logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studenci o Strefie Studenta: Czy warto startować w konkursie?

   10.11.2015, przeczytano 1565 razy
ilustracja

Na początek warto zadać sobie pytanie, ile razy mieliśmy ochotę wziąć udział w jakimś konkursie, ale w ostatniej chwili zrezygnowaliśmy, ponieważ pojawiły się obawy, że może pojawić się ktoś lepszy od nas lub zabrakło nam wiary we własne możliwości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studenci-o-strefie-studenta%3A-czy-warto-startowac-w-konkursie,26517,artykul.html

Strefa Studenta organizowana podczas Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w EXPO XXI w Warszawie udowadnia, iż w marzenia należy wierzyć i z uporem dążyć do celu. Organizatorzy postanowili sprawdzić, co dzieje się w życiu zawodowym uczestników poprzednich edycji. Zanim jednak o tym, warto przypomnieć na czym polega sam konkurs.

Konkurs kierowany jest do młodych projektantów, którzy nie boją się wyzwań i będąc jeszcze na studiach chcą zadbać o swoją przyszłą karierę. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie opakowania. Nie ważny jest materiał, z którego wykonany jest prototyp, ważny jest pomysł. Oceny dokonują zarówno internauci, jak i profesjonaliści. Najciekawsze prace prezentowane są w specjalnej strefie na samych targach. Warto dodać, że podczas minionej edycji wystawa gościła 170 wystawców, a udział w niej wzięło 4 000 zwiedzających z kraju i zagranicy, co tylko podkreśla globalny zasięg wydarzenia i szanse jakie stwarza ono młodym ludziom.

Podczas targów studenci mają możliwość konfrontacji swoich pomysłów z wymagającym okiem profesjonalistów. Godziny rozmów ze specjalistami z branży, inspirujące spotkania, możliwość zaprezentowania swoich projektów – to wszystko, co zyskać mogą ci, którzy odważą się „rozpakować swój pomysł”.

Jak twierdzi Marta Kawecka, finalistka II edycji Strefy Studenta - „Na targach, w których uczestniczyłam poznałam firmę OXION, z którą współpracowałam przez pewien czas projektując butelki, etykiety i opakowania dla alkoholi Stock Polska. Następnie podjęłam współpracę z firmą Famous Brands Distriubution projektując dla nich flakony i opakowania perfum oraz z łódzkim raperem dla którego projektowałam okładkę nowego albumu. Równolegle projektuję oczywiście typowy produkt przemysłowy, a jeśli chodzi o rynek opakowań - w ostatnich dniach zgłosiła się do mnie firma z sektora opakowań medycznych, która dowiedziała się o mojej osobie z jednej z pokonkursowych publikacji.”

Igor Ziółkowski, student Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi tak wspomina IV edycję Strefę Studenta „Jestem bardzo zadowolony z targów Packaging Innovations. Zdobyłem dużo nowych kontaktów i poszerzyłem horyzonty. Uważam, że Strefa Studenta wypadła wspaniale na tle całego wydarzenia i jest bardzo ważnym elementem Targów. Dzięki niej, polscy oraz zagraniczni przedsiębiorcy mają możliwość poznania przyszłych projektantów oraz ich pomysłów. Jest to obopólna korzyść. Chętnie wziąłbym udział w Targach kolejny raz.”

Podczas minionych edycji studenci zaskakiwali kreatywnym podejściem do tematu, a wśród prezentowanych prac pojawiło się między innymi opakowanie „Pingwin-witaminowy przyjaciel” autorstwa Magdaleny Witkowicz absolwentki Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi, które w następstwie zakwalifikowało się do finału prestiżowego konkursu Pro Carton Young Designers Award 2014, organizowanego przez współpracujące z targami Stowarzyszenie ProCarton. Dzięki temu opakowanie w szybkim czasie znalazło się na drodze do podbicia Italii.

Targi mają międzynarodowy charakter, dzięki czemu studenci mają okazję zaprezentować swoje opakowania wśród zagranicznych Wystawców i gości targów. Alicja Wańczak tak wspomina Strefę Studenta „Po targach opakowań Packaging Innovations, w których brałam udział w  2013 roku udało mi się nawiązać współpracę z moskiewską firmą kosmetyczną. Niedawno realizowałam projekt internetowych banerów reklamowych dla jednej z polskich firm kosmetycznych oferujących kosmetyki na bazie naturalnych składników ziołowych. Jako młody projektant-student podejmuję się bardzo różnych działań. Każdy nowy temat, zadanie, zlecenie, przedsięwzięcie, wzbogaca mój warsztat projektowy, pozwala na zdobycie nowych doświadczeń i poszerzenie działalności.” 

Jakimi pomysłami zaskoczą nas jeszcze studenci? Tego dowiemy się już w kwietniu podczas 8. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.

Organizatorzy czekają na zgłoszenia. Szczegóły na www.packaginginnovations.pl w zakładce Strefa Studenta.

Konkurs objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764