logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stu urzędników skarbowych w paryskiej siedzibie Google'a. Skutki optymalizacji?

   25.05.2016, przeczytano 553 razy

Policjanci i urzędnicy skarbowi przeszukali we wtorek paryską siedzibę Google'a w ramach wstępnego dochodzenia w sprawie oszustw podatkowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stu-urzednikow-skarbowych-w-paryskiej-siedzibie-google-a.-skutki-optymalizacji,28686,artykul.html

Źródła zbliżone do śledztwa podały, że francuski fiskus domaga się zapłacenia 1,6 mld euro zaległych podatków.

Służby prasowe Google France oświadczyły w komunikacie, że działają zgodnie z francuskim prawem i w pełni współpracują z władzami, by odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Media podały, że do siedziby firmy w centrum Paryża weszło rano ok. setki urzędników skarbowych.

Google, podobnie jak inne internetowe giganty amerykańskie Facebook i Amazon są regularnie od lat oskarżane o unikane płacenia podatków zarówno w USA jak i w Europie, dzięki wybieraniu siedzib w krajach o korzystnych rozwiązaniach podatkowych. Następnie przeprowadzają szereg operacji między swoimi oddziałami, które mają skutkować mniejszą kwotą podatków do zapłacenia. Nazywa się to optymalizacją podatkową.

Źródło: CSI PAP / Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764