logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studenckie eksperymenty na arena Design

  PR 11.02.2015, przeczytano 633 razy
ilustracjastrzałka

Zamaskują się, zasmakują w czekoladowym druku 3D, nauczą robota pisać i rysować – to między innymi zaprezentują studenci School of Form podczas 7. edycji arena DESIGN. Wynik studenckich eksperymentów materiałowych i technologicznych będzie można obejrzeć w dniach 17-20 lutego 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przy ul. Głogowskiej 14 (pawilon 5) w Poznaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studenckie-eksperymenty-na-arena-design,23907,artykul.html

„Materials. New era.” to hasło przewodnie tegorocznej edycji arena DESIGN. – Poszukiwanie nowych rozwiązań, używanie znanych materiałów w nowy sposób lub przetwarzanie ich przy pomocy nowych narzędzi to obecnie bardzo ważne podejście w projektowaniu. Prace naszych studentów prezentowane na „Arenie” doskonale wpisują się w tę tematykę – mówi Agnieszka Jacobson-Cielecka, dyrektor programowa School of Form i szef specjalności Domestic Design. – To, że można drukować w 3D to już wiedzą wszyscy, ale z pewnością nie dla wszystkich oczywistym jest drukowanie w tej technologii z użyciem czekolady – wskazuje. 

Studenci School of Form zaprezentują wystawę „Maska”, której kuratorem jest Oskar Zięta, szef specjalności Industrial Design w School of Form. Sam temat „Maska” przywodzi na myśl wiele znaczeń i interpretacji zarówno na poziomie funkcjonalnym, jak i społecznym. Wystawa stanowi zapis procesu badawczego oraz eksperymentów formalnych i materiałowych. – Studenci II i III roku w trakcie procesu projektowego, realizowanego pod okiem projektantów i antropologów, łączyli zastosowanie nowych technologii i różnych materiałów – wyjaśnia Jacobson-Cielecka. – Odwoływali się też do wiedzy z kilku dziedzin projektowych, humanistycznych i w rezultacie stworzyli maski-symbole, które nie tylko są zapisem procesu i spełniają swoją funkcję, ale także niosą ze sobą określone znaczenia – dodaje.

Kolejne prace studentów School of Form, oparte na projektowaniu parametrycznym, zilustrują projektowanie na zasadach „open design” (w oparciu o udostępnione publicznie dane projektowe, zbliżone do koncepcji open source, dotyczącej otwartego oprogramowania) oraz wykorzystania języka programowania w designie. W ramach prezentacji Open Design omówiony zostanie projekt „Stołek”, którego celem było przygotowanie studentów w zakresie praktycznego zastosowania projektowania opartego o zasady open design. Interdyscyplinarny projekt „Robot” przybliży uczestnikom młodą metodę projektowania parametrycznego*. Studenci School of Form pokażą, jak zaprogramować robota, aby mógł naśladować pisanie i rysowanie ręczne.

Prace studentów School of Form będą prezentowanie podczas poznańskiej Arena Design, w ramach stoiska Human Touch Group, w którego skład wchodzą podmioty takie jak: VOX meble, Concordia Design oraz School of Form. – Nasi studenci uczestnicząc w takim wydarzeniu, jak arena DESIGN przygotowują się do zawodu projektanta. W School of Form najważniejsza jest właśnie edukacja łącząca projektowanie z wiedzą humanistyczną, ale w ścisłej współpracy z biznesem. Studenci wynoszą swoje projekty z pracowni i dzielą się nimi ze światem. Wystawiają je na ocenę, także przyszłych potencjalnych pracodawców i klientów – podkreśla Jacobson-Cielecka.

Wstęp na wydarzenie jest płatny.

Źródło: SWPS

www.arenadesign.pl

Dodatkowe informacje:

*Realizowane jest to w ramach środowiska Rhinoceros / Grasshopper, gdzie opracowywanie kodu odbywa się poprzez programowanie wizualne, co daje możliwość zmiany kodu bez potrzeby przepisywania go, operując jedynie modelem 3D i parametrami.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764