logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studenci dziennikarstwa Uniwersytetu SWPS w Onecie

  PR 04.05.2020, przeczytano 360 razy

W ramach akcji „Kierunek: dziennikarstwo” studenci pierwszego roku dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS – jeszcze przed epidemią – ruszyli w Polskę, by odnaleźć historie, które dają do myślenia. Na stronie głównej Onetu można się zapoznać z 11 materiałami przygotowanymi przez studentów Uniwersytetu SWPS – wywiadami, materiałami wideo oraz reportażami. W ciągu ostatnich trzech dni treści prezentowane w ramach akcji „Kierunek: dziennikarstwo” odnotowały 600 tys. odsłon (dane: Google Analytics).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studenci-dziennikarstwa-uniwersytetu-swps-w-onecie,386869,artykul.html

–  Wyzwaniem dla nich było odnaleźć takie historie, które zmieniają świat na lepszy. Chciałem, by studenci odwiedzali fundacje, organizacje pożytku publicznego albo po prostu ludzi na co dzień robiących coś dobrego dla innych. Bo właśnie po to m.in. jest dziennikarstwo – ono ma wpływać na świat. Zmieniać go, szukać w nim sensu, sprawiać, by stawał się bardziej sprawiedliwy – mówi Janusz Schwertner, dziennikarz Onetu, pomysłodawca akcji i ich wykładowca.  – Przyznaję, że wiele ich prac pozytywnie mnie zaskoczyło. Są wśród nich całkiem nieźle zmontowane filmy wideo, dobrze napisane reportaże, a także wywiady z osobami publicznymi, takimi jak Anja Rubik czy Marianna Janczarska. Naprawdę świetnie sobie poradzili. Na I roku studiów dziennikarskich zaliczają debiut w Onecie. Dla mnie najważniejsze jest to, że jest w nich dużo pasji, a to czyni ich idealnymi kandydatami do pracy w tym zawodzie. Pasja, uczciwość wobec Czytelników, odpowiedzialność za słowo – to wszystko jest w ich w reportażach – mówi Schwertner.

–  Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie jako kierunek studiów od kilku lat współpracuje z redakcją Onet.pl w zakresie dydaktyki oraz meritum programu przedmiotów odnoszących się do dziennikarstwa internetowego oraz narzędzi pracy nowoczesnego dziennikarza. Akcja „Kierunek: dziennikarstwo” jest jednym z owoców tej współpracy – stanowi rezultat zajęć prowadzonych przez red. Janusza Schwertnera, których uczestnikami byli nasi studenci. Nazwa akcji ma zatem co najmniej dwa znaczenia: mówi o sposobie działania, ale też o tym, że działanie to jest wynikiem pracy na uczelni, połączenia akademii z praktyką, które jest hasłem studiów dziennikarskich jako kierunku – mówi prof. Barbara Głębicka-Giza kierownik Katedry Dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS.

Współpraca Ringier Axel Springer Polska z Uniwersytetem SWPS trwa od 4 lat. Dziennikarze Wydawnictwa rozpoczynali od prowadzenia zajęć dla studentów dziennikarstwa i przedmiotu Dziennikarstwo internetowe, zarówno w Warszawie jak i we Wrocławiu. Po roku nawiązano stałą współpracę, której efektem są studia podyplomowe na kierunku DIGITAL MEDIA prowadzone już trzeci rok w ramach projektu edukacyjnego Digital Media Campus. Każdego roku organizowany jest dzień otwarty dla studentów DMC Day, gdzie są prezentowane zagadnienia dla przyszłych dziennikarzy od debat nt. kondycji dziennikarstwa, poprzez SEO, Inforgrafiki, czy Storytelling.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764