategorii funkcjonalnej „rozrywka”, w ramach której zagregowane są strony m.in. popularnych sieci kinowych. Okazało się, że w przeddzień planowego otwarcia kin, nie tylko więcej niż zwykle osób odwiedziło serwisy z omawianej kategorii, ale też generowały one na nich więcej odsłon.

REAL USERS

ilustracjastrzałka

ODSŁONY

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, strony z kategorii funkcjonalnej „firmowe – rozrywka”; 26.04 – 23.05; RU, Views

Ponieważ kategoria ta zawiera nie tylko strony kin, przyjrzeliśmy się, w jaki sposób kształtował się ruch na witrynach konkretnych sieci multipleksów: Multikina, Heliosa i Cinema City. Warto zaznaczyć, że z trzech omawianych sieci jedynie Helios otworzył się dla widzów 21 maja. Pozostałe dwie sieci zrobią to dopiero w najbliższy weekend - 28 maja.

Jak wynika z danych, Cinema City oraz Helios zanotowały skok liczby RU i odsłon 20 maja. W przypadku pierwszej z wymienionych sieci liczba internautów była tego dnia niemal 15-krotnie wyższa niż średnia w pozostałe dni w analizowanym okresie. Helios zanotował natomiast rekordową zwyżkę liczby odsłon – była ona ponad 6-krotnie wyższa niż średnio w pozostałe dni. Również Multikino przyciągnęło pod koniec maja więcej internautów na swoje strony, jednak w tym przypadku wzrost jest mniej widoczny i nastąpił z jednodniowym opóźnieniem względem pozostałych sieci. Można wnioskować, że widzowie wszystkich trzech kin sprawdzali w tym czasie dostępny repertuar lub chcieli dokonać zakupu biletów.

REAL USERS

ilustracjastrzałka

ODSŁONY

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, multikino.pl, cinema-city.pl, helios.pl; 26.04 – 23.05; RU, Views

Rozrywka to jednak nie tylko kino, ale również koncerty czy spektakle, a bilety często trafiają do użytkowników za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm, takich jak ebilet.pl czy eventim.pl. Jak więc wyglądał w analizowanym okresie ruch na stronach sklepów online sprzedających bilety?

Podobnie jak miało to miejsce na stronach z kategorii „rozrywka” oraz na witrynach poszczególnych kin, również w tym przypadku obserwujemy skokowy wzrost liczby internautów. Liczba odsłon wahała się na przestrzeni miesiąca, jednak po 21 maja ustabilizowała się na poziomie sięgającym pół miliona.

REAL USERS

ilustracjastrzałka

ODSŁONY

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, strony z kategorii funkcjonalnej „e-commerce – sklepy - bilety”; 26.04 – 23.05; RU, Views

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Według raportu specjalnego „Biura Reklamy 2021”, realizowanego przez Kantar Polska na zlecenie redakcji magazynu „Media Marketing Polska”, Biuro Reklamy Ringier Axel Springer Polska zdobyło pierwsze miejsce i tytuł „Biura Reklamy Internetowej Roku” oraz wyróżnienie w kategorii „Biura Reklamy Prasowej. Dzienniki”.
„Paszporty wolności” - nowa inicjatywa Telewizji Polskiej
„Paszporty wolności” to wyjątkowy projekt Zarządu Telewizji Polskiej, którego celem jest przywrócenie pamięci i zasłużonego miejsca w historii jej nieznanym bohaterom, dla których patriotyzm, odwaga i prawda były jedynym słusznym wyborem w czasach walki z systemem komunistycznym w powojennej Polsce.
Wśród 7 prac nominowanych w kategorii Reportaż audio do tegorocznych nagród Grand Press znalazł się cykl „Piecza” dziennikarza Radia TOK FM Michała Janczury.
Kody QR na antenie TVN24
TVN24 wprowadziła przy wybranych programach pojawiające się na ekranach kody QR. Po zeskanowaniu, kod przekierowuje widza do portalu tvn24.pl, bezpośrednio do powiązanego z emitowanym materiałem artykułu. Kod QR pojawia się podczas najważniejszych i najciekawszych informacji czy reportaży z kraju i ze świata. Do tej pory największą popularności cieszyły się wiadomości o...
W raporcie „Biura Reklamy 2021” przygotowanym przez branżowy magazyn „Media&Marketing Polska” Grupa Wyborcza - zespół sprzedaży Wyborcza.pl i „Gazety Wyborczej” zdobył nagrodę specjalną oraz tytuł „Speca od cyfryzacji”. Tandem Media otrzymał wyróżnienie za oferowanie atrakcyjnych formatów i rozwiązań, a AMS został doceniony za wyznaczanie ekologicznych trendów w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764