logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studenckie eksperymenty na arena Design

  PR 11.02.2015, przeczytano 630 razy
ilustracjastrzałka

Zamaskują się, zasmakują w czekoladowym druku 3D, nauczą robota pisać i rysować – to między innymi zaprezentują studenci School of Form podczas 7. edycji arena DESIGN. Wynik studenckich eksperymentów materiałowych i technologicznych będzie można obejrzeć w dniach 17-20 lutego 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przy ul. Głogowskiej 14 (pawilon 5) w Poznaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studenckie-eksperymenty-na-arena-design,23907,artykul.html

„Materials. New era.” to hasło przewodnie tegorocznej edycji arena DESIGN. – Poszukiwanie nowych rozwiązań, używanie znanych materiałów w nowy sposób lub przetwarzanie ich przy pomocy nowych narzędzi to obecnie bardzo ważne podejście w projektowaniu. Prace naszych studentów prezentowane na „Arenie” doskonale wpisują się w tę tematykę – mówi Agnieszka Jacobson-Cielecka, dyrektor programowa School of Form i szef specjalności Domestic Design. – To, że można drukować w 3D to już wiedzą wszyscy, ale z pewnością nie dla wszystkich oczywistym jest drukowanie w tej technologii z użyciem czekolady – wskazuje. 

Studenci School of Form zaprezentują wystawę „Maska”, której kuratorem jest Oskar Zięta, szef specjalności Industrial Design w School of Form. Sam temat „Maska” przywodzi na myśl wiele znaczeń i interpretacji zarówno na poziomie funkcjonalnym, jak i społecznym. Wystawa stanowi zapis procesu badawczego oraz eksperymentów formalnych i materiałowych. – Studenci II i III roku w trakcie procesu projektowego, realizowanego pod okiem projektantów i antropologów, łączyli zastosowanie nowych technologii i różnych materiałów – wyjaśnia Jacobson-Cielecka. – Odwoływali się też do wiedzy z kilku dziedzin projektowych, humanistycznych i w rezultacie stworzyli maski-symbole, które nie tylko są zapisem procesu i spełniają swoją funkcję, ale także niosą ze sobą określone znaczenia – dodaje.

Kolejne prace studentów School of Form, oparte na projektowaniu parametrycznym, zilustrują projektowanie na zasadach „open design” (w oparciu o udostępnione publicznie dane projektowe, zbliżone do koncepcji open source, dotyczącej otwartego oprogramowania) oraz wykorzystania języka programowania w designie. W ramach prezentacji Open Design omówiony zostanie projekt „Stołek”, którego celem było przygotowanie studentów w zakresie praktycznego zastosowania projektowania opartego o zasady open design. Interdyscyplinarny projekt „Robot” przybliży uczestnikom młodą metodę projektowania parametrycznego*. Studenci School of Form pokażą, jak zaprogramować robota, aby mógł naśladować pisanie i rysowanie ręczne.

Prace studentów School of Form będą prezentowanie podczas poznańskiej Arena Design, w ramach stoiska Human Touch Group, w którego skład wchodzą podmioty takie jak: VOX meble, Concordia Design oraz School of Form. – Nasi studenci uczestnicząc w takim wydarzeniu, jak arena DESIGN przygotowują się do zawodu projektanta. W School of Form najważniejsza jest właśnie edukacja łącząca projektowanie z wiedzą humanistyczną, ale w ścisłej współpracy z biznesem. Studenci wynoszą swoje projekty z pracowni i dzielą się nimi ze światem. Wystawiają je na ocenę, także przyszłych potencjalnych pracodawców i klientów – podkreśla Jacobson-Cielecka.

Wstęp na wydarzenie jest płatny.

Źródło: SWPS

www.arenadesign.pl

Dodatkowe informacje:

*Realizowane jest to w ramach środowiska Rhinoceros / Grasshopper, gdzie opracowywanie kodu odbywa się poprzez programowanie wizualne, co daje możliwość zmiany kodu bez potrzeby przepisywania go, operując jedynie modelem 3D i parametrami.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764