logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studenci WUM uczą rówieśników zasad zdrowego odżywiania

  PR 28.10.2021, przeczytano 327 razy

Zdrowie odżywianie to nie jest dziedzina, którą przeciętny student lubi najbardziej. Brakuje mu nie tylko motywacji, ale i wiedzy o tym, jak prawidłowo komponować posiłki. Często jest też (błędnie) przekonany, że aby to robić, trzeba mieć dużo czasu i pieniędzy [1]. Studentki dietetyki Wydziału Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, postanowiły obalić ten mit. Włącz żywienie do dziedziny to autorska kampania edukacyjna skierowana do studentów kierunków technicznych. Inicjatywa jest jednym z projektów realizowanych przez Wydział Nauk o Zdrowiu WUM i agencję PR Hub.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studenci-wum-ucza-rowiesnikow-zasad-zdrowego-odzywiania,393560,artykul.html

Zdrowe posiłki to lepsze wyniki w nauce

Skierowana do studentów uczelni technicznych kampania Włącz żywienie do dziedziny pokazuje, jak duże znaczenie ma właściwa dieta dla codziennego funkcjonowania młodego człowieka.

- Od dwóch lat PR Hub wraz z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prowadzi projekty z dziedziny naukowo-badawczej. Wyniki badań [2] ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu realizowanego z grupą studentek potwierdziły, że większość ankietowanych ma ograniczoną wiedzę w zakresie żywienia, a zdrowe odżywianie kojarzy im się z czymś nieistotnym, czasochłonnym i kosztownym. Problem ten dotyczy w szczególności studentów uczelni technicznych, których odpowiedzi w przeprowadzonym badaniu były najmniej spójne z zasadami zdrowego żywienia. Właśnie dlatego jednym z głównych założeń kampanii jest zmiana spojrzenia studentów na zdrowy styl życia – mówi Emilia Hahn, CEO PR Hub.

Działania realizowane są w duchu evidence-based medicine, co oznacza, że przekazywane informacje oparte są na rzetelnych i wiarygodnych danych naukowych.

- Edukacja w zakresie zdrowego odżywiania jest niezwykle ważna na każdym etapie naszego życia. Większość kampanii zwraca uwagę na zdrowe odżywianie dzieci, młodzieży, osób starszych czy chorujących na choroby przewlekłe. W tym samym czasie mało kto zwraca uwagę na zachowania żywieniowe wśród studentów, którzy wkraczają w dorosłe życie, zmieniając swoje dotychczasowe otoczenie. Pogodzenie prawidłowego odżywiania wraz z intensywnym czasem nauki, pracy i rozwiniętego życia towarzyskiego może okazać się dla nich wyzwaniem. Dodatkowo studenci, ze względu na swoją obecność w mediach społecznościowych są narażeni na tak zwane fake newsy. Może być im trudniej odnaleźć się w gąszczu informacyjnym i rozpoznać prawdziwe informacje dotyczące zdrowego odżywiania, dlatego wraz z organizatorkami projektu wychodzimy im naprzeciw i przekazujemy rzetelne informacje oparte na najnowszych badaniach naukowych. Organizatorki projektu są również studentkami, dlatego najlepiej wiedzą czego potrzebują ich rówieśnicy i z jakimi problemami związanymi z żywieniem mogą się zmagać – mówi dr. hab. n. o zdr. Mariusz Panczyk – opiekun kampanii oraz adiunkt w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego

W socialach kampania już działa

Działania skierowane do studentów prowadzone są od maja 2021 r. za pomocą profili w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook) oraz poprzez bezpośrednią promocję ze wsparciem Samorządów Studenckich i Studenckich Kół Naukowych. Na rok akademicki 2021/2022 zaplanowane zostały szersze działania edukacyjne skierowane bezpośrednio do studentów, w tym cykle webinarów. Planowana jest również współpraca z twórcami internetowymi docierającymi do studentów kierunków technicznych oraz pozycjonowanie ekspertów w mediach. Na Instagramie i Facebooku kampanii odbędą się konkursy, w których do wygrania będą między innymi indywidualne konsultacje dietetyczne z organizatorkami projektu.

Ekspercka wiedza w przystępnej formie

Ekspertami merytorycznymi są dr Alicja Kucharska oraz dr inż. Beata Sińska z Zakładu Żywienia Człowieka WUM. Projekt realizowany jest przez studentki dietetyki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, pod opieką dr. hab. n. o zdr. Mariusza Panczyka – adiunkta w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz przedstawicielek agencji PR Hub, które udzielają doradztwa w zakresie działań komunikacyjnych na bazie wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu komunikacji branży spożywczej i żywieniowej.

O kampanii

Włącz żywienie do dziedziny to autorska kampania edukacyjna skierowana do studentów kierunków technicznych. Inicjatywa jest jednym z projektów realizowanych przez Wydział Nauk o Zdrowiu WUM i Agencję PR Hub w ramach współpracy w zakresie działalności naukowo-badawczej, którą z ramienia agencji zainicjowała Emila Hahn, CEO PR Hub. Organizatorzy chcą przekonać studentów, że „włączenie żywienia do dziedziny”, czyli wdrożenie w swoje życie zasad zdrowego odżywiania, to dobra droga do osiągania sukcesów – zarówno tych uczelnianych, jak i zdrowotnych.

Źródło: PR Hub

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie sondażowe dotyczące sposobu żywienia studentów zrealizowane przez agencję PR HUB oraz Wydział Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w lutym 2020r., grupa 1 392 studentów uczelni wyższych z całej Polski.
[2] Ibidem.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Specjalna aplikacja rozpoznaje frustrację u użytkownika strony internetowej
Sztuczna inteligencja i machine learning pomagają przeanalizować zachowania klientów odwiedzających strony internetowe firm, głównie e-sklepów, i wskazać, w których momentach tej wizyty pojawiła się frustracja. Polski start-up rozwija aplikację, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje tę technologię i już po kilku minutach działania wskazuje...
Oferteo.pl rozpoczyna rebranding
Oferteo SA – właściciel wiodącej internetowej platformy dla usług Oferteo.pl, w grudniu ubiegłego roku rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej swojej marki. W następstwie tego powstało nowe logo, które symbolizuje ideę działalności Oferteo polegającą na łączeniu ze sobą̨ interesów dwóch podmiotów: zleceniodawców oraz...
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logotypem
Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX? Nie trzeba wprawnego oka, by zauważyć, że zamiast pojedynczego logotypu projektanci zastosowali duże, rozstrzelone litery tworzące napis LEXUS. Do tej zmiany warto się przyzwyczaić. Marka żegna się częściowo ze swoim logotypem, a napis na klapie bagażnika pojawi się w kolejnych, nadchodzących modelach. To nie koniec...
Nowy rzecznik prasowy Poczty Polskiej
Poczta Polska ogłosiła zmiany, jakie wprowadziła w obszarze komunikacji i marketingu z początkiem bieżącego roku. Nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej został Daniel Witowski. Justyna Siwek, która dotychczas pełniła tę funkcję, zostaje w spółce. Będzie odpowiadać za połączony Dział Komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej.
Zenith, agencja mediowa należąca do Publicis Groupe, rozpoczęła współpracę z Animex Foods i odpowiada od początku roku 2022 za strategię komunikacji mediowej, planowanie oraz zakup mediów dla marek: Krakus, Berlinki i Morliny.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764