logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studenci WUM uczą rówieśników zasad zdrowego odżywiania

  PR 28.10.2021, przeczytano 567 razy

Zdrowie odżywianie to nie jest dziedzina, którą przeciętny student lubi najbardziej. Brakuje mu nie tylko motywacji, ale i wiedzy o tym, jak prawidłowo komponować posiłki. Często jest też (błędnie) przekonany, że aby to robić, trzeba mieć dużo czasu i pieniędzy [1]. Studentki dietetyki Wydziału Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, postanowiły obalić ten mit. Włącz żywienie do dziedziny to autorska kampania edukacyjna skierowana do studentów kierunków technicznych. Inicjatywa jest jednym z projektów realizowanych przez Wydział Nauk o Zdrowiu WUM i agencję PR Hub.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studenci-wum-ucza-rowiesnikow-zasad-zdrowego-odzywiania,393560,artykul.html

Zdrowe posiłki to lepsze wyniki w nauce

Skierowana do studentów uczelni technicznych kampania Włącz żywienie do dziedziny pokazuje, jak duże znaczenie ma właściwa dieta dla codziennego funkcjonowania młodego człowieka.

- Od dwóch lat PR Hub wraz z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prowadzi projekty z dziedziny naukowo-badawczej. Wyniki badań [2] ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu realizowanego z grupą studentek potwierdziły, że większość ankietowanych ma ograniczoną wiedzę w zakresie żywienia, a zdrowe odżywianie kojarzy im się z czymś nieistotnym, czasochłonnym i kosztownym. Problem ten dotyczy w szczególności studentów uczelni technicznych, których odpowiedzi w przeprowadzonym badaniu były najmniej spójne z zasadami zdrowego żywienia. Właśnie dlatego jednym z głównych założeń kampanii jest zmiana spojrzenia studentów na zdrowy styl życia – mówi Emilia Hahn, CEO PR Hub.

Działania realizowane są w duchu evidence-based medicine, co oznacza, że przekazywane informacje oparte są na rzetelnych i wiarygodnych danych naukowych.

- Edukacja w zakresie zdrowego odżywiania jest niezwykle ważna na każdym etapie naszego życia. Większość kampanii zwraca uwagę na zdrowe odżywianie dzieci, młodzieży, osób starszych czy chorujących na choroby przewlekłe. W tym samym czasie mało kto zwraca uwagę na zachowania żywieniowe wśród studentów, którzy wkraczają w dorosłe życie, zmieniając swoje dotychczasowe otoczenie. Pogodzenie prawidłowego odżywiania wraz z intensywnym czasem nauki, pracy i rozwiniętego życia towarzyskiego może okazać się dla nich wyzwaniem. Dodatkowo studenci, ze względu na swoją obecność w mediach społecznościowych są narażeni na tak zwane fake newsy. Może być im trudniej odnaleźć się w gąszczu informacyjnym i rozpoznać prawdziwe informacje dotyczące zdrowego odżywiania, dlatego wraz z organizatorkami projektu wychodzimy im naprzeciw i przekazujemy rzetelne informacje oparte na najnowszych badaniach naukowych. Organizatorki projektu są również studentkami, dlatego najlepiej wiedzą czego potrzebują ich rówieśnicy i z jakimi problemami związanymi z żywieniem mogą się zmagać – mówi dr. hab. n. o zdr. Mariusz Panczyk – opiekun kampanii oraz adiunkt w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego

W socialach kampania już działa

Działania skierowane do studentów prowadzone są od maja 2021 r. za pomocą profili w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook) oraz poprzez bezpośrednią promocję ze wsparciem Samorządów Studenckich i Studenckich Kół Naukowych. Na rok akademicki 2021/2022 zaplanowane zostały szersze działania edukacyjne skierowane bezpośrednio do studentów, w tym cykle webinarów. Planowana jest również współpraca z twórcami internetowymi docierającymi do studentów kierunków technicznych oraz pozycjonowanie ekspertów w mediach. Na Instagramie i Facebooku kampanii odbędą się konkursy, w których do wygrania będą między innymi indywidualne konsultacje dietetyczne z organizatorkami projektu.

Ekspercka wiedza w przystępnej formie

Ekspertami merytorycznymi są dr Alicja Kucharska oraz dr inż. Beata Sińska z Zakładu Żywienia Człowieka WUM. Projekt realizowany jest przez studentki dietetyki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, pod opieką dr. hab. n. o zdr. Mariusza Panczyka – adiunkta w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz przedstawicielek agencji PR Hub, które udzielają doradztwa w zakresie działań komunikacyjnych na bazie wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu komunikacji branży spożywczej i żywieniowej.

O kampanii

Włącz żywienie do dziedziny to autorska kampania edukacyjna skierowana do studentów kierunków technicznych. Inicjatywa jest jednym z projektów realizowanych przez Wydział Nauk o Zdrowiu WUM i Agencję PR Hub w ramach współpracy w zakresie działalności naukowo-badawczej, którą z ramienia agencji zainicjowała Emila Hahn, CEO PR Hub. Organizatorzy chcą przekonać studentów, że „włączenie żywienia do dziedziny”, czyli wdrożenie w swoje życie zasad zdrowego odżywiania, to dobra droga do osiągania sukcesów – zarówno tych uczelnianych, jak i zdrowotnych.

Źródło: PR Hub

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie sondażowe dotyczące sposobu żywienia studentów zrealizowane przez agencję PR HUB oraz Wydział Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w lutym 2020r., grupa 1 392 studentów uczelni wyższych z całej Polski.
[2] Ibidem.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764